Anne Hathaway i Kate Hudson jako przyjaciółki walczące ze sobą w bezlitosnym pojedynku wywołanym przez błąd księdza w datach ich ślubów.

O filmie

Najlepsze przyjaciółki, które do tej pory robiły dla siebie wszystko, postawią ceremonie na pierwszym miejscu. Zacznie się prawdziwa ślubna wojna.

Fox 2000 Pictures i Regency Enterprises zapraszają na film produkcji New Regency / Birdie / Riche Ludwig. W "Ślubnych wojnach" zobaczymy Kate Hudson i Anne Hathaway, a także Kristen Johnston, Bryana Greenberga i Candice Bergen. Film wyreżyserował Gary Winick, scenariusz napisali Greg DePaul, Casey Wilson i June Diane Raphael, jego pomysłodawcą był Greg DePaul. Za produkcję odpowiadają Kate Hudson, Julie Yorn i Alan Riche, producentami wykonawczymi są Arnon Milchan, Jay Cohen, Tony Ludwig, Matt Luber i Jonathan Filley. Zdjęcia powierzono Frederickowi Elmesowi, scenografię Danowi Leighowi, a montaż Susan Littenberg Hagler. Kostiumy zaprojektowała Karen Patch, muzykę skomponował Edward Shearmur, kierownictwo muzyczne sprawowała Linda Cohen.

Za każdym ślubem jest jakaś historia. Ta opowiada nie o pannie młodej i panu młodym, a o dwóch pannach młodych. To najlepsze przyjaciółki – Liv i Emma. Są bardzo zżyte, mimo że całkowicie się różnią. Liv to prawniczka, urodzona przywódczyni, która zawsze dostaje to, czego chce. Emma jest wrażliwą, oddaną innym nauczycielką. Są jak ogień i woda, a jednocześnie idealnie się uzupełniają. Ich przyjaźń zostanie poddana próbie. Na skutek błędu ich śluby mają się odbyć tego samego dnia…

Greg DePaul przedstawił Kate Hudson swój pomysł już kilka lat temu. Od razu jej się spodobał. Na tyle, że postanowiła nie tylko przyjąć jedną z głównych ról, ale i zadebiutować jako producentka. "Ten film to fantastyczna komedia o kobietach. Historia o dwóch ślubach od początku wydawała mi się bardzo zabawna, ale nasz film jest nie tylko śmieszny, ale i wzruszający" – mówi Hudson.

Kate dobrze rozumiała swoją bohaterkę, przed którą stało nowe wyzwanie – sama po raz pierwszy zabrała się za produkcję - "Doskonale wiem, przez co przechodziła Liv. Powierzono mi nowe obowiązki – musiałam czuwać nad realizacją filmu i zapewnić twórcom jak najlepsze warunki pracy"

Jak wspomina druga z producentek, Julie Yorn, twórcy zastanawiali się, którą rolę powierzyć Kate. "W końcu doszli do wniosku, że Liv przypomina im Kate i dopracowywali tę postać specjalnie dla niej"

Szybko zadecydowano, że Anne Hathaway idealnie pasuje do roli Emmy. Przyjaciółki miały być bardzo zżyte, a jednocześnie zupełnie różne. "Emma jest zachowawcza, w przeciwieństwie do Liv, która idzie przez życie jak burza" – mówi Anne, którą ostatnio mogliśmy oglądać w przebojowym "Dorwać Smarta" ("Get Smart"), a także "Rachel Getting Married".

"Emma to wspaniała dziewczyna i oddana przyjaciółka. Nie przeszkadza jej, że stoi w cieniu innych. Ale kiedy coś zagraża jej ślubowi marzeń, zaczyna walczyć o swoje. Po raz pierwszy w życiu zrywa z wizerunkiem grzecznej dziewczynki. Cała ta historia uczy jej, że nie można dawać wchodzić sobie na głowę" – dodaje Hathaway.

"Anne jest idealną Emmą. Bije od niej niewinność i dobroć. Udało nam się znaleźć dwie fantastyczne aktorki stworzone do powierzonych im ról. Nie można nie kochać Kate za piękny uśmiech, a Anne za niesamowite spojrzenie" – mówi Yorn

Film opowiada nie tylko o zabawnych sytuacjach związanych z organizacją ślubów. Skupia się na złożonej przyjaźni Liv i Emmy. Łącząca je od dzieciństwa znajomość była punktem wyjścia całej historii.

Twórczynie scenariusza, Casey Wilson i June Diane Raphael, też są najlepszymi przyjaciółkami. Dobrze rozumiały przedślubne szaleństwo w życiu Emmy i Liv. "To taki szczególny moment w życiu każdej kobiety. Próba przyjaźni" – mówi Wilson, scenarzystka, a od niedawno członkini obsady "Saturday Night Live". Jak dodaje Raphael – "To film, który w komediowy sposób pokazuje, do czego zdolne są kobiety, żeby przeżyć ślub marzeń. Okazuje się, że nawet najlepszej przyjaciółce jesteśmy w stanie wykręcić niezły numer… Przyjaźń, jak każdy bliski związek, bywa trudna. Zwłaszcza, gdy dochodzi do konfliktu i osoba, która zna nas lepiej, niż ktokolwiek inny zamienia się we wroga"

"Cała ta historia zbliża do siebie Liv i Emmę. Obie uczą się czegoś o sobie i przechodzą pozytywne zmiany. Emma całe życie była popychadłem i ślubna awantura nauczyła ją walczyć o swoje. Ktoś musiał ją do tego zmobilizować – kto, jak nie najlepsza przyjaciółka?" – mówi Hathaway.

Kate Hudson zauważa, że metamorfoza jej bohaterki jest zupełnie inna - "Liv uświadamia sobie, że nie można agresywnie iść przez życie. Samodzielność i siła są niewątpliwie zaletami, ale czasem trzeba się otworzyć na innych"

Reżysera Gary’ego Winicka zainteresowała przede wszystkim relacja między Emmą, a Liv -"Przyjaźń jest dla mnie najwyższą wartością. Dlatego zdecydowałem się na wyreżyserowanie "Ślubnych wojen" – bo to historia o dwóch, zupełnie różnych dziewczynach, które się uzupełniają i nie mogą bez siebie żyć"

Winick staje się specem od przyjaźni. Jego poprzednim filmem była "Pajęczyna Charlotty" – historia przyjaźni świnki i pająka. Często współpracuje też z kobietami – "Ślubne wojny" to film o kobietach, napisany i wyprodukowany przez kobiety, dla kobiet. Wyreżyserował też "Dziś 13, jutro 30" ("13 Going on 30") z Jennifer Garner (był jednym z nielicznych mężczyzn w ekipie), a także pilotażowy odcinek "Szminki w wielkim mieście" ("Lipstick Jungle") – serialu o wpływowych mieszkankach Nowego Jorku. "Nie wybieram projektów na podstawie tego, czy są "damskie", czy "męskie". Biorę się za te, które uznam za ciekawe" – śmieje się Winick.

Gdy obsadzono główne role i znaleziono reżysera, produkcja ruszyła pełną parą. Kate i Anne wcześniej się nie znały, ale szybko zaprzyjaźniły i zostały fankami swojej twórczości. "Sporo nas łączy i mamy podobny styl pracy. Bez przerwy rozmawiałyśmy o swoich bohaterkach. Kate okazała się dokładnie taka, jaką ją sobie wyobrażałam – zabawna, ciepła, inteligentna i pełna życia" – mówi Hatheway. Jak dodaje Hudson – "Spędziłyśmy razem dużo czasu i polubiłyśmy się. Nie trudno było odegrać przyjaźń. Anne jest fantastyczna i bardzo utalentowana- praca z nią to była czysta przyjemność!"

Ślub powinien być najpiękniejszym wydarzeniem w życiu każdej kobiety. W tym wypadku nie będzie tak różowo, bo dwie przyjaciółki na skutek pomyłki mają wyjść za mąż tego samego dnia. Wszystkiemu winna jest organizatorka ślubów, Marion St. Claire.

Marion to specjalistka od piętrowych tortów, sukien i kwiatów. Prenumeruje wszystkie pisma dla panien młodych i dobrze wie, że nowojorski hotel Plaza to bardzo popularne miejsce na wesele. W rolę St. Claire wcieliła się Candice Bergen, laureatka Emmy i Złotego Globu. O swojej postaci mówi, że to profesjonalistka, a film opisuje nie jako komedie o ślubach, ale przede wszystkim o przyjaźni - "W zabawny sposób opisaliśmy to, jak przyjaźń może zawisnąć na włosku".

Ślubne zamieszanie staje się zagrożeniem dla przyjaźni Emmy i Liv. Od dziecka wyobrażały sobie swoje śluby. Miały być swoimi głównymi druhnami… Nagle okazuje się, ze muszą znaleźć zastępstwo. Emma prosi o bycie druhną koleżankę z pracy – Deb Delgado. To ryzykowne posunięcie, bo Deb jest roztrzepana, leniwa i samolubna. "To straszna dziewczyna. W życiu nie spotkałam większej egoistki, ale i nigdy nie miałam tyle ubawu na planie" – mówi odtwórczyni roli Deb, Kristen Johnston (znana z serialu "Trzecia planeta od Słońca" ("3rd Rock from the Sun").

Głównymi postaciami męskimi są panowie młodzi i brat Liv, Nate. Wciela się w niego Bryan Greenberg. "Jest między młotem, a kowadłem. Z jednej strony kocha siostrę, a z drugiej uwielbia Emmę, z którą przyjaźni się od dziecka. Próbuje być głosem rozsądku. W ogóle faceci w tym filmie usiłują okiełznać dziewczyny, którym kompletnie odbiło" – mówi aktor.

Daniel, narzeczony Liv, woli się nie wtrącać. "Pan młody ma przede wszystkim uszczęśliwiać swoją przyszłą żonę" – śmieje się Steve Howey, odtwórca roli Daniela. "Ślub to wydarzenie, o którym kobiety marzą od dziecka. Lepiej być w cieniu i pozwalać im na spełnianie tego marzenia" – dodaje.

Fletchera, narzeczonego Emmy, gra Chris Pratt. Kłótnia między przyjaciółkami ma na niego wpływ. "Fletcher i Emma są razem od lat. Kochają się, ale jednocześnie jest im ze sobą wygodnie. Nagle Emma z cichej, spokojnej dziewczyny zamienia się w lwicę i Fletcher jest tym trochę przerażony" – mówi Pratt.

Akcja filmu rozgrywa się w Nowym Jorku. Miasto słynie z takich miejsc, jak Central Parku, Bloomingdale, czy Piąta Aleja. Większa część zdjęć powstała w Bostonie. Tamtejszy hotel Fairmount Copley Plaza jest niemal identyczny, jak nowojorski hotel Plaza.

Scenograf Dan Leigh nie tylko zrobił z Bostonu Nowy Jork, ale i stworzył niepowtarzalne ceremonie ślubne. "Pierwsze dwie, to dziecięce wyobrażenia Emmy i Liv. Tradycyjny ślub w bieli, a także oryginalna ceremonia z motywem morskim. Dwa kolejne, to autentyczne śluby. Zorganizowała je prawdziwa wizjonerka, znana (w rzeczywistości naszego filmu) organizatorka ślubów, Marion St. Claire.

"Niełatwo sfilmować ślub. Każdy z twórców ma inny pomysł, a wszyscy chcą, żeby ceremonia była nietypowa. Ciągłe dyskusje o tym, z jakich kwiatów zrobić wiązankę w końcu zaczynają działać na nerwy" – mówi Leigh.

Kostiumolog Karen Patch, która pracowała już z Kate Hudson przy "Jak stracić chłopaka w dziesięć dni?" (“How to Lose a Guy in 10 Days") zauważa, że Liv i Emma choć tak różne, pod koniec filmu są do siebie coraz bardziej podobne -"Liv staje się łagodniejsza, a Emma pewniejsza siebie. Kostiumy odzwierciedlają osobowość głównych bohaterek, a także zmiany, które w nich zachodzą"

Oczywiście najważniejszemu kostiumami są suknie ślubne. Patch poprosiła o pomoc znaną projektantkę, Verę Wang. Emma, która nie zarabia tak dobrze jak Liv postanawia wziąć ślub w sukni swojej matki. "Nie było to vintage, ale nie mogło też przypominać najnowszych trendów. Sukienka Emmy jest z tafty, częściowo odsłania ramiona. Jest dość prosta. Liv z kolei chce być jak panna młoda z żurnala. Jej suknia jest bardzo klasyczna, z tiulu, z długim trenem i wiązanym gorsetem" – mówi Patch.

Nie publikowano zdjęć sukni, dopóki nie zaczęła się kampania promująca film. "Podczas zdjęć dziewczyny prawie cały czas chodziły w płaszczach zakrywających suknie. Nie chcieliśmy, żeby zdjęcia zbyt szybko trafiły do gazet, czy Internetu" – mówi Patch.

Mimo, że w tytlu filmu pada słowo "wojna", to przyjaźń jest dla Emmy i Liv najważniejsza. "Przesłanie "Ślubnych wojen" jest takie, że prawdziwi przyjaciele będą przy nas niezależnie od sytuacji" – mówi Anne Hathaway. Kate Hudson dodaje – "Dla każdego z nas taka przyjaźń jest bezcenna. A trudne sytuacje, w tym przypadku ślub, tylko ją wzmacniają".

O obsadzie

Kate Hudson (Liv/produkcja) to aktorka nominowana do Złotego Globu, Oscara, nagrody BAFTA i Screen Actors Guild Award. Wszystko za rolę Penny Lane w "U progu sławy" ("Almost Famous") Camerona Crowe’a z 2000 roku. Opowiadał on o rockowym szaleństwie lat siedemdziesiątych, a bohaterka grana przez Kate zaskarbiła sobie sympatię i uznanie nie tylko widzów, ale i krytyki. Broadcast Film Critics Association nagrodziło ją za przełomową rolę, a SAG nominowało do nagrody za najlepszą obsadę (poza Kate także Billy’ego Crudupa, Frances McDormand, Patricka Fugita, Philipa Seymoura Hoffmana, Jasona Lee i Annę Paquin.

Kolejnym filmem, w którym zagrała Kate był "Doktor T. i kobiety" ("Dr. T and the Women") Roberta Altmana. Obsada składała się z takich rewelacyjnych aktorów, jak Richard Gere, Helen Hunt, Laura Dern, czy Liv Tyler. W tym samym roku wystąpiła także we "Wszystko o Adamie"("About Adam") – komedii romantycznej ze Stuartem Townsendem i France O’Connor; a także "Cenie honoru" ("The Four Feathers") z Heathem Lederem i Wesem Bentleyem.

W 2003 roku zagrała w przebojowej komedii "Jak stracić chłopaka w dziesięć dni" ("How to Lose a Guy in 10 Days") z Matthew McConaugheyem, która zarobiła na całym świecie ponad dwieście milionów dolarów. W tym samym roku wystąpiła w "Alexie i Emmie" Roberta Reinera, a także "Rozwodzie po francusku" ("Le Divorce"), w którym zagrali Naomi Watts, Glenn Close, Stockard Channing, Leslie Caron i Stephen Fry.

Kate zagrała również w "Mamie na obcasach" ("Raising Helen") Gary’ego Marshalla oraz "Kluczu do koszmaru"("The Skeleton Key"), w którym partnerowała Ginie Rowlands i Peterowi Sarsgaardowi. Do najnowszych filmów z jej udziałem należą "Ty, ja i on" ("Me, You and Dupree") z Owenem Wilsonem, Mattem Dillonem i Michaelem Douglasem; "Nie wszystko złoto, co się świeci" ("Fool’s Gold"), gdzie ponownie zagrała z McConaugheyem, a także "Dziewczyna mojego kumpla" z Dane’em Cookiem. W 2007 roku zadebiutowała jako scenarzystka i reżyserka krótkometrażowego "Cutlass".

Jej pierwszą rolą kinową była Cindy z "200 cigarettes" ( w filmie wystąpili także Ben Affleck, Courtney Love i Martha Plimpton).Do wczesnych filmów z jej udziałem należą także "Desert Blue" Morgana Freemana, czy "Plotka"("Gossip") z Jamesem Marsdenem i Joshuą Jacksonem.

Kate i stylista fryzur David Babaii wypuścili niedawno ekologiczną serię produktów do pielęgnacji włosów (nie zawierającą siarczanów, nie testowaną na zwierzętach). Część wpływów ze sprzedaży "DAVID BABAII FOR WILDAID" jest przekazywana fundacji WildAid.

ANNE HATHAWAY (I) (Emma) zdobyła ogromną popularność rolą w "Diabeł ubiera się u Prady" (“The Devil Wears Prada") z 2006 roku. Do jej najnowszych filmów należy "Rachel Getting Married" Jonathana Demme’a, a także "Dorwać Smarta" ("Get Smart") ze Steve’em Carellem i "Ocaleni" ("Passengers") Rodrigo Garcii.

Na koncie ma także "Zakochaną Jane" ("Becoming Jane") z Maggie Smith i Jamesem McAvoyem oraz "Tajemnicę Brokeback Mountain" ("Brokeback Mountain") z Jake’em Gyllenhallem, Heathem Ledgerem i Michelle Williams. Za rolę w tym ostatnim otrzymała IFP Gotham Award (razem z pozostałymi członkami obsady, gdyż była to nagroda zbiorowa). Film i jego twórcy zdobyli wiele nagród, nominowano go do siedmiu Złotych Globów i ośmiu Oscarów.

Użyczyła głosu w filmie "Czerwony Kapturek – historia prawdziwa" ("Hoodwinked"), razem z Glenn Close, Andym Dickiem, Anthonym Andersonem i Jimem Belushim.

W styczniu 2005 roku Anne pojechała do Kambodży, gdzie Angelina Jolie kręciła dokumentalne "A Moment In the World". Film miał premierę w 2007 roku na Tribeca Film Festival. Poświęca się pracy charytatywnej. Współpracuje ze Step Up Women’s Network. W kwietniu 2007 roku prowadziła galę Inspirational Awards, a rok później została na niej nagrodzona. Jest członkiem rady Lollipop Theater Network – organizacji, która wyświetla filmy na szpitalnych oddziałach dziecięcych dla nieuleczalnie chorych maluchów.

W 2002 roku nominowano ją do Teens Choice Award za rolę w "Pamiętniku księżniczki" ("The Princess Diaries"). Powtórzyła rolę w "Pamiętniku Księżniczki 2: Królewskich zaręczynach (" The Princess Diaries 2: Royal Engagement"). Wystąpiła także w niezależnym "Spustoszeniu" ("Havoc") Barbary Kopple, "Elli zaklętej" ("Ella Enchanted") na podstawie powieści Gail Carson Levine, "Nicholasie Nickleby" Douglasa McGratha i "Drugiej stronie nieba"("The Rother Side of Heaven") Mitcha Davisa.

Pierwsze sukcesy przyniosła jej rola w serialu "Luzik guzik" ("Get Real"), za którą nominowano ją do Teen Choice Award w 200 roku. Studiowała w Paper Mill Playhouse w New Jersey, kształciła się także pod okiem nowojorskiej Barrow Group. Była jedyną nastolatką, którą kiedykolwiek do niej przyjęto. Współpracowała z Collaborative Arts Project i CAP 21. Jako licealistka została nominowana do Rising Star Award za najlepszą rolę żeńską w przedstawieniu szkolnym.

Grywa także w teatrze – między innymi w Lincoln Centen Encore, gdzie wystąpiła w "Carnival" za co nagrodzono ją Clarence Derbent Award; "Woman In White" Andrew Lloyda Webera i "Forever Your Child".

Jest nie tylko utalentowaną aktorką, ale i tancerką. Uczyła się w nowojorskim Broadway Dance Center.

Kristen Johnston (Deb) jest znana głównie z roli w serialu "Trzecia planeta od Słońca" ("3rd Rock from the Sun"). Nagrodzono ją za nią dwoma nagrodami Emmy. Występowała w "Ostrym dyżurze" ("E.R"), a także "Seksie w wielkim mieście" ("Sex & the City").

Zadebiutowała w krótkometrażowym "The Debt", za co zdobyła szereg nagród – między innymi w 1993 roku na festiwalu filmowym w Cannes.

Na swoim koncie ma role w takich filmach, jak "Finding Bliss", "Austin Powers i Złoty Członek" ("Austin Powers in Goldmember") i "Austin Powers 2 - Szpieg, który nie umiera nigdy ("Austin Powers: The Spy Who Shagged Me"), "Flintstonowie: Niech żyje Rock Vegas!" (" The Flintstones in Viva Rock Vegas"), "Powrót do klasy (Strangers with Candy"), a także "Prosto w serce" ("Music & Lyrics").

Kristen od lat należy do Atlantic Theater Company. Występowała w takich przedstawieniach, jak "Scarcity" Lucy Thurber. Wykłada także w Atlantic Theater Company Acting School na Uniwersytecie Nowojorskim, którą założyli David Mamet i William H. Macy. Do przedstawień z jej udziałem należą między innymi “Love Song" na West Endzie, “Baltimore Waltz," “Much Ado About Nothing," “Twelfth Night," “Aunt Dan and Lemon," “The Women," “The Skin of Our Teeth," “Baby Anger," i “The Lights, za które nominowano ją do Drama Desk Award. Ostatnio wystąpiła festiwalu Williamstown – w "The Understudy" Teresy Rebeck w reżyserii Scotta Elisa.

Bryan Greenberg (Nate) wcielał się w Nicka Garreta w "October Road" stacji ABC. Wystąpił między innymi w niezależnym "Nobel Son" z Alanem Rickmanem, Dannym DeVito, Billem Pullmanem i Mary Streenburgen, "Serce nie sługa" ("Prime") z Umą Thurman i Meryl Streep, a także "Egzaminie dojrzałości" ("The Perfect Score") z Eriką Christensen, Chrisem Evansem i Scarlett Johansson.

Na koncie ma też role w "Unscripted" wyprodukowanym przez George’a Clooneya, a także serialu "Pogoda na miłość" ("One Tree Hill"). Na małym ekranie można było go oglądać także w "Boston Public", "Brygadzie ratunkowej" ("Third Watch"), "Providence" i "Rodzinie Soprano" ("The Sopranos").

Jest uznanym muzykiem. Jego kompozycje pojawiły się w "Unscripted", "Nobel Son" i ""October Road". Zaśpiewał też w "Pogodzie miłość" ("One Tree Hill").

Pochodzi z Nebraski. Od dziecka interesował się kinem, ukończył Uniwersytet Nowojorski. Grywa także w teatrze, między innymi w "Romeo i Julii" , współpracował także w Experimental Theater Workshop, Atlantic Theater Company i Amsterdam Experimental Workshop.

CANDICE BERGEN (Marion) największą popularność przyniosła tytułowa rola w serialu "Murphy Brown". Nagrodzono ją za nią pięcioma Emmy i dwoma Złotymi Globami. Jako studentka zdobyła uznanie rolą w filmie w "Uciekający punkt" ("Getting Straight"), a także "Porozmawiajmy o kobietach" ("Carnival Knowledge"). Za udział w "Zacznijmy od nowa" ("Starting Over") nagrodzono ją Oscarem dla najlepszej aktorki drugoplanowej.

Do jej najnowszych ról należy prawniczka Shirley Smith z serialu "Boston Legal" Davida E. Kelly’ego. Niedawno wystąpiła w "Kobietach" ("The Women"), przy których współpracował z twórczynią "Murphy Brown", Diane English. Zagrała też Enid Mead w "Seksie w wielkim mieście" ("Sex & The City") – zarówno serialu, jak i filmie.

Candice jest córką Frances i Edgara Bergenów. Kształciła się w Westlake School for Girls w Los Angeles, Cathedral School w Waszyngtonie., a także w Szwajcarii na Uniwersytecie Pensylwańskim. Będąc studentką próbowała zrobić karierę modelki. W trakcie zadebiutowała w filmie "The Group".

Prócz aktorstwa kocha podróże. W 1966 roku wyjechała do Tajwanu, gdzie zagrała w "Ziarnkach piasku" ("The Sand Peebles") ze Steve’em McQueenem i Richardem Attenboroughem. Rok później udała się do Grecji, gdzie wystąpiła w "Dniu, w którym wypłynęła ryba ("The Day the Fish Came Out"). We Francji nakręciła "Żyć, aby żyć" ("Vivre Pur Vivre") z Yvesem Montandem i Claude’em Lelouche’em. Na koncie ma role w takich filmach, jak “T.F. Baskin," "Awanturnicy" (“The Adventurers"), "Niebieski żołnierz"(“Soldier Blue"), "Mag"(“The Magus"), "Polowanie"(“The Hunting Party"),"Dom przy ulicy Harrow 11" (“11 Harrow House"), "Wiatr i lew"(“The Wind and the Lion") "Z zaciśniętymi zębami" (“Bite the Bullet") "Zasada domina" (“The Domino Principal") “A Night Full of Rain" i "Historia Olivera" (“Oliver’s Story").

Do najnowszych filmów z jej udziałem należą "Teściowie" ("The In-laws), "Dziewczyna z Alabamy" ("Sweet Home Alabama"). Wystąpiła w "Bogatych i sławnych" ("Rich&Famous") z Jacqueline Bisset "Gandhim" Richarda Attenborougha i "Stick" z Burtem Reynoldsem.

Jest nie tylko uznaną aktorką, ale i fotografem i dziennikarką. Pisywała felietony do "New Yorkera", magazynu "Life", a nawet "Playboya".

W 1968 roku seria artykułów o pracy nad "The Group", a także sylwetki takich postaci, jak Sam Yorty, Oscar Levant, Paul Newman, czy Lee Marvin pojawiały się w "Esquire", "Vogue", "Cosmopolitan" i "Ladies Home Journal".

Rolą Darlene w "Hurly Burly" zadebiutowała na Broadwayu. Reżyserem był długoletni przyjaciel Candice, Mike Nicholas, a w przedstawieniu zagrali także William Hurt, Judith Ivey i Ron Silver.

Na małym ekranie można było ją oglądać nie tylko w "Murphy Brown", ale i filmach telewizyjnych – "Mayflower Madam", "Okoliczność łagodząca" (“Murder: By Reason of Insanity"), czy "Mary i Tim". Wystąpiła także w mini-serialu "Żony Hollywoodu" ("Hollywood Wives") na podstawie bestsellera JAckie Collins. Prowadziła dwa programy na kanale Oxygen Network - “Exhale" i “Candice Checks It Out".

W kwietniu 1984 roky wydała autobiografię, którą pisała pięć lat – "Knowck Wood". Książa przez kilka tygodni znajdowała się na liście bestsellerów "New York Timesa".

Steve Howey (Daniel) pochodzi z teksańskiego San Antonio, ale wychowywał się w Los Angeles. Zagrał główną rolę w pilotażowym odcinku serialu “Five Year Plan" stacji ABC, a także filmie "Stan Helsing".

Największą popularność przyniosła mu rola Van Montgomery’ego z serialu "Reba", w którym grał przez sześć lat. Gościnnie występował w "Ostrym dyżurze" ("E.R") i "Drew Carem Show". Wyprodukował niezależny film "Class", który także wyprodukował. Scenariusz napisał jego ojciec Bill Howey, który był także twórcą scenariusza. Film startował w konkursie na festiwalu filmowym w Denver.

Chris Pratt (Fletcher) zagrał ostatnio w "Jennifer’s Body" Karyn Kusamy, "Wanted- ścigani" Timura Bekmambetova, "Kids In America" Mike’a Dowsa, a także "Deep In the Valley" Christiana Forte’a. Występował także w serialach "Everwood" i "Życie na fali" ("The O.C").

O twórcach

GARY WINICK (reżyser) ma na koncie "Dziś 13, jutro 30" ("13 Going 30"), a także "Pajęczynę Charlotty" ("Charlotte’s Web").

Studiował na uniwersytecie Tufts i Uniwersytecie Teksańskim. Kształcił się także w American Film Institute. Przez siedem lat wykładał na Tisch School of the Arts działającej na Uniwersytecie Nowojorskim. W 1999 roku wraz z Johnem Slossem założył Independent Digital Entertainment (InDigEnt).

Był producentem takich filmów, jak "Final" Campbella Scotta, "Chelsea Walls" Ethana Hawke’a (premiera na festiwalu filmowym w Cannes w 2001 roku), "Taśma" ("Tape") Richarda Linklatera, "Women In Film" Bruce’a Wagnera (premiera na festiwalu filmowym w Sundance w 2001 roku), "Ten Tiny Love Stories" Rodrigo Garcii, "Wake Up and Smell the Coffee" Michaela Raucha, "Własne tempo-trzy portrety"("Personal Velocity") Rebecci Miller (premiera na festiwalu filmowym w Sundance w 2003 roku), "Kill the Poor" Alana Taylora i "Listopad" ("November") Grega Harrisona, które miało premierę na festiwalu filmowym w Sundance w 2004 roku i otrzymało nagrodę za najlepsze zdjęcia.

Wyprodukował także "Pizzę" Macka Christophera, "Krainę obfitości" (“Land Of Plenty") Wima Wendersa (premiera na festiwalu filmowym w Wencji w 2004 roku; zdobywca nagrody UNEXCO), "Samotnego Jima" (“Lonesome Jim") Steve’a Buscemiego(premiera na festiwalu filmowym w Sundance w 2005 roku), "Ten dzień powrócił" (“Sorry Haters") Jeffa Stanzlera (premiera na festiwalu filmowym w Toronto"), “Flakes" Michaela Lehmanna i "Pucciniego dla początkujących" (“Puccini for Beginners") Marii Maggenti (premiera na festiwalu filmowym w Sundance w 2006 roku).

Wyreżyserował takie filmy, jak "Curfew", "Out of the Rain", "Gorzką nicość" ("Sweet Nothing") i "Kod porozumienia" ("Tic Code") (zdobywca Szklanego Niedźwiedzia na festiwalu filmowym w Berlinie).

Ma na koncie także dwa pełnometrażowe filmy zrealizowanego całkowicie metodą cyfrową - “Sam the Man" i “Tadpole" (premiera na festiwalu filmowym w Sundance w 2002 roku, Winick otrzymał nagrodę za najlepszą reżyserię.)

GREG DEPAUL(scenariusz) napisał scenariusze do filmów "Twarda laska" ("Saving Silverman"), "Jak wyrwać laskę" ("Killer Bud") i "Totalny Irresponsible".

CASEY WILSON(scenariusz) to aktorka i scenarzystka. Niedawno dołączyła do obsady "Saturday Night Live".

Pochodzi z Virginii. Ukończyła NYU Tisch School of the Arts i Stella Adler Studio of Acting. Razem z przyjaciółką, June Diane Raphael, występowała w Upright Citizens Brigade Theater (miały swoje programy komediowe, "Rode Hard" i "Put Away Wet"). "Rode Hard" wystawiały prawie rok i zostały docenione na U.S Comedy Arts Festival w Aspen. Wilson i Raphael otrzymały też nagrodę ECNY dla najlepszego komediowego duetu.

Wilson zagrała w "The Great Buck Howard" z Johnem Malkovichem, a także "Julie and Julie" Nory Ephron. Będzie można ją obejrzeć także w "For Your Consideration" Christophera Guesta i "Braciach Solomon" ("The Brothers Solomon") z Willem Fortem i Kristen Wiig w reżyserii Boba Odenkirka.

Zagrała także w "Hey, Uncje Gary" i "Worst Laid Plans" wystawianych przez Upright Citizens Brigade Theater.

JUNE DIANE RAPHAEL (scenariusz) razem z przyjaciółką, Casey Wilson, występowała w Upright Citizens Brigade Theater (miały swoje programy komediowe, "Rode Hard" i "Put Away Wet"). "Rode Hard" wystawiały prawie rok i zostały docenione na U.S Comedy Arts Festival w Aspen. Raphael i Wilson otrzymały też nagrodę ECNY dla najlepszego komediowego duetu. W tym czasie zaczęły pisać do filmu i telewizji.

Występowała w teatrze UCB w Los Angeles. Można ją było oglądać we "Flight of the Conchords" stacji HBO, a także "Human Giant" na MTV. Jej kinowym debiutem była rola w "Zodiaku" Davida Finchera. Ostatnio zagrała w "Chłopaki nie płaczą"( "Forgetting Sarah Marshall"), a także "Step Brothers" (oba wyprodukował Judd Apatow). Najnowszy film z jej udziałem, to "Year One" Harolda Raimsa, w którym wystąpili Jack Black i Michael Cera.

JULIE YORN (produkcja) jest przewodniczącą Firm Films – działu produkcji The Firm. Ostatnio wyprodukowała "Maxa Payne’a" z Markiem Wahlbergiem, a także "The Christmas Cottage" z Marcią Gay Harden, Peterem O’Toole’em i Jaredem Padaleckim.

Na koncie ma "First Sudany" z Ice Cube’em i "The cleaner" z Samuelem L. Jacksonem.

Wyprodukowała jeden z najpopularniejszych mini-seriali ostatnich lat – "Comanche moon", prequel do "Na południe od Brazos" ("Lonesome Dove") z Valem Kilmerem, Steve’em Zanem i Rachel Griffiths.

Do filmów, które wyprodukowała należą "Egzorcyzmy Emily Rose" ("The Exorcism of Emily Rose"), "Bękarty diabła" ("The Devil’s Rejects"), "Come Early Morning", "Wonderland", "Tajemnicza zbrodnia" ("The Caveman’s Valentine"), "Magia batistów" ("Eve’s Bayou") i "Tree’s Lounge".

Do klientów The Firm należą czołowi aktorzy i twórcy - między innymi Leonardo DiCaprio, Cameron Diaz, Benicio Del Toro, Amy Adams, Martin Scorsese i Bill Condon.

ALAN RICHE (produkcja) wyprodukował takie filmy, jak "Starsky i Hutch", "Kocurek" ("Tomcats"), "Family man", czy "Komodo". Był także producentem wykonawczym "Tylko w duecie" ("Duets") oraz "Ekipy wyrzutków" ("The Mod Squad").

ARNON MILCHAN (kierownictwo produkcji) to uznany producent kina niezależnego. W ciągu ostatnich dwudziestu pięciu lat zrealizował ponad sto filmów. Urodził się w Izraelu, studiował na Uniwersytecie w Genewie. Jego pierwszym sukcesem, było przekształcenie firmy ojca w największe przedsiębiorstwo agrochemiczne w kraju. Do tej pory, Milchan ma zmysł do interesów.

Niedługo potem zaczął pisać do filmu, telewizji i teatrów, co zawsze go interesowało. Jednym z jego pierwszych projektów był "Amadeusz" Romana Polańskiego, a także "Dizengoff 99", "La Menace", "The Medusa Touch" i mini-serial "Masada". W latach osiemdziesiątych wyprodukował między innymi "Króla komedii" (The King of Komedy") Martina Scorsese, "Dawno temu w Ameryce" ("Once upon a time In America") Sergio Leone i "Brazil" Terry’ego Gilliama.

Po sukcesach "Pretty Woman" i "Wojny państwa Rose" ("The War of the Roses"), Milchan założył New Regency Productions, w ramach którego zrealizowano takie filmy, jak "J.F.K" , "Sommersby", "Czas zabijania" ("A time to kill"), "Uwolnić orkę" ("Free Willy"), "Klient" ("The Client"), "Tin Cup", "Liberator" ("Under siege"), "Tajemnice Los Angeles" ("L.A Confidential"), "Adwokat Diabła" ("The Devil’s Advocate"), "Negocjator" ("The Negotiator", "Miasto Aniołów" ("City of Angels"), "Osaczeni" ("Entrapment"), "Podziemny krąg" ("Fight Club"), "Agent XXL" ("Big Momma’s House"), "Nikomu ani słowa" ("Don’t say a Word"), "Daredevil", "Człowiek w ogniu" ("Man on fire"), "Zgadnij kto" ("Guess who"), "Pan i Pani Smith" (Mr. And Mrs. Smith"), "Agent XXL 2", "Komedia romantyczna"), "Strażacki pies" ("Firehouse dog") i najnowszy hit - "Alvin i wiewiórki" ("Alvin and the chipmunks")

Wśród nadchodzących projektów są "Lustra" ("Mirrors") z Kieferem Sutherlandem, "Ślubne wojny" ("Bride Wars") z Kate Hudson (która jest także producentką filmu) i Anne Hathaway, "Przybysze z pierwszego piętra" ("They Came from Upstairs") – komedię przygodową o grupie nastolatków, która broni swojego domu w Michigan przed atakiem kosmitów; "Marley i ja" ("Marley and me") na podstawie książki Johna Grogana z Owenem Wilsonem, Jennifer Aniston, Alanem Arkinem, Erichem Danem i Kathleen Turner.

Milchan nawiązał współpracę z dwoma, wpływowi partnerami – Nine Network i Twentieth Century Fox. Fox odpowiada za dystrybucję filmów Regency na całym świecie (z wyjątkiem Niemiec, z którymi Regency zawarło osobną umowę), łącznie z sieciami kablowymi w Stanach, a także telewizją płatną i publiczną w innych krajach.

Firma Milchana prężnie działa na rynku telewizyjnym, za pośrednictwem Regency Television ("Zwariowany świat Malcolma" ("Malcolm In the middle"), "The Bernie Mac Show"). Regency wykupiło także udziały Chanel 10, BabyFirstTV i Izraeli TV Network. Ma także wyłączność do transmisji wydarzeń związanych z Sony Ericsson Women’s Tennis Association.

JAY COHEN (kierownictwo produkcji) ma na swoim koncie "Podwójną grę" ("Two for the Money"), "Skok na kasę" ("Mad Money"), "Dziewczyny i chłopaki" ("Boys and girls") i "14 godzin" ("14 Hours").

TONY LUDWIG (kierownictwo produkcji) na koncie ma takie filmy, jak "Starsky i Hutch", "Kocurek" ("Tomcats"), "Family man", czy "Komodo". Był także producentem wykonawczym "Tylko w duecie" ("Duets") oraz "Ekipy wyrzutków" ("The Mod Squad").

MATT LUBER (kierownictwo produkcji) jest współprzewodniczącym Luber Roklin Entertainment. Wyprodukował takie filmy, jak "Evan Wszechmogący" ("Evan Almighty"), "Potęga strachu" ("Running Scared"), "Błękitna głębia" ("Into the Blue"), "Przeklęta forsa" ("Love Lies Bleeding"), czy "Podwójna tożsamość" ("The Death and Life of Bobby Z.")

JONATHAN FILLEY (kierownictwo produkcji) ostatnio wyprodukował "Seks w wielkim mieście" ("Sex and The City"), a także "American Gangster" Ridleya Scotta z Denzelem Washingtonem i Russellem Crowe’em w rolach głównych. Był także współproducentem "Planu doskonałego" ("Inside Man") Spike’a Lee, a także "Sekretnego życia dentysty" ("The Secret Lives of Dentists") Alana Rudolpha z Campbellem Scottem, Dennisem Learym i Hope Davis.

Dwukrotnie współpracował z reżyserem Campbellem Davisem – przy "Drodze do szczęścia" ("Off the Map") i "Wielkim otwarciu" ("Big night"), w którym wystąpili Stanley Tucci i Tony Shalhoub.

Był producentem wykonawczym filmu "Oszuści" ("The Imposters") na podstawie scenariusza i w reżyserii Stanelya Tucciego i "Wybierz mnie" ("Let It Be Me") z Campbellem Scottem i Jennifer Beals.

Zaczynał jako kierownik planu przy takich filmach, jak "Tootsie", czy "Purpurowa róża z Kairu" ("The Purple Rose of Cairo"). Na początku lat dziewięćdziesiątych został kierownikiem produkcji – wyprodukował takie filmy, jak "Miesiąc miodowy w Las Vegas" ("Honeymoon in Vegas"), "Elf", "Strzały na Broadwayu" ("Bullets Over Broadway"), czy "Szachowe dzieciństwo" ("Searching for Bobby Fischer").

FREDERICK ELMES (zdjęcia) jest znany ze współpracy z Angiem Lee i Davidem Lynchem. Z tym drugim pracował przy "Blue Velvet" i został nagrodzony wieloma nagrodami, przyznawanymi między innymi przez National Society of Film Critics. "Dzikość serca" ("Wild At Heart") wygrała Złotą Palmę na festiwalu filmowym w Cannes i przyniosła Elmesowi Independent Spirit Award. Współpracę z Lee zaczął od "Burzy lodowej" ("The Ice Storm), kolejne filmy to "Przejażdżka z diabłem" ("Ride with the Devil") i krótkometrażowe "Chosen".

Współpracował z Jimem Jarmushem przy "Kawie i papierosach" ("Coffee and cigarettes"), "Nocy na Ziemi" ("Night on Earth") i "Dziesięć minut później: trąbka" ("Ten Minutes Older: Trumpet"). Był operatorem zdjęć przy "W zakolu rzeki" ("River Edge") i "Świętym z fortu Waszyngtona" (Saint of Fort Washington") Tima Huntera. Na koncie ma też "Feralną gwiazdkę" ("Reckless") Normana Rene’a, "The Empty Mirror" Barry’ego Herseya i "Storytelling" Todda Solondza.

Do najnowszych filmów, przy których pracował należą "Kinsey" Billa Condona, "Broken Flowers", "Imiennik" ("The Namesake"), "Rok psa" (A Dog Year"), a także “Synecdoche, New York" (2008) i “Brothers" (2008).

Studiował fotografię na Rochester Institute of Technology, a także filmoznawstwo na Uniwersytecie Nowojorskim. W 1971 roku zaproponowano mu członkostwo w American Film Institute. Przeniósł się do Los Angeles, a niedługo potem rozpoczął współpracę z Lynchem. Kiedy był w AFI powstały kultowe "Głowa do wycierania" ("Erasehead") Lyncha, a także “The Killing of a Chinese Bookie" Johna Cassavetesa.

Elmes odpowiada za zdjęcia do wielu reklam, teledysków, czy filmów telewizyjnych. Często pracuje w Europie, gdzie jest bardzo ceniony. W 2000 roku nagrodzono go na łódzkim Camerimage.

DAN LEIGH (scenografia) zaczynał karierę od teatru. W 1985 roku pracował przy pierwszych filmach – asystował Suartowi Wurtzelowi przy "Purpurowej róży z Kairu" ("The Purple Rose of Cairo") i "Hannah i jej siostry" ("Hannah and Her Sisters") Woody’ego Allena.

Dwukrotnie pracował z Tonym Goldwynem ("Serce nie sługa" ("Someone Like You"), "Spacer po księżycu" ("A Walk on the Moon")), Boazem Yakinem ("Jubilerka" ("A Price Above Rubies"), "Fresh"), Joan Micklin Silver ("Kochaś" ("Loverboy"), "Zmień kapelusz" ("Crossing Delancey").

Stworzył scenografię do filmu "Basquiat - Taniec ze śmiercią ("Basquiat") Juliana Schnabela, "Zbyt blisko wroga" ("In Too Deep") Michaela Rymera, "Projekt Laramie" i "Mroków lasu" ("The Woods") Lucky Mekce z Agnes Bruckner i Patricią Clarkson.

Najnowsze filmy, przy których pracował, to "Margaret", "W cieniu chwały" ("Pride and glory"), "The burning plan", "Be kind, rewind" i "Przyjaciele" ("The Last Kiss").

SUSAN LITTENBERG HAGLER (montaż) pracowała już z Garym Winickiem przy filmach "Dziś 13, jutro 30" ("13 Going 30"), "Pajęczyna Charlotty" ("Charlotte’s Web") i "Debiutant" ("Tadpole"). Na koncie ma także prace przy filmach "Solaris", "Burza lodowa" ("The Ice Storm") i "Rozważna i romantyczna" ("Sense and sensibility").

KAREN PATCH (kostiumy) pracowała ostatnio przy filmach "Miłosny guru" ("The Love Guru") i "Drillbit Taylor". Na koncie ma także "Ja, ty i on" ("Me, You and Dupree"), a także "Szkołę rocka" ("The School of Rock") z Jackiem Blackiem. Za kostiumy do "Genialnego klanu" ("The Royal Tennenbaums") przyznano jej Costume Designers Guild Award.

Współpracowała z Wesem Andersonem także przy "Rushmore" i "Trzech facetach z Teksasu" ("Bottle Rocket). Zaprojektowała także kostiumy do "Simpatico", "Mojej dziewczyny" ("My girl"), "Niezwykłej podróży" ("Homeward Bound: The Incredible Journey"), "Świetlistego anioła" ("Bright angel"), "Chattahoochee" i "Kawału kina" ("The Big Picture").

EDWARD SHEARMUR (muzyka) jest jednym z najpopularniejszym kompozytorów filmowych. Ostatnio skomponował muzykę do "Ocalonych" ("Passengers") z Anne Hathaway, "Zawodowców" ("Righteous Kill") z Alem Pacino i Robertem DeNiro i "Meet Bill".

Współpracował przy takich filmach, jak "Czterdziestoletni prawiczek" ("The 40 Year Old Virgin"), "Klucz do koszmaru" ("The Skeleton Key"), "Drużyna specjalnej troski" ("Bad News Bears"), "Wielkie kino" ("Epic movie"), "Miss agent 2: uzbrojona i urocza"(" Miss Congeniality 2: Armed & Fabulous"), czy "Władcy ognia" ("Reign of Fire").

Trzykrotnie nagrodzono go nagrodą BMI Film & TV – za "Aniołki Charliego: zawrotną szybkość" ("Charlie’s Angels: Full Throttle"), "Aniołki Charliego" ("Charlie’s Angels") i "Miss agent" ("Miss Congeniality"). Nagrodzono go Emmy za muzyczny motyw przewodni do "Mistrzów horrorów" ("Masters of Horror").

Streszczenie

Liv (Kate Hudson) i Emma (Anne Hathaway (I)) są najlepszymi przyjaciółkami. Od dziecka wyobrażały sobie swoje śluby i obie marzyły o weselu w nowojorskim hotelu Plaza.

Właśnie skończyły dwadzieścia sześć lat i wychodzą za mąż. Spełni się ich największe marzenie i będą żyły długo, i szczęśliwie.

Albo i nie…

Popełniono błąd i daty obu ślubów wyznaczono na ten sam dzień. To będzie prawdziwa próba przyjaźni… Liv jest prawniczką przyzwyczajoną, że dostaje to, czego chce. Ma świetną pracę i idealnego faceta – ślub też musi być perfekcyjny. Emma to nauczycielka, dla której szczęście bliskich jest ważniejsze od własnego. Do czasu… Przygotowania do ślubu wyzwolą w niej bestię.

Więcej informacji

Proszę czekać…