• 1964-12-03
  • Częstochowa, Polska
Studiował na Wydziale Prawa UJ (1983-86) i na Wydziale Reżyserii PWSFTViT w Łodzi (1988-94). Podczas nauki w "filmówce" zrealizował szereg etiud, m.in. "Bajkę" (1990), "Dom" (1990), "Jutro" (1990), "Obrazki z Częstochowy" (1991), "Józef. Wyjątek z powszechnej historii poszukiwania" (1992), "Nadchodzi świństwo" (1993). Po studiach rozpoczął współpracę z TVP, w ramach której powstały takie filmy dokumentalne jak: "Nie bój, nie bój" (1994), "Utwór na chłopca i lampę" (1996), "Franciszek muzykant" (1998), "Anatol lubi podróże" (1999), "Stara muzyka" (1999), "Konwój" (1999), "Tu jest wszystko" (2000). W 1999 w warszawskim Teatrze Dramatycznym wyreżyserował "Skórzaną maskę" Helmuta Kraussera. Sztuka ta posłużyła potem jako podstawa scenariusza telewizyjnego filmu "AlaRm". "AlaRm" brał udział w konkursie filmów niezależnych podczas 27. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych. Warszawa jest kinowym debiutem Gajewskiego.

Studiował na Wydziale Prawa UJ (1983-86) i na Wydziale Reżyserii PWSFTViT w Łodzi (1988-94). Podczas nauki w "filmówce" zrealizował szereg etiud, m.in. "Bajkę" (1990), "Dom" (1990), "Jutro" (1990), "Obrazki z Częstochowy" (1991), "Józef. Wyjątek z powszechnej historii poszukiwania" (1992), "Nadchodzi świństwo" (1993). Po studiach rozpoczął współpracę z TVP, w ramach której powstały takie filmy dokumentalne jak: "Nie bój, nie bój" (1994), "Utwór na chłopca i lampę" (1996), "Franciszek muzykant" (1998), "Anatol lubi podróże" (1999), "Stara muzyka" (1999), "Konwój" (1999), "Tu jest wszystko" (2000). W 1999 w warszawskim Teatrze Dramatycznym wyreżyserował "Skórzaną maskę" Helmuta Kraussera. Sztuka ta posłużyła potem jako podstawa scenariusza telewizyjnego filmu "AlaRm". "AlaRm" brał udział w konkursie filmów niezależnych podczas 27. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych. Warszawa jest kinowym debiutem Gajewskiego.

Więcej informacji

Proszę czekać…