Rafał Wilczur jest bardzo dobrym chirurgiem. Pewnego dnia opuszcza go żona, zabierając ze sobą ich jedyną córkę. Wilczur upija się, zostaje uderzony w głowę i traci pamięć. Od tego czasu przez kilkanaście lat tułając się po świecie, stara się przypomnieć sobie kim jest.
Rafał Wilczur jest bardzo dobrym chirurgiem. Pewnego dnia opuszcza go żona, zabierając ze sobą ich jedyną córkę. Wilczur upija się, zostaje uderzony w głowę i traci pamięć. Od tego czasu przez kilkanaście lat tułając się po świecie, stara się przypomnieć sobie kim jest. Wodnica79
Debiut kinowy Włodzimierza Adamskiego. zobacz więcej
Kolejne obejrzenie i znowu nie ma opcji poniżej dychy. Znowu wzruszyłem się pod koniec. Co tu dużo pisać, idealne aktorstwo, idealna powieść Mostowicza, idealna adaptacja scenariusza, idealne oddanie czasów, idealna scenografia i charakteryzacja, idealna reżyseria. Nic więcej w temacie. Takie właśnie produkcje, jak Znachor, Kariera Nikodema Dyzmy, Zaklęte Rewiry na podstawie Worcela, czy Ziemia Obiecana i Chłopi na podstawie Reymonta, nakręcone idealnie, powinny być przykładem dla światowej kinematografii.
@Chemas Do "Ziemi Obiecanej" się przekonałem dopiero w maju, a to za sprawą 4-odcinkowego serialu, który jest w mojej ścisłej czołówce najlepszych polskich. Co do reszty – nie mam absolutnie żadnych zastrzeżeń. Dużo bardziej wciągnęły mnie "Noce i dnie".
Kapitalne kino. Obejrzałem już parę razy. Tadeusz Dołęga-Mostowicz byłby bardzo dumny z ekranizacji Jerzego Hoffmana. Dla mnie najlepszy jego film.
@dawidek98 HA! Znam dobrze i to bardzo dobrze.
Polecam jeszcze obejrzeć https://fdb.pl/film/38797-szczesliwy-brzeg, film może nie przypasować, ale Bińczycki pokazał tam mistrzostwo. No i jako Prof. Filidor w Ferdydurke ehhh
Mi również się spodobał, zawsze jak natrafię w tv to zostawiam i oglądam 😅
Ta strona powstała dzięki ludziom takim jak Ty. Każdy zarejestrowany użytkownik ma możliwość uzupełniania informacji
o filmie.
Poniżej przedstawiamy listę autorów dla tego filmu:
Pozostałe
Proszę czekać…
Jeden z najlepszyh polskich filmów. Jak dla mnie 9+, czegoś jednak do 10 zabrakło. PS: po kolejnym obejrzeniu daję jednak dychę