"Kto boi się zrobić błąd, ten nigdy nie będzie robić historii" Andr Malraux

Wielki sukces przyjaznego smoka 0

W ten weekend obędzie się bez emocjonującej walki o podium. Zdecydowanym liderem została animacja DreamWorks pt. Jak wytresować smoka. Wszystko odbyło się w najgorszym weekendzie tego roku. Dochody ze sprzedaży biletów na 12 najlepiej sprzedających się tytułów wyniosły "jedynie" 89,6 mln $. Warto zauważyć, ż w tym roku jedynie na początku lutego wpływy ze sprzedaży biletów były mniejsze niż 100 mln $.

Kadr z filmu Jak wytresować smoka (2010)

Zapraszamy do zapoznania się z rankingiem Box Office USA.

Kadr z filmu Jak wytresować smokaKadr z filmu Jak wytresować smoka

Liderem zestawienia okazała się animacja pt. Jak wytresować smoka. Obraz, który na ekranach amerykańskich kin gości już 31 dni zarobił w miniony weekend 15,0 mln $. Jest to równoznaczne ze spadkiem przychodów, o 23 %, co jak na tak długą obecność w kinie jest stosunkowo niespodziewanym rezultatem. Łącznie producenci zarobili już świetne 178,0 mln $, co jest bardzo dobrym wynikiem. Nie tak dobrym jak w przypadku Shreka, ale jednak dającym nadzieje, że można stworzyć ciekawą historię, która może konkurować z wielkim hitem tego studia.

Ostatecznie na pozycji drugiej znalazła się nowość weekendu – komedia romantyczna pt. Plan B. Obraz Alana Poula nie jest typową produkcją, która trafi do szerszego grona. Dlatego nie ma się dziwić, że wpływy z debiutu wyniosły 12,25 mln $. Jak na tak niezależną produkcję (studio CBS Films słynie z tworzenia niezależnych obrazów) jest to rezultat przyzwoity. Nas osobiście szczególnie zastanawia jak ta sytuacja wpłynie na rozwój aktorskiej kariery Jennifer Lopez. Artystka może ponownie powrócić do łask producentów. Czy tak się jednak stanie do końca nie jesteśmy pewni.

Kadr z filmu Nocna randkaKadr z filmu Nocna randka

Na pozycji trzeciej wylądowała ubiegłotygodniowy nowość – komedia Nocna randka. Obraz Shawna Levy'ego z udziałem Steve Carella w miniony weekend zdołał zarobić całkiem dobre 10,6 mln $. Spadek przychodów w wysokości niecałych 40% jest rezultatem niższym niż oczekiwało większość analityków. Łączne na kontach producentów filmu jest już 63,5 mln $.

Dopiero na pozycji czwartej znalazła się druga nowość weekendu, ekranizacja komiksu pt. The Losers. Obraz studia Warner Bros był wielką niewiadomą. W czasie rozpoczęcia zdjęć większość fanów spodziewało się świetnej produkcji kina akcji. Z biegiem czasu dochodziło do kolejnych przecieków, które przerażały ludzi oczekujących na ten film. Dowiadywaliśmy się o braku wizji jak właściwie wyglądać ma film, o kiepskim scenariuszu i słabej reżyserii w wykonaniu Sylvaina White'a.
Ostateczny rezultat z debiutu to kiepskie 9,6 mln $. Jest to wynik o wiele mniejszy niż spodziewali się analitycy (12 – 15 mln $) oraz producenci (liczyli na co najmniej 13 mln $). Nie ma się, co dziwić skoro studio wymusili taki montaż filmu, aby był on pokazywany w kinach z kategorią wiekową PG-13. Przez to większość fanów mocno brutalnego komiksu odpuścili sobie film spodziewając się wycięcia najpikantniejszych scen. A komiks nie jest na tyle popularny, aby przyciągnął do kin rzesze nastolatków.

Kadr z filmu Kick-AssKadr z filmu Kick-Ass

Na pozycję piątą spadł ubiegłotygodniowy lider zestawienia – Kick-Ass. Obraz Matthew Vaughna zarobił 9,5 mln $, co jest wynikiem mocno umiarkowanym. Spadek przychodów w porównaniu do ubiegłego tygodnia jest dosyć duży (lekko ponad 50%), co sprawia, iż marzenia o stworzeniu szalonego hitu komiksowego całkowicie się rozmyły. Po 10 dniach obecności w amerykańskich kinach produkcja ta zarobiła 34,8 mln $.

Pozycję szóstą w ten weekend zajmuje Starcie Tytanów. Obraz ten to kolejna pozycja studia Warner Bros, która nie radzi sobie tak dobrze jak liczyli producenci. Film w ten w ciągu weekendu zarobił 9,0 mln $, a jego łączne przychody wynoszą już 145,6 mln $. To wynik w miarę dobry, choć jak na produkcję historyczną oraz obraz, który wyświetlany jest w technologii 3D (wyższe bilety) wynik ten jest mocno przeciętny.

Na miejscu siódmym znajduje się amerykańska wersja Zgonu na pogrzebieZgon na pogrzebie. Obraz studia Screen Gems zarobił w miniony weekend przyzwoite 8,0 mln $. Spadek przychodów wyniósł nieco ponad 50%, ale jak na produkcję, która przeznaczona jest dla czarnoskórych amerykanów, wynik ten nie jest jakiś wielki. Po 10 dniach obecności w kinach produkcja ta ma na swoim koncie 28,4 mln $.

Kadr z filmu OceansKadr z filmu Oceans

Dopiero na miejscu ósmym znalazła się ostatnia nowość weekendu – dokument Oceans. Produkcja ta firmowana przez Disney Nature zarobiła w ciągu weekendu dobre 6,0 mln $. Warto wspomnieć, iż film ten pojawił się w kinach już w czwartek, czyli w Amerykański Dzień Ziemi. Łączne przychody z wyświetlania tego obrazu w kinach wynoszą już 8,4 mln $, co jest wynikiem dobrym, choć nie tak dobrym jak poprzednia produkcja firmowana przez Disney Nature – Earth (2007.

Miejsce dziewiąte w miniony weekend przypadło produkcji Ostatnia piosenka. Obraz z udziałem Miley Cyrus stosunkowo dobrze radzi sobie w kinach. Przychody z weekendu wynoszą 3,7 mln $, a łączne to bardzo dobre 55,4 mln $. Młoda aktorka znana głównie z roli w serialu Hannah Montana na razie więc nie ma się co martwić o swoją przyszłą karierę.

Pierwszą dziesiątkę zamyka obraz Alicja w Krainie Czarów w reżyserii Tima Burtona. Produkcja ta gości na naszej liście od blisko 2 miesięcy radząc sobie bardzo dobrze. W miniony weekend film ten zarobił kolejne 2,2 mln $, co sprawiło, że łączne przychody z wyświetlania w amerykańskich kinach wynoszą już 327,4 mln $. To jak na razie najbardziej dochodowa produkcja tego roku. Jak długo tak będzie? Pewnie do pierwszych hitów sezonu letniego w stanach, który zaczyna się już za dwa tygodnie.

Kadr z filmu Koszmar z ulicy WiązówKadr z filmu Koszmar z ulicy Wiązów

A w przyszły weekend dystrybutorzy przygotowali dwie nowości dla amerykanów. Pierwsza z nich będzie nową wersją klasycznego horroru pt. Koszmar z ulicy Wiązów. Druga zaś to familijna komedia pt. Furry Vengeance.

Poniżej przedstawiamy tabelkę z wynikami Box Office (MP – miejsce w poprzednim zestawieniu):

LP MP Tytuł filmu Weekend Liczba kopii Całość Tydzień
1 2 Jak wytresować smoka $15,025,000 3’665 $178,021,000 5
2 N Plan B $12,250,000 3’280 $12,250,000 1
3 3 Nocna randka $10,600,000 3’294 $63,471,000 3
4 N The Losers $9,605,000 2’936 $9,605,000 1
5 1 Kick-Ass $9,500,000 3’065 $34,870,000 2
6 5 Starcie Tytanów $9,000,000 3’271 $145,639,000 4
7 4 Death at a Funeral $8,000,000 2’459 $28,449,000 2
8 N Oceans $6,000,000 1’206 $8,466,000 1
9 6 Ostatnia piosenka $3,700,000 2’794 $55,398,000 4
10 8 Alicja w Krainie Czarów $2,200,000 1’385 $327,473,000 8
Zostań naszym królem wirtualnego pióra.
Dołacz do redakcji FDB

Komentarze 1

Quagmire

To ile zarobi Freddy za tydzień? Stawiam na 45-50 mln$, czyli jedne z najlepszych pierwszych weekendów dla horrorów. Jeśli film jest słaby to potem może już nie być tak różowo.

Proszę czekać…