Rozmowy nocą...czyli o poszukiwaniu drugiej połówki Związek jest jak jazda samochodem pod prąd. Nie wiadomo, komu uda się ujść z życiem. Rozmowy nocą to prawdziwy i zabawny portret pokolenia singli z wielkiego miasta, którzy, wbrew powszechnej opinii, starają się z całych sił znaleźć swoją drugą połówkę pomarańczy. Pogodna i pełna optymizmu opowieść o ludziach stworzonych dla siebie, jednak poszukujących szczęścia na różne sposoby.

Aktorzy

Magdalena Różczka ur. 27 lipca 1978 w Nowej Soli. Wydział Aktorski Akademii Teatralnej w Warszawie ukończyła w 2004 roku. Już jako nastolatka grała w amatorskim teatrze, jednak na poważnie przed kamerą stanęła sześć lat temu. Pierwszą rolą był epizod w serialu „Samo życie”, później w „Lokatorach” i „Rodzinie zastępczej”. Pojawiła się jeszcze między innymi w „Bao Bab, czyli zielono mi” (2003), „Pornografii” (2003) i w „Niedosycie” (2004). W 2004 roku otrzymała propozycję zagrania jednej z głównych ról w serialu Macieja Dejczera „Oficer”, który przyniósł jej popularność. W następnym roku powstał serial „Wiedźmy”, w którym zagrała jedną z trzech głównych bohaterek. Wystąpiła też w głównej roli w „Lekarzu drzew” Janusza Zaorskiego (2005 r.). W zeszłym roku mogliśmy oglądać ją w serialu „Oficerowie”, a w tym roku we wspaniałej roli w „Rysiu” wyreżyserowanym przez Stanisława Tyma.

Marcin Dorociński ur. 22 czerwca 1973 w Milanówku. Aktor filmowy i teatralny. Warszawską Akademię Teatralną ukończył w 1997 roku. Występuje na deskach Teatru Dramatycznego. Przed kamerą zadebiutował w 1996 roku jako student w drugiej części serialu „Dom”. Potem były role w „Szamance” Andrzeja Żuławskiego, „Kiler-ów 2-óch” Juliusza Machulskiego i serialu „Ekstradycja 3”. Pierwszą główną rolę otrzymał w 1999 roku. W „Krugerandach” Wojciecha Nowaka. Widzowie pamiętają go również z seriali „Glina”, „Kryminalni” czy „Sfora” i filmów „Przedwiośnie” Filipa Bajona i komedii „Vinci” Juliusza Machulskiego. W 2005 roku zagościł na dłużej w serialu „Fala zbrodni”. Uznanie przyniosła mu jednak rola podkomisarza Sławomira Desperskiego „Despero” w „PitBullu” Patryka Vegi. Otrzymał za tę kreację nagrodę im. Zbyszka Cybulskiego. Później zagrał główną rolę w filmie „Dzisiaj jest piątek” obok Małgorzaty Kożuchowskiej i w serialu „Fałszerze. Powrót sfory”. Nie zabrakło go również w „Tajemnicy twierdzy szyfrów” Adka Drabińskiego. Ostatnio dołączył do obsady serialu komediowego „Hela w opałach”. W teatrze telewizji zagrał m.in. w „Cydzie”, „Klubie kawalerów”, „Transferze” oraz „Poskromieniu złośnicy”.

Weronika Książkiewicz - w 2005 ukończyła Wydział Aktorski PWSFTviT w Łodzi. Popularność przyniosła jej główna rola w serialu „Prawo Miasta” (jako Jaga Sarnecka). Wystąpiła też m.in.: w filmie „Karol, człowiek, który został papieżem” (jako pani Waechter), serialach: „Zakręcone” (jako Anna), „Lokatorzy” (jako Małgosia), „Stacyjka” (jako Iga),”Plebania” (jako Ola) czy „Glina” (jako sąsiadka Grzelaka). Lubi taniec, szermierkę i jazdę konną. Nie przepada za mlekiem i pociągami. Marzy, aby kiedyś zagrać Annę Kareninę.

Arkadiusz Jakubik - aktor, reżyser i scenarzysta teatralny. Występował w Operetce Warszawskiej i Teatrze Rampa w Warszawie. Zagrał m.in. w filmach: „Wesele”, „Palimpsest”, „Nienasycenie”, „Sezon na leszcza”, czy „Kochaj i rób co chcesz” oraz serialach: „Kryminalni”, „13 Posterunek”, „Codzienna 2 m3”, „Panienki”. W swoim dorobku ma również wspaniałe role dubbingowe w takich hitach kinowych jak: „Madagaskar”, „Harry Potter i więzień Azkabanu”, „Głupi i głupszy”, „King Kong: Władca Atlantydy”.

Sambor Czarnota – ukończył szkołę muzyczną I stopnia, gra na pianinie, lubi koszykówkę, jazdę konną i pływnie. Uwielbia góry i narty. Do Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera w Łodzi dostał się za drugim razem. Przygotowując się do egzaminów wstępnych, spędził rok w Akademii Sztuk Wizualnych w Poznaniu. W 2000r rozpoczął współpracę z Teatrem im. Jaracza w Łodzi i Teatrem Scena Prezentacje w Warszawie. Zagrał m.in. w serialach: „Samo życie”, „Wiedzmy”, „Fałszerze. Powrót Sfory”, „Egzamin z Życia”, „Pensjonat pod Różą” czy „Na dobre i Na złe” oraz w filmach, m.in.: „Egoiści”, „Biała Sukienka” i „Karol, człowiek, który został papieżem”, gdzie wcielił się w rolę Józka, przyjaciela Karola.

Roma Gąsiorowska – aktorka Teatru Rozmaitości w Warszawie. Występowała także w teatrach: Narodowym Starym im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie i Laboratorium Dramatu w Warszawie. PWST w Krakowie ukończyła w 2005 rok. W tym samym roku otrzymała nagrodę w kategorii młody aktor za rolę Leny w przedstawieniu „Zimne dziecko” Mariusa von Mayenburga na XLV Kaliskich Spotkaniach Teatralnych. Na drugim roku studiów zagrała w „Pogodzie na jutro” Jerzego Stuhra. Wcieliła się również w postać Marty w „Odzie do radości”, filmie, który został nagrodzony w Gdyni w 2005 roku. Wystąpiła też m.in.: w „Pitbullu”, „Prawie Miasta”, „Egzaminie z Życia”, „Klanie” czy komedii „Futro”.

Michał Piela – aktor, ukończył warszawską PWST w 2003 r. Jak mówi wyzwania, jakie stawia przed nim zawód aktora zmuszają do bezustannych artystycznych poszukiwań. I to właśnie jest najbardziej pociągające w tej profesji. Wystąpił m.in.: w „Rysiu” Stanisława Tyma, „Ogrodzie Luizy” Macieja Wojtyszko, „Trójce do wzięcia” Bartosza Konopka, „Dublerach” Macieja Ziębińskiego oraz w serialach „Wiedźmin”, „Egzamin z Życia”, „Magda M”, „Królowie Śródmieścia” czy „Glinie”.

Joanna Żółkowska - występuje zarówno w teatrze, w popularnych serialach telewizyjnych, a także w filmach. Dyplom na Wydziale Aktorskim uzyskała w warszawskiej PWST, a zaraz później rozpoczęła pracę w Krakowskim Teatrze Starym. Występowała też na deskach Teatru Powszechnego, Scenie Prezentacje w Warszawie i poznańskiej Scenie na Piętrze oraz Teatrze Narodowym między innymi w „Ślubie” Witolda Gombrowicza w reżyserii Jerzego Grzegorzewskiego. Wielokrotnie nagradzana za swoje kreacje sceniczne między innymi w 1979 nagrodą im. Leona Schillera oraz w 2002 nagrodą im. Tadeusza Boya-Żeleńskiego (przyznawana przez Klub Krytyki Teatralnej Stowarzyszenia Dziennikarzy RP). W filmie debiutowała w 1972 roku epizodem w „Iluminacji” Krzysztofa Zanussiego. Zagrała też w „Szklanej kuli” Stanisława Różewicza, w „Siedemset siedemdziesiąt siedem” Krzysztofa Rogulskiego, w kultowej komedii „Rozmowy kontrolowane”(1991) Sylwestra Chęcińskiego, oraz w „Młodych wilkach” (1995) Jarosława Żamojdy. Film „Matka swojej matki”(1996) Roberta Glińskiego został zrealizowany wg jej scenariusza. W 2007 roku pojawiła się w „Rysiu” Stanisława Tyma, filmie nawiązującym do niezapomnianego „Misia”(1981) Stanisława Barei.

Tomasz Sapryk - aktor na stałe związany z warszawskim Teatrem Powszechnym. Stworzył niezapomniane kreacje w „Wiedźminie”, „Poranku Kojota”, „Co słonko widziało”. Zagrał również w „Rysiu”, „Ja wam pokaże”, „Wszyscy jesteśmy Chrystusami”, „Dniu świra”, „Weselu”, „Lowstorant”, czy „Karierze Nikosia Dyzmy”. Użyczył też głosu do takich hitów, jak „Toy story” i „Toy story2”, „Gdzie jest Nemo” i „Zaginiony dwór”. Na swoim koncie ma również gościnne występy w popularnych serialach: „Kryminalni”, „Niania”, „Egzamin z życia”, „Sfora”, „Kasia i Tomek”, „Na dobre i na złe”.

Andrzej Strzelecki - aktor teatralny i filmowy, nauczyciel akademicki i satyryk. Twórca i dyrektor warszawskiego Teatru Rampa, współzałożyciel kabaretu Kur. Zagrał w kilkunastu spektaklach Teatru Telewizji, a także w wielu przebojach kinowych m.in. w „Przepraszam czy tu biją”, „W pustyni i w puszczy” „Ostatni bieg”, „Kuchnia polska”, „Przeprowadzki”, Wśród masowej widowni najbardziej kojarzony z serialu „Klan”. Z zamiłowania golfista, wielokrotny członek Zarządu Polskiego Związku Golfa. W 2007 r. wydał swoją pierwszą książkę - "Człowiek w jednej rękawiczce", w której zawarł rozmaite anegdoty i historie z pola golfowego.

Jacek Braciak – ukończył PWST w Warszawie, aktor stołecznego Teatru Powszechnego. Grał w dramatach Witolda Gombrowicza, Janusza Głowackiego, Williama Shakespeare’a, Michała Bułhakowa, Fiodora Dostojewskiego, Antoniego Czechowa, Neila LaBute’a. Współpracował z uznanymi reżyserami, m.in.: Maciejem Wojtyszko, Krzysztofem Nazarem, Piotrem Cieplakiem, Agnieszką Glińską. W swoim dorobku filmowym ma zarówno znakomite kreacje komediowe, jaki i dramatyczne. Wystąpił m.in.: „Edim”, „Jasnych błękitnych oknach”, „Co słonko widziało”, czy „Warszawie”. Na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych otrzymał nagrodę za drugoplanową role męską w „Edim” Piotra Trzaskalskiego.

Ernest Bryll o filmie

Bardzo mnie ujął ten scenariusz. Myślę, że problemy jego bohaterów, dowcip dialogów i sytuacji będzie przemawiał do młodej widowni inaczej niż pewnego rodzaju „bylejakość” i niewysokich lotów dowcipy tak zwanych filmów o współczesności.

(…) Jest to film o tym co dobre w nas. Ale absolutnie nie mający cienia zapachu dydaktyki. Właśnie odwrotnie, cała opowieść jest i śmieszna i zaskakująca i dopiero po obejrzeniu tego filmu widz rozumie, ze obejrzał coś co mu pokazało i problemy życia i każe się zastanowić, pomyśleć nad sobą. (…) Myślę, że taki film o współczesnym świecie jest już przez widownię wyczekiwany. Coś w rodzaju romantycznej opowieści o pragnieniu miłości, ale opowieści niebanalnej, obracającej się wśród ludzi młodych o innej obyczajowości, a przecież pragnących tego co dla widza zawsze jest najważniejsze – uczucia.

Inicjatorzy rozmów nocą (informacje o producentach)

Producentem ROZMÓW NOCĄ jest SPI International Polska we współpracy z 50/50 Films

Koproducentem filmu jest Telewizja POLSAT S.A.

Film współfinansowany jest przez Polski Instytut Sztuki Filmowej

PRODUCENT FILMU – SPI International Polska

SPI International Polska zajmuje się dystrybucją i produkcją filmową pod dwiema markami: SPI i SPInka. Firma wprowadziła na ekrany polskich kin takie przeboje jak: Chicago, Frida, Godziny, Królowa oraz Asterix i Kleopatra. 30 stycznia 2008 roku na ekrany polskich kin wejdzie Asterix na Olimpiadzie - największa europejska produkcja wszechczasów. Wśród kilkunastu filmów wyprodukowanych do tej pory przy udziale SPI są między innymi: : Wesele Wojciecha Smarzowskiego, Jasne błękitne okna Bogusława Lindy, Symetria i Palimpsest Konrada Niewolskiego, Chaos Xawerego Żuławskiego oraz Teraz ja Anny Jadowskiej. SPI jest również właścicielem trzech kanałów telewizyjnych: Kino Polska, NonStop Kino i FILMBOX.

KOPRODUCENT FILMU – Telewizja POLSAT S.A.

Polsat to pierwsza i największa telewizja komercyjna w Polsce. Najmocniejszymi filarami stacji są: doskonała rozrywka, pasjonujące kino, rzetelna i szybka informacja oraz emocjonujący sport. Zaspokojenie zróżnicowanych gustów szerokiego kręgu odbiorców to najważniejszy cel stawiany przez Polsat. Oferta programowa budowana jest głównie w oparciu o własne marki serialowe połączone z bogatym portfolio filmów fabularnych, seriali zagranicznych i doskonałej rozrywki na światowym poziomie. Polsat coraz częściej staje się koproducentem nie tylko polskich, ale i międzynarodowych produkcji filmowych. Stacja intensywnie inwestuje w rozwój kanałów tematycznych. W 2007 roku Polsat – z udziałem ponad 20 % - zajmuje pierwsze miejsce w rankingu oglądalności wśród komercyjnych stacji telewizyjnych w grupie 16-49.

50/50 FILMS Marcin Jaworski

Producent wykonawczy filmu Rozmowy Nocą, Jasnych błękitnych okien w reż. Bogusława Lindy, W pustyni i w puszczy w reż. Gavina Hooda. Głównym planowanym profilem działalności 50/50 FILMS jest rozwój scenariuszy filmowych i finansowanie ich produkcji.

Konkurs Hartley-Merrill

Rozmowy nocą” zostały uhonorowane prestiżową nagrodą w konkursie Hartley - Merrill w 2006 roku. To pierwsza polska komedia romantyczna, której scenariusz zdobył uznanie jury. Hartley - Merrill jest jednym z najbardziej znanych konkursów scenariuszowych na świecie. Dwadzieścia siedem lat temu Ted Hartley, prezes RKO Pictures oraz jego żona, Dina Merrill wpadli na pomysł ogłoszenia konkursu na scenariusz filmowy w krajach byłego ZSRR. Zainaugurowano go wspólnie ze Stowarzyszeniem Scenarzystów Ameryki oraz z Robertem Redfordem, Nikitą Michałkowem i Davidem Putnamem. Później rozszerzono go na inne kraje. Obecnie organizowany jest w 21 państwach – m.in. Polsce, Czechach, Słowacji, Węgrzech, Nowej Zelandii, Kubie, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Meksyku, Argentynie i Peru. Celem konkursu jest wyłanianie i promowanie scenariuszy o tematyce uniwersalnej, mogącej zainteresować światową publiczność. Spośród 42 scenariuszy, które zdobyły nagrody w międzynarodowej edycji konkursu na ekran przeniesiono 29. Realizacji doczekało się też wiele tekstów, które zajęły dalsze miejsca. Jeden z nich był nominowany do Oskara, jeden wygrał Festiwal w Sundance, a liczne zdobywały laury na festiwalach w krajach pochodzenia. Polskie scenariusze odnoszą w tym konkursie znaczące międzynarodowe sukcesy. Wiele zostało zrealizowanych – są wśród nich: Bandyta Cezarego Harasimowicza czy Komornik Grzegorza Łoszewskiego wyreżyserowany przez Feliksa Falka, który zdobył Złote Lwy w Gdyni w 2005 roku. W jury konkursu zasiadali m.in. Juliusz Machulski, Robert Gliński, Jacek Kondracki, Małgorzata Szumowska czy Feliks Falk.

Postacie

MATYLDA (Magdalena Różczka)

Nie opuszczał deski, wypijał kawę i miał inną! U norników preriowych naukowcy znaleźli gen odpowiedzialny za monogamię… Ja chcę nornika preriowego!

Samodzielna, atrakcyjna kobieta, która nie szuka już księcia na białym koniu. Niezależność stanowi dla niej życiową wartość. Znalazła swoją pasję i sposób na życie - lepi anioły z ciasta i sprzedaje je do galerii. Mieszka z przyjaciółką. Najważniejsze myśli zapisuje na papierze toaletowym, żeby nie uciekły. Lubi cebulę, colę i ketchup z McDonald’s… i jak każdy podświadomie szuka prawdziwej miłości.

BARTEK (Marcin Dorociński)

Jemy po to, żeby żyć, żyjemy po to, żeby kochać”- tak rozpoczyna swoją książkę pewien młody, zdolny kucharz.

Romantyk, ale twardo stąpający po ziemi. Właśnie postanowił otworzyć się na milion samotnych kobiet żyjących w jego mieście, wyrusza więc na łowy. Nie szuka jednak królewny, szuka prawdziwej miłości. Wieczorami, w przerwie na wypatrywanie wymarzonej połówki pomarańczy, pisze książkę kucharską.

WERONIKA (Weronika Książkiewicz)

Z Krzyśkiem koniec. Dla niego gra wstępna oznaczała zdjęcie skarpetek. Niech mnie ktoś przytuli!

Kompletnie szalona przyjaciółka Matyldy. Łakoma na ludzi i życie. Seksapil jest jej bronią i atutem. Wierzy, że kobiecość jest najlepszym sposobem, jakiego może użyć dziewczyna w walce z męskim światem. Ze wszystkich języków najlepiej opanowała mowę ciała. Umiejętność tę wykorzystuje do testowania kolejnych „facetów swojego życia”…

KAROLINA (Roma Gąsiorowska)

„K” jak Kasia czy „K” jak Karina? Konformisto cholerny!

Przyjaciółka Bartka, dziewczyna o niebanalnej urodzie i wyjątkowych zdolnościach zjednywania sobie ludzi. Typ kumpeli, z którą faceci raczej się przyjaźnią, niż ciągną do łóżka. Dla swojego wybranka jest gotowa poświęcić kawałek… własnych pleców.

MAX (Sambor Czarnota)

Kto by tam wierzył w kobiece NIE? Mówicie NIE, a myślicie TAK. Więc dlaczego NIE!?

Elegancki i szarmancki. Jak przystało na „prawdziwego” faceta na wszystkie piękne kobiety reaguje w jeden, typowy sposób. We własnym mniemaniu jest niezwykle atrakcyjny i pociągający. Wierzy, że może zdobyć każdą dziewczynę.

MISIEK (Michał Piela)

Foczka wskakuj, bo mi felgi stygną

Mężczyzna o powierzchowności bodyguarda. Miłośnik tuningu i hip-hopu. Z drugiej strony człowiek o gołębim sercu. Nieśmiały w stosunku do kobiet i nieporadny w okazywaniu uczuć. Mimo to potrafi budzić w płci pięknej żywe emocje…

RADIOWIEC (Arkadiusz Jakubik)

To, że ma ogolone nogi i czerwoną bieliznę, nie jest przypadkiem! A zamiast pomidorówką, pachnie drogimi perfumami, to nie przypadek. To sygnał. Każdy jej por błaga, wrzeszczy: WEŹ MNIE!

Dowcipny gwiazdor eteru nie do końca panujący nad swoimi emocjami. Ma ogromne doświadczenie w kwestii relacji damsko – męskich, ale wszystkie rozważania na temat związków sprowadza do zachowań seksualnych. Marzy o partnerce, która nadmiar życiowej energii potrafi wyładować w intymnych sytuacjach.

MAMA BARTKA (Joanna Żółkowska)

Przez ostatnie lata byłam dla ciebie i ojcem i matką i jako ojciec mówię ci SIADAJ. Posłuchaj tego. Taki kop, że kapcie spadają.

Typowa kochająca matka, ale nietypowa kobieta. Życie czerpie garściami, a energii pozazdrościłaby jej niejedna nastolatka. Szalona i awangardowa – uwielbia ciężką i głośną muzykę oraz dobrą zabawę. Od zawsze otwarta na nowe doświadczenia, ma za sobą przygody na tylnej kanapie samochodu przy przebojach The Doors i na pewno jeszcze sporo przed sobą…

Rozmowy nocą... czyli o poszukiwaniu drugiej połówki

Związek jest jak jazda samochodem pod prąd. Nigdy nie wiadomo, komu uda się ujść z życiem.

Rozmowy nocą to prawdziwy i zabawny portret pokolenia singli z wielkiego miasta, którzy, wbrew powszechnej opinii, starają się z całych sił znaleźć swoją drugą połówkę pomarańczy. Pogodna i pełna optymizmu opowieść o ludziach stworzonych dla siebie, jednak poszukujących szczęścia na różne sposoby.

Kiedy mężczyzna i kobieta stają się dla siebie dwoma przeciwstawnymi biegunami, nie należy za wszelką cenę przyciągać ich do siebie.

Rozmowy Nocą to opowieść o Matyldzie (Magdalena Różczka) i Bartku (Marcin Dorociński).

Matylda zarabia na życie lepiąc anioły z ciasta. Wie, że szukanie faceta na całe życie to zadanie na... całe życie. Buduje więc wymyślną strategię i daje ogłoszenie do gazety. Bartek gotuje w eleganckiej restauracji Po godzinach pisze książkę kucharską i nie bardzo może spotkać "tę jedyną". W końcu przełamuje nieśmiałość i wertuje rubrykę towarzyską. Obydwoje nie przeczuwają jeszcze, że są jedynie częścią większego planu…

On – przedstawiciel wymierającego gatunku niepoprawnych romantyków, ale twardo stąpających po ziemi. Ona – znalazła już swój sposób na życie, lepi anioły z ciasta i sprzedaje je do galerii.

On – poeta kuchni, dla którego gotowanie jest odzwierciedleniem fantazji i pragnień, po godzinach pisze książkę kucharską i wciąż czeka na spełnienie swoich zawodowych ambicji. Ona – samodzielna kobieta, dla której niezależność stanowi życiową wartość, mieszka z koleżanką nieustannie testującą kolejnych „facetów swojego życia”.

On – nie zważając jak piorunujące wrażenie robi na kobietach, wciąż wypatruje wymarzonej połówki, którą mógłby przeprowadzić przez kuchnie i smaki świata. Ona – dokładnie wie, czego szuka i nie przewiduje dla Niego znaczącej roli…

Rozmowy Nocą to film dla wszystkich tych, którzy na przekór przeciwnościom losu szukają szczęścia, a na swoje problemy potrafią spojrzeć z przymrużeniem oka i uśmiechem.

Scenariusz filmu, autorstwa Karoliny Szymczyk-Majchrzak, jako pierwszy z gatunku komedii romantycznej został wyróżniony nagrodą Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej w prestiżowym konkursie Hartley - Merrill w 2006 roku.

Twórcy o filmie

Magdalena Różczka, MATYLDA:

O filmie:

To film o przeciętnych trzydziestolatkach, którzy w przedziwny, często zabawny sposób próbują rozwiązać swoje problemy i odnaleźć szczęście.

O postaci:

Matylda jest zwyczajną, współczesną, bardzo wrażliwą, delikatną i uczuciową dziewczyną. Ale wmówiła sobie, że jest inaczej. Nie chce już nigdy cierpieć, a co za tym idzie nie chce się angażować w żadne związki. Wmówiła sobie, że jest silna, chce być kobietą samowystarczalną i chce wszystko zawdzięczać tylko i wyłącznie sobie. Stara się żyć na jednym poziomie emocjonalnym - wymyśliła sobie, że jeśli nie dopuści do tego, żeby być bardzo, bardzo szczęśliwą, to na pewno nie będzie więcej bardzo, bardzo nieszczęśliwa. Tak się w tym zatraciła, że wydaje jej się, iż jest bardzo silną, mocno stąpającą po ziemi kobietą, która będzie w stanie zrealizować swój przedziwny plan. Postanowiła spędzić życie bez mężczyzny, ale bardzo pragnie mieć dziecko. Daje więc ogłoszenie do gazety, że szuka dawcy i w ten sposób spotyka Bartka.

O Bartku:

To facet, o którym marzy chyba każda dziewczyna. Najfajniejsze w nim jest to, że ma swoją pasję i nie wstydzi się uczuć. Nikogo nie udaje - to delikatny mężczyzna, który jednak potrafi tupnąć nogą, kiedy trzeba i postawić na swoim. Bartek to świetny facet, ale Matylda tak wiele już w życiu przeszła, że nie ma siły na kolejny zawód miłosny. Dlatego stara się ze wszystkich sił nie angażować w tę znajomość. Stąd też najtrudniejsze tematy zawsze podejmuje przez telefon, boi się, że jeśli spojrzy Bartkowi prosto w oczy, będzie jej dużo trudniej trzymać się swojego misternego planu.

O Weronice:

Weronika jest zupełnym przeciwieństwem Matyldy, aż trudno uwierzyć, że się przyjaźnią. Ale z drugiej strony zawsze mogą na siebie liczyć, zawsze są dla siebie na pierwszym miejscu. Tym co najmocniej łączy te dwie postacie jest strach przed związkiem, obie panicznie boją się, że zostaną skrzywdzone.

Marcin Dorociński, BARTEK

O filmie:

Rozmowy Nocą to film o młodych ludziach, którzy na przekór piętrzącym się problemom próbują szukać szczęścia w życiu. Jak każdy z nas oczywiście szukają miłości, ale w niecodzienny sposób. Matylda daje ogłoszenie do gazety, a Bartek otwiera się na milion samotnych kobiet w swoim mieście i przegląda anonse towarzyskie.

O postaci:

Bartek jest skromnym, cichym, trochę nieśmiałym facetem, który zaraz po pracy wraca do domu. Wieczory spędza sam albo z mamą. W jego poukładanym i pozornie szczęśliwym życiu brakuje tylko jednego, ale bardzo ważnego elementu – miłości. Można powiedzieć, że Bartek jest romantykiem. Cechuje go nieco idealistyczne myślenie, można powiedzieć w naszych czasach nieżyciowe, ale też szczere, ładne i wartościowe. W dzisiejszym świecie, w którym tak łatwo jest dostać lub zdobyć to czego się pragnie, on pragnie miłości na całe życie. Pewnego dnia Bartek natrafia na ogłoszenie w gazecie. Jego treść jest tak oryginalna i szalona, że z jednej strony intryguje go i pociąga, a z drugiej strony nieco odstrasza. Pierwszy telefon Bartek wykonuje jakby w przestrzeń, nie ma pojęcia do kogo dzwoni i czego może się spodziewać.

O Matyldzie:

Matylda jest kobietą jego życia, połówką pomarańczy, na którą tak długo czekał. Ona jednak nie chce się angażować, boi się powierzyć swój los w czyjeś ręce. Często tak w życiu bywa, że to co wartościowe rodzi się w bólach i trzeba o to walczyć z całych sił. I okazuje się, że Bartek, z pozoru ciapowaty facet, postanawia walczyć o tę miłość.

O gotowaniu:

Bartek lubi to co robi, gotuje dla ludzi i gotuje z sercem, a wieczorami pisze książki kucharskie. Sztuka kulinarna jest dla niego i pracą i pasją. I to czyni go szczęśliwym oraz spełnionym. Marzy mu się własna restauracja. Nie po to żeby być szefem, ale po to być móc decydować o swojej kuchni. Bartek uwielbia twórcze gotowanie – eksperymentowanie z przyprawami i smakami, łączenie sprawdzonych przepisów i wymyślanie nowych potraw.

Weronika Książkiewicz, WERONIKA

O filmie:

Rozmowy Nocą to film o miłości, o poszukiwaniu prawdziwego uczucia oraz drodze, jaką trzeba przejść, żeby znaleźć swoją połówkę i spełnić najskrytsze pragnienia.

O postaci:

Najkrócej o mojej bohaterce można powiedzieć tak: dzień dobry, jestem Weronika i jestem seksoholiczką. Jeżeli ekran przenosiłby zapach, to od Weroniki poczulibyśmy woń perfum ANGEL, a to chyba dużo mówi o kobiecie. Weronika marzy o tym, aby zostać modelką. To twarda sztuka – mimo kolejnych niepowodzeń nie poddaje się, cały czas biega na castingi i zamęcza Matyldę pomysłami na realizację swojego celu. W końcu dostaje szansę i staje się osobą publiczną, co jest dla niej bardzo ważne.

Jak na komedię romantyczną to postać wyjątkowo dramatyczna. Z jednej strony bardzo chciałaby się ustatkować, zakochać, słuchać od rana tupotu małych stópek. Z drugiej nie potrafi się uwolnić od swojej słabości - nie może oprzeć się niczemu co ma portki i się porusza. Zmienia więc facetów jak rękawiczki. Na pierwszy rzut oka wydaje się być typową „femme fatale”, ale na swój sposób poszukuje miłości. A potrafi zakochiwać się naprawdę często, nawet parę razy dziennie. W głębi serca to ciepła, dobra i czuła dziewczyna, choć trochę zagubiona.

Kiedy będzie się wydawać już całkiem zatracona w swoich słabościach, los rzuci jej koło ratunkowe. Wymarzonego mężczyznę spotka w najmniej oczekiwanym miejscu i czasie – na spotkaniu seksoholików.

Maciej Żak, reżyser

Do pracy nad filmem Rozmowy Nocą obok ciekawego scenariusza i niebanalnej historii, skłoniła mnie perspektywa współpracy z dwójką znanych aktorów młodego pokolenia: Magdaleną Różczką i Marcinem Dorocińskim. Tym co najbardziej mnie interesowało podczas realizacji było zderzenie osobowości Matyldy i Bartka oraz zmiana wizerunku Marcina Dorocińskiego, z macho w zwykłego zakochanego mężczyznę. Najtrudniejszym, a jednocześnie najbardziej satysfakcjonującym aspektem pracy na planie było znalezienie odpowiednich środków wyrazu, aby jednocześnie pokazać prawdziwe uczucia i humor.

Karolina Szymczyk – Majchrzak, scenarzystka

Pisząc Rozmowy Nocą chciałam, żeby była to historia pełna poczucia humoru i lekkości, która opisuje zwyczajny świat dość niezwykłych ludzi. Daleko jej do plastikowej estetyki, którą często operują komedie romantyczne. Nagroda przyznana w konkursie była więc miłym zaskoczeniem. Nie spodziewałam się, że scenariusz, który został wsadzony do szufladki z napisem „komedia romantyczna” może być doceniony przez twórców filmowych zasiadających w jury konkursu Hartley - Merrill. W końcu ten gatunek kojarzy się z czymś banalnym.

Piotr „Miki” Mikołajczak – kompozytor

Komedie romantyczne bardzo często ilustrowane są mniej lub bardziej znanymi piosenkami o miłości. W przypadku Rozmów Nocą dostałem szansę stworzenia muzyki oryginalnej i skomponowania bardzo różnorodnych klimatycznie tematów. W efekcie powstał, myślę, że niezwykle urozmaicony gatunkowo i stylistycznie, soundtrack. Reżyser miał pomysł, by pewne sceny filmu zilustrować bossa novą. By te nagrania zabrzmiały jak najbardziej wiarygodnie i na najwyższym muzycznie poziomie, zaprosiłem do współpracy Brazylijczyków, którzy bossa novę mają we krwi – wokalistkę Veronique la Berre i mistrza gitary Luiza de Aquino, którzy z nadspodziewanym dla mnie entuzjazmem wykonali utwory skomponowane przez Polaka… Międzynarodową ekipę artystów uzupełnił czarnoskóry raper M.y.s.t.i.c., Japonka Noriko Nagata i francuski kwintet smyczkowy String De L’orme Paris. W obsadzie nie zabrakło też wybitnych polskich instrumentalistów. Mam nadzieję, że widzowie i w kinie i na wydanej płycie wyczują dobrą energię, jaka biła przy tej muzycznej produkcji.

Piotr Reisch, prezes SPI (producent filmu)

Wierzę w ten projekt od samego początku. Scenariusz jest tak dobry, że zdecydowaliśmy się na jego realizację bez wahania. Myślę, że dostarczy widzom nie tylko świetnej rozrywki, ale także pozwoli spojrzeć na nasze codzienne problemy z innej, pogodnej perspektywy. Jestem przekonany, iż nikt nie będzie zawiedziony po obejrzeniu filmu.

Agata Janicka, producent filmu (SPI)

Rozpoczynając pracę na produkcją szukaliśmy Matyldy i Bartka, aktorów, z którymi widzowie bez trudu będą mogli się identyfikować. Po obejrzeniu materiałów jestem przekonana, że wybór był jak najbardziej trafny. Magdalena Różczka i Marcin Dorociński, jak nikt inny, urzeczywistnili wizje scenarzystki dotyczące bohaterów.

Nina Terentiew, dyrektor programowy Telewizji POLSAT, (koproducent filmu)

Siłą tego filmu jest to, iż opowiada on historię zwykłych ludzi, którzy walczą o swoje szczęście w niezwykły sposób. Ona przestała już szukać księcia na białym koniu, lepi anioły z mąki i ceni sobie niezależność. On jest kucharzem z pasją, dla którego sztuka kulinarna jest odzwierciedleniem duszy. Akcja nie rozgrywa się w wielkim świecie finansjery, mediów czy sztuki, ale dzieje się niemalże w naszym sąsiedztwie, co nie znaczy, że opowieść jest szara i smutna. Wręcz przeciwnie – jest to świetna, zabawna i ciepła komedia z fenomenalnym scenariuszem i doborową obsadą: Marcinem Dorocińskim, który od momentu PitBulla, w moim prywatnym rankingu jest w czołówce młodych aktorów, podobnie jak Magda Różczka od czasu Oficera. Wierze, że oboje zdobędą też serca widzów poprzez kreacje w Rozmowach Nocą.

Marcin Jaworski, producent (50/50 FILMS, development literacki)

Postanowiliśmy stworzyć lekki i urokliwy film o ważnych sprawach. Film skierowany do szerokiej, ale bez wątpienia wrażliwej widowni, otwartej na humor i oczekującej opowieści o własnych problemach. Pracując nad scenariuszem – naszym starannie tworzonym przepisem na film – mieliśmy pełną świadomość faktu, że „mały błąd popełniony na początku staje się wielkim na końcu…” Czy nam się udało, będzie można ocenić już wkrótce.

Więcej informacji

Ogólne

Czy wiesz, że?

  • Ciekawostki
  • Wpadki
  • Pressbooki
  • Powiązane
  • Ścieżka dźwiękowa

Fabuła

Multimedia

Pozostałe

Proszę czekać…