| Reżyseria | Ocena | |
|---|---|---|
| Luchino Visconti | ||
|
Jerzy Twardowski
(polski dubbing)
|
||
|
Albino Cocco
(asystent)
|
||
|
Rinaldo Ricci
(asystent)
|
||
| Scenariusz | Ocena | |
| Luchino Visconti | ||
| Suso Cecchi D'Amico | ||
| Georges Conchon | ||
|
Emmanuel Roblès
(poprawki)
|
||
|
Albert Camus
(powieść "Obcy")
|
||
| Producenci | Ocena | |
|
Dino De Laurentiis
producent
|
||
|
Fausto Lupi
kierownik produkcji
|
||
|
Carlo Bartolini
nadzorca produkcji
|
||
|
Marcello Mastroianni
producent (niewymieniony w czołówce)
|
||
| Aktorzy | Ocena | |
|
Marcello Mastroianni
Arthur Meursault
|
||
|
Anna Karina
Marie Cardona
|
||
|
Bernard Blier
Adwokat obrony
|
||
|
Georges Wilson
Sędzia śledczy
|
||
|
Bruno Cremer
Ksiądz
|
||
|
Pierre Bertin
Sędzia
|
||
|
Jacques Herlin
Dyrektor domu
|
||
|
Marc Laurent
Emmanuel
|
||
|
Georges Géret
Raymond
|
||
|
Alfred Adam
Obrońca generała
|
||
|
Jean-Pierre Zola
Pracodawca
|
||
|
Mimmo Palmara
Masson
|
||
|
Angela Luce
Pani Masson
|
||
| Jean-Marc Bory | ||
|
Vittorio Duse
Prawnik
|
||
|
Joseph Marechal
Salamano
|
||
| Jacques Monod | ||
|
Saada Cheritel
Arab (niewymieniony w czołówce)
|
||
|
Brahim Hadjadj
Arab (niewymieniony w czołówce)
|
||
|
Paolo Herzl
(niewymieniony w czołówce)
|
||
|
Valentino Macchi
(niewymieniony w czołówce)
|
||
|
Mohamed Ralem
Arab (niewymieniony w czołówce)
|
||
|
Ignacy Gogolewski
Arthur Meursault (polski dubbing)
|
7,1
|
|
|
Zofia Merle
Marie Cardona (polski dubbing)
|
7,3
|
|
|
Tadeusz Cygler
Sędzia śledczy (polski dubbing)
|
||
|
Aleksander Bardini
Obrońca (polski dubbing)
|
9,5
|
|
|
Cezary Julski
Raymond Sintes (polski dubbing)
|
||
|
Henryk Czyż
Masson (polski dubbing)
|
||
|
Janusz Bukowski
Ksiądz (polski dubbing)
|
7,3
|
|
|
Leon Pietraszkiewicz
Sędzia (polski dubbing)
|
||
|
Zdzisław Mrożewski
Prokurator (polski dubbing)
|
||
|
Stanisław Milski
Salamano (polski dubbing)
|
7,3
|
|
|
Krystyna Karkowska
(polski dubbing)
|
||
| Zdjęcia | Ocena | |
| Giuseppe Rotunno | ||
| Kompozytorzy | Ocena | |
| Piero Piccioni | ||
| Kostiumy | Ocena | |
| Piero Tosi | ||
|
Cesare Rovatti
(asystent)
|
||
|
Giuliana Serano
(asystent)
|
||
| Montaż | Ocena | |
| Ruggero Mastroianni | ||
|
Lea Mazzocchi
(asystent)
|
||
| Muzyka | Ocena | |
|
Bruno Nicolai
dyrektor muzyczny
|
||
| Charakteryzacja | Ocena | |
|
Mario Banchelli
charakteryzator (asystent)
|
||
|
Giuseppe Banchelli
charakteryzator
|
||
|
Salvatore Cotroneo
fryzjer
|
||
| Scenografia | Ocena | |
|
Mario Garbuglia
scenograf
|
||
|
Ferdinando Giovannoni
dyrektor artystyczny (asystent)
|
||
| Dźwięk | Ocena | |
|
Emilio Rosa
mikser
|
||
|
Vittorio Trentino
mikrofoniarz
|
||
| Efekty specjalne | Ocena | |
| Pozostała Ekipa | Ocena | |
|
Mario Capriotti
operator kamery
|
||
|
Giuseppe Maccari
operator kamery
|
||
|
Gino Conversi
operator kamery (asystent)
|
||
|
Giuseppe Di Biase
operator kamery (asystent)
|
||
|
Piero Servo
operator kamery (asystent)
|
||
|
Otello Spila
operator kamery (asystent)
|
||
Pozostałe
Proszę czekać…