"Wielka dama tańczy sama" — nuci przebój Anny Jantar w jednej ze scen Andrzej Seweryn. Jego wielki talent, królewski urok, artystyczna czułość, zasługują na lepszego scenariuszowego partnera.
przeczytaj recenzję
Monika Jordan-Młodzianowska, rodowita Ślązaczka, świetnie wykorzystuje motyw tytułowego mostu, kopalni, schodzenia pod ziemię i związanej z tym odpowiedzialności za drugiego człowieka.
przeczytaj recenzję
Tego, co faktycznie wycięto z filmu "Solid Gold" Jacka Bromskiego, prawdopodobnie się nie dowiemy. To, co zostało, jest chaotyczną opowieścią o świecie, w którym nie da się żyć. Prymitywnym i upolitycznionym.
przeczytaj recenzję
Film Marcina Krzyształowicza to jedno z największych zaskoczeń Konkursu Głównego tegorocznej Gdyni. Niewiele się o nim ostatnio mówiło.
przeczytaj recenzję
Jeśli "Ból i blask" Pedro Almodovara traktować jako jego spowiedź, to potwierdza się stara prawda, że cierpienie uszlachetnia. Powstają wtedy wielkie rzeczy.
przeczytaj recenzję
Bardzo dobrze zagrany i zainscenizowany "Młody Ahmed" traci na wiarygodności w rozczarowującym finale. Dzieło Dardennów trudno jednak skreślić, gdy wyjrzy się za okno. Film daje do zrozumienia, że w walce na ideologie dawno się pogubiliśmy.
przeczytaj recenzję
Oparty na faktach "Dzięki Bogu" stanowi precyzyjnie wymierzony cios w pedofilię duchownych i wszystkich, którzy ją kryją. Film unika uproszczeń, poraża spokojem i obojętnością władz kościoła.
przeczytaj recenzję
Jordan Peele skutecznie wkrada się w nasze umysły. Na zmianę straszy i rozśmiesza, a, co najważniejsze, przywraca szacunek gatunkowi grozy.
przeczytaj recenzję
"High Life" to kino, które nigdy nie będzie "się podobać". Ulokowane gdzieś w najmniejszej salce kina studyjnego, ze sprawiającą opór, rozwleczoną narracją, którą doceni może garstka osób.
przeczytaj recenzję