Serial opowiada o przygodach Bruce'a Wayne'a - bogatego przedsiębiorcy, który nocą staje się zamaskowanym mścicielem znanym jako Batman. Wraz ze swoim młodym partnerem, Dickiem Graysonem, czyli Robinem, walczy ze złoczyńcami i broni mieszkańców Gotham City.
W pierwszej części dwuczęściowego odcinka podczas Targów Światowych w Gotham dochodzi do zaskakującego incydentu, po którym pojawia się tajemnicza zagadka. Komisarz Gordon podejrzewa, że stoi za tym Riddler, dlatego wzywa Batmana i Robina. Po serii zagadek i fałszywych tropów duet trafia do ekskluzywnego klubu, gdzie Robin - jako nieletni - nie może wejść. Batman wchodzi sam, nieświadomy, że sytuacja zaraz się skomplikuje, a obaj znajdą się w niebezpieczeństwie.
W drugiej części tego dwuczęściowego odcinka Batman otrzymuje od Riddlera kolejne zagadki, które mają pomóc odnaleźć porwanego Robina. Po pościgu i niebezpiecznym spotkaniu Batman odkrywa kryjówkę przeciwnika. Choć Riddlerowi udaje się wymknąć, dynamiczny duet zdobywa wskazówki prowadzące do jego kolejnego planu. W końcu Batman i Robin stają do decydującego starcia, by powstrzymać złoczyńcę i jego ludzi.
Pingwin, sprytny przestępca z zamiłowaniem do parasoli, wychodzi na wolność i szybko zaczyna realizować nowy, podstępny plan. Komisarz Gordon, podejrzewając jego powrót do świata przestępczego, wzywa Batmana i Robina, aby rozwikłali tajemnicę dziwnych wydarzeń w Gotham City. Dynamiczny duet bada tropy, które prowadzą ich do sklepu Pingwina, ale śledztwo okazuje się znacznie bardziej niebezpieczne, niż przypuszczali. Batman, ryzykując nawet jako Bruce Wayne, próbuje odkryć, co knuje złoczyńca, nie wiedząc, że tym razem sam może wpaść w poważne tarapaty.
Batman i Robin kontynuują pojedynek z przebiegłym Pingwinem, który knuje kolejne intrygi, by przechytrzyć duet obrońców Gotham. Tym razem jego plan dotyczy porwania słynnej aktorki, co zmusza bohaterów do działania i zastawienia na niego pułapki. Choć Pingwin próbuje wykorzystać sprytne gadżety i podsłuchy, Batman i Robin pokazują, że potrafią wyprzedzić go o krok. Ostateczne starcie rozgrywa się w rezydencji Wayne'a, gdzie Pingwin wpada w zastawioną na siebie zasadzkę.
W tej części dwuczęściowego odcinka Joker ucieka z więzienia i ponownie sieje chaos w Gotham. Zostawia za sobą tajemniczą wskazówkę, która prowadzi Batmana i Robina do muzeum, gdzie udaremniają próbę kradzieży cennych klejnotów. Choć pomagierzy Jokera trafiają w ręce sprawiedliwości, on sam wymyka się pościgowi. Wkrótce potem Joker realizuje kolejny plan, zastawiając pułapkę na duet bohaterów w jednej ze stacji telewizyjnych, gdzie przygotowuje widowisko z niebezpiecznym finałem.
W drugiej części tego dwuczęściowego odcinka Batman i Robin unikają zdemaskowania na oczach widzów telewizji, lecz Joker znów wymyka się z rąk sprawiedliwości. Dynamiczny duet próbuje go powstrzymać, gdy wraz ze swoimi wspólnikami dokonuje kolejnego zuchwałego napadu. Starcie z przestępcami staje się wyjątkowo intensywne, a Joker ponownie uchodzi bez szwanku. W miarę jak w Gotham narasta przestępczość, a reputacja bohaterów zostaje wystawiona na próbę, Batman i Robin muszą znaleźć sposób, by raz na zawsze udaremnić plan Jokera i przywrócić porządek w mieście.
W Gotham pojawia się groźny przeciwnik - Mr. Freeze, który wykorzystuje swoje lodowe moce do siania zamętu i realizacji tajemniczego planu. Komisarz Gordon wzywa Batmana i Robina, by powstrzymali złoczyńcę, którego przeszłość łączy się z Mrocznym Rycerzem. Mr. Freeze ukrywa się w lodowej kryjówce i rozpoczyna grę z bohaterami, wciągając ich w serię zmyłek i podstępów. Batman i Robin muszą stawić czoła ekstremalnym warunkom i wykorzystać swoją inteligencję, aby rozgryźć kolejne ruchy przeciwnika. Wkrótce odkrywają, że stawką może być coś więcej niż tylko przestępstwo - Mr. Freeze może mieć na celowniku ważną osobistość odwiedzającą Gotham. W obliczu zagrożenia dynamiczny duet musi działać szybko, zanim lodowaty plan Freeze'a zostanie zrealizowany.
Mr. Freeze powraca z kolejną lodowatą intrygą, a Batman i Robin stają przed jednym z najtrudniejszych wyzwań. Po niebezpiecznym starciu, dynamiczny duet dochodzi do siebie, ale zagrożenie nie mija. Freeze przygotowuje nowy plan, w którym stawką jest życie znanego sportowca oraz reputacja Batmana. Bohaterowie muszą działać szybko, wykorzystując zarówno spryt, jak i zaawansowaną technologię, by powstrzymać przeciwnika w jego zimnej kryjówce. Przeciwnik jednak nie zamierza się poddać i zmusza Batmana do dramatycznej decyzji. Czy specjalistyczne gadżety, pomysłowość i zaufanie między bohaterami wystarczą, by pokrzyżować plany Mr. Freeze'a?
Gdy po raz trzeci z rzędu dokładnie w prima aprilis ktoś okrada ten sam bank w Gotham, policja w końcu sięga po pomoc Batmana. Choć przestępca nie zabiera największych dostępnych łupów, powtarzalność zbrodni wzbudza niepokój. Batman rozpoczyna śledztwo, tworząc fałszywy trop, by zwabić sprawcę. Tropiąc ślady, odkrywa, że za serią tajemniczych kradzieży może stać ktoś związany z pokazami iluzji i magii. Tymczasem tajemnicza kobieta spotyka się z konstruktorem nietypowych scenicznych urządzeń i rozważa nowy cel - niezwykle cenny klejnot. Gdy sytuacja zaczyna się komplikować, a w grę wchodzi porwanie bliskiej osoby, Batman i Robin muszą działać szybko, by powstrzymać kolejną zbrodnię i rozwikłać zagadkę stojącą za serią nietypowych napadów.
Po dramatycznym wydarzeniu z poprzedniego odcinka, Batman i Robin ścigają się z czasem, by udaremnić kolejny przestępczy plan i uratować bliską im osobę. Zmuszeni do współpracy z mediami, podejmują grę psychologiczną z tajemniczą sprawczynią, próbując przemówić jej do resztek sumienia. Trop prowadzi ich do niepozornej księgarni, za którą kryje się mroczny warsztat, pełen śmiertelnych pułapek i zdradliwych planów. Dynamiczny duet trafia do pułapki, z której wydaje się nie być ucieczki - a każde rozwiązanie niesie nowe zagrożenie. Gdy sytuacja staje się coraz bardziej napięta, bohaterowie muszą wykazać się sprytem, odwagą i współpracą, by ujść z życiem i pokrzyżować zamiary przestępców.
Do Gotham przybywa król Boris, a jego wizyta zapowiada się jako wielkie wydarzenie dyplomatyczne. Niestety, nie każdy chce świętować. Riddler, mistrz zamieszania i zagadek, wraca do gry i szybko daje o sobie znać, wplatając w uroczystości własne, niebezpieczne plany. Tym razem towarzyszy mu przebiegła wspólniczka Mousey. Seria tajemniczych wiadomości zmusza Batmana i Robina do działania - muszą zrozumieć zamiary Riddlera, zanim jego gra wymknie się spod kontroli. Trop prowadzi ich w najmniej spodziewane miejsca, a każda kolejna zagadka przybliża ich do prawdy... lub do kolejnej pułapki. Wśród fałszywych tropów, szyfrów i brawurowych akcji stawka rośnie z minuty na minutę. Czy duet zdoła odczytać zamiary przeciwnika na czas?
Riddler powraca, by zakłócić ważne wydarzenie w Gotham, podczas gdy Batman i Robin zmierzą się z jego najnowszym planem. Przestępca, który zawsze ma przygotowane zagadki, po raz kolejny wprawia w zakłopotanie zarówno policję, jak i Dynamic Duo. W trakcie ścigania Riddlera, Batman musi stawić czoła nowym wyzwaniom, które prowadzą go w nieoczekiwane miejsca, gdzie ryzyko jest jeszcze większe. Zagadki i podstępy Riddlera nie ułatwiają sprawy, a sytuacja staje się coraz bardziej napięta, gdy czas zaczyna grać na korzyść przestępcy. Batman i Robin, nieustannie trzymając rękę na pulsie, starają się przewidzieć kolejne ruchy swojego przeciwnika, by w końcu zapobiec katastrofie.
Mad Hatter, pragnąc zemścić się na Batmanie i członkach ławy przysięgłych, którzy skazali go na pobyt w więzieniu, rozpoczyna intrygę. Używając swojego Super Instant Mesmerizera ukrytego w kapeluszu, zaczyna kraść czapki przysięgłych, wciągając ich w swoją grę. Kiedy prawie udaje mu się zdobyć wszystkie kapelusze, postanawia dorwać Batmana, który staje się jego kolejnym celem. Jervisa Tetcha czeka jednak trudniejsze zadanie, gdy decyduje się na zastawienie pułapki na Dynamic Duo w pracowni rzeźbiarza Octave'a Marbota. Przebrany za Marbota, Mad Hatter próbuje zmanipulować Batmana, ale detektyw szybko odkrywa podstęp. Rozpoczyna się starcie, w którym Mad Hatter wykorzystuje swoje zaklęcia, a Batman stara się powstrzymać przestępcę i uratować Robina, który zostaje przypadkowo trafiony przez jeden z promieni.
Mad Hatter kontynuuje swoje zemsty na Batmanie, wierząc, że udało mu się uśmiercić Zamaskowanego Krzyżowca, który utknął w gipsie. Kiedy jednak Batman sprytnie uwolnił się z pułapki, szybko przystępuje do działania, aby powstrzymać Szalonego Kapelusznika i jego pomocników, którzy próbują uciec Batmobilem. Po kolejnej konfrontacji Batman decyduje się ścigać przestępców za pomocą sprytnego planu i bat-nadajnika. Podczas wydarzeń w kręgielni Bowl-O-Drome, Batman i Robin stają do walki z Tetchem, który, chcąc przechytrzyć swoich przeciwników, zastawia na nich pułapkę w swojej kryjówce. Szalony Kapelusznik planuje pozbyć się Batmana za pomocą niebezpiecznej maszyny, ale Dynamic Duo nie daje za wygraną.
Joker ma nowy plan, by zwerbować uczniów do swojego gangu "Bad Pennies", manipulując szkolnymi automatami do sprzedaży. Zamiast normalnych napojów, automaty zaczynają wydawać srebrne dolary oraz akcje i obligacje. Komisarz Gordon alarmuje Batmana, który niezwłocznie przybywa na pomoc do Woodrow Roosevelt High School. Tam Joker pojawia się niespodziewanie, wywołując zamieszanie, i choć Batman próbuje go zatrzymać, Joker ucieka. W międzyczasie, w Gotham City dochodzi do napadu na bar, gdzie jeden z automatów zaczyna strzelać. Bandziory, Nick i Two-Bits, związani z Jokerem, kradną paragony z kasy. Joker spotyka się z nimi w swojej kryjówce, planując kradzież ważnych dokumentów, które wykorzysta w szantażu. Wkrótce Batman i Robin wpadają w pułapkę zastawioną przez Jokera. Zostają zamknięci w specjalnych kajdankach, a ich życie zależy od wyniku gry w automat, który może im dać wolność, ale także... prowadzić do tragicznego końca, jeśli nie uda im się trafić w odpowiednie symbole.
Po przerwie w dostawie prądu w Gotham City, Joker i jego poplecznicy próbują realizować swoje przestępcze plany, podczas gdy Batman i Robin zostają uratowani przez policję. Nagranie wykonane przez Batmana ujawnia nieoczekiwane powiązania jednej z postaci z gangiem Jokera, co wywołuje zdziwienie u Robina. Aby zbliżyć się do Jokera, Robin postanawia działać pod przykrywką, licząc na pomoc osoby, która może go poprowadzić. Tymczasem Batman i Robin starają się powstrzymać przestępczą działalność Jokera, który planuje szereg nielegalnych działań, w tym manipulację i oszustwa w związku z drużyną koszykarską Woodrow Roosevelt High School. Batman i Robin muszą szybko odkryć, co Joker planuje, i zapobiec jego złowrogim zamiarom, aby uratować sytuację i powstrzymać dalsze zagrożenie.
Sprytny mistrz kamuflażu, False-Face, kradnie koronę Mergenberga, podmieniając ją na fałszywą tuż pod czujnym okiem policji. Zostawia przy tym zagadkową wskazówkę, która prowadzi Batmana i Robina do kolejnego planu - porwania samochodu pancernego. Po udanej obławie na gorącym uczynku w Gotham City Bank, False-Face ucieka swoim Trick-Truckiem. Batman i Robin ścigają go przez miasto, ale po drodze zostają zaatakowani przez gang przestępcy. Policja łapie popleczników, lecz False-Face przebrany za komisarza O'Harę ucieka. Ścigając False-Face'a, duet dowiaduje się o planie fałszowania pieniędzy. Wkrótce trafiają na Blaze'a, asystenta przestępcy, który prowadzi ich do jego kryjówki. Jednak okazuje się, że to pułapka - schwytani Batman i Robin zostają uwięzieni na torach metra, a pociąg zbliża się nieubłaganie.
Batman i Robin stają w obliczu poważnego niebezpieczeństwa, gdy są uwięzieni przez pułapkę zastawioną przez przestępcę. Na szczęście udaje im się uwolnić dzięki sprytowi i sprzętowi Batmana, tuż przed katastrofą. Po powrocie do biura Gordona, dowiadują się o planach False-Face'a, który chce oszukać banki, zamieniając prawdziwe pieniądze na fałszywe. Dynamiczny duet wkracza do akcji, próbując powstrzymać przestępcę. Po serii pościgów i walk, Batman w końcu demaskuje False-Face'a, kończąc jego zbrodniczą działalność. Blaze, jeden z pomocników przestępcy, postanawia zmienić swoje życie.
W pierwszej części tego ekscytującego odcinka, Catwoman kradnie jedną z dwóch cennych złotych statuetek kota, które prowadzą do zaginionego skarbu kapitana Manxa. Aby temu zapobiec, Batman i Robin decydują się ukryć drugą statuetkę, pokrywając ją radioaktywną mgłą, by móc śledzić Catwoman. Po zlokalizowaniu jej kryjówki, dynamiczny duet odkrywa, że Catwoman i jej pomocnicy, Leo oraz Felix, czekają na ich przybycie. Batman i Robin zostają uwięzieni w zamkniętym pokoju, a Catwoman prowadzi grę w kotka i myszkę. Ostatecznie Batman staje przed trudnym wyborem, który prowadzi go do nieoczekiwanej konfrontacji z dzikim tygrysem.
W drugiej części odcinka Batman wykorzystuje swoją wiedzę o falach dźwiękowych, by utrzymać dzikiego tygrysa na dystans i uciec do katakumb kryjówki Catwoman. Tymczasem, Catwoman zostawia swoich popleczników, by strzegli Robina, który znajduje się w niebezpieczeństwie nad dołem pełnym żarłocznych tygrysów. Robin odkrywa, że powoli opada w stronę przepaści, ale Batman zdąża go uratować w ostatniej chwili. Po pokonaniu dwóch pomocników, Batman i Robin odnajdują złote statuetki. Jednak trzeci pomocnik, Leo, ostrzega Catwoman, że duet uciekł. Batman i Robin orientują się, że radioaktywna mgła, którą rozpylili na statuetkach, mogła także przenieść się na Catwoman. Wykorzystując radar nietoperza, ścigają ją, by ostatecznie ją odnaleźć.
Podczas przedstawienia w teatrze Gotham City Pingwin udaremnia próbę kradzieży rubinu od pięknej aktorki Sophii Starr. Następnie, w Klubie Milionerów, ratuje milionera Reggie'ego Richa przed porwaniem. Po tych wydarzeniach ogłasza powstanie swojej Agencji Ochrony Pingwinów, która będzie dbać o bezpieczeństwo majątków Gotham City. Batman i Robin, podejrzewając, że Pingwin ma nieczyste intencje, postanawiają sprawdzić, czy nie ma związku z kradzieżą klejnotów Sophii Starr, które miały być pod jego ochroną. Aby zdobyć dowody, wysyłają Alfreda, który przebiera się za agenta ubezpieczeniowego. Niestety, Pingwin wykrywa podstęp, a Alfredowi udaje się tylko zrobić zdjęcia biżuterii. Batman i Robin, wykorzystując fałszywe klejnoty, próbują wymienić je na prawdziwe w mieszkaniu Sophii, ale zostają przyłapani na gorącym uczynku przez Pingwina i jego agentów.
W kontynuacji poprzedniego odcinka Batman i Robin uciekają przed komisarzami Gordonem i O'Harą. Pingwin, wściekły po ich ucieczce, przekonuje swoich znajomych, by zlecili obławę na Dynamiczny Duet. Bohaterowie udają szaleńców, wkraczając do Penguin Protection Agency, gdzie wybucha walka, a następnie zaczyna się pościg, który kończy się rzekomą śmiercią Batmana i Robina w strzelaninie. Pingwin nie zdaje sobie sprawy, że to tylko podstęp. Wkrótce po tym przestępcy kradną Batmobil i planują swój kolejny ruch: Pingwin ma poślubić Sophię Starr, a jego właśni goście zostaną okradzeni z prezentów ślubnych. Dynamiczny Duet, śledząc Pingwina, przejmuje kontrolę nad Batmobilem i przechytrza przestępców.
W muzeum figur woskowych miała zostać odsłonięta woskowa rzeźba Batmana, ale okazuje się, że to figura Riddlera. Rzeźba strzela do zgromadzonego tłumu, a nagrane przesłanie Riddlera zawiera zagadki, które wskazują na jego następny cel: Bibliotekę Miejską Gotham. Batman i Robin szybko ruszają, by go powstrzymać. Riddler, ukrywający się w fabryce świec, opracowuje "uniwersalny rozpuszczalnik woskowy", który może przegryźć każdą substancję. Jego plan to użycie go do napadów, w tym włamania się do skarbca w Bibliotece Miejskiej, gdzie znajduje się rzadka książka o skarbie Inków. Po wybuchu walki z Batmanem i Robinem, Riddler ucieka, a bohaterowie badają próbkę substancji, odkrywając, że Riddler planuje wrócić do muzeum. Po dotarciu do muzeum Batman i Robin zostają schwytani przez Riddlera, który zamierza zniszczyć ich za pomocą wrzącego wosku, jednocześnie kontynuując poszukiwania "zaginionego skarbu Inków".
W kontynuacji poprzedniego odcinka Riddler uważa, że Batman i Robin zginęli w eksplozji, jednak dzięki sprytowi Batmanowi i Robinowi udaje się uwolnić i odzyskać Batmobil. Zagadkę pozostawioną przez Riddlera prowadzi ich do fontanny przed Muzeum Miasta Gotham, gdzie Riddler i jego ludzie szukają sarkofagu cesarza Inków. Batman i Robin docierają do muzeum, gdzie Robin zostaje schwytany. Riddler planuje torturować chłopca, ale Batman używa Batmobilu, by uratować Robina i zatrzymać przestępców przed otwarciem sarkofagu. Dzięki interwencji policji, Riddler i jego ludzie zostają aresztowani.
Joker popełnia serię dziwnych przestępstw, zaczynając od kradzieży spinki do włosów w salonie futrzarskim i dziury na polu golfowym. Komisarz Gordon wzywa Batmana i Robina, którzy szybko odkrywają, że Joker planuje ukraść złote kije golfowe od Maharadży z Nimpah. Na polu golfowym Joker wysyła gaz usypiający, porywając Maharadżę. Batman i Robin ruszają w pościg, ale furgonetka Jokera znika w powietrzu. Po znalezieniu kryjówki Jokera, bohaterowie zostają uwięzieni przez jego popleczników. Joker planuje ich zabić, napełniając komin trującym gazem, z którego nie ma ucieczki.
Batmanowi i Robinowi udaje się uciec z komina, w którym Joker ich uwięził. W Batcave analizują gaz użyty do porwania Maharadży Nimpah i odkrywają, że pochodzi on z firmy Ferguson Novelty and Magician's Supply. Jako Bruce Wayne i Richard Grayson potwierdzają, że firma jest kryjówką Jokera, a Maharadża jest tam przetrzymywany. Po przebraniach w kostiumy, Dynamic Duo pokonuje popleczników Jokera, ale sam Joker udaje się uciec z Maharadżą. Joker kontaktuje się z komisarzem Gordonem i Batmanem, żądając okupu. Batman zgadza się na jego warunki, ale odkrywa, że rzekomy Maharadża to tak naprawdę Joker, który planuje zdyskredytować Batmana i ukraść pieniądze.
Były egiptolog, po urazie głowy, zaczyna wierzyć, że jest Królem Tutenchamonem. Przekonany, że Gotham to współczesne Teby, postanawia podbić miasto, ogłaszając swoje żądania, w tym śmierć Batmana i Robina. Dynamiczny Duet stawia czoła jego poplecznikom w walce przy gigantycznym Sfinksie. Po ucieczce Bruce Wayne odwiedza wystawę egipską, licząc na złapanie Tuta. Jednak podczas wycieczki mumia ożywa, a chaos w muzeum prowadzi do porwania Bruce'a przez popleczników Tuta. Przywiązany i oszołomiony, zostaje pozostawiony w rękach wroga.
Bruce Wayne w ostatniej chwili uwalnia się z noszy i unika upadku w przepaść. Po chwili pojawia się jako Batman w telewizji, ogłaszając, że uratował Bruce'a i udaje się rzekomo do Egiptu na badania. Tymczasem Król Tut, przekonany o powodzeniu planu, wysyła swoich ludzi do rezydencji Wayne'ów, by dokończyć porwanie. Batman sprytnie ich zwodzi, podrzucając imitację Bruce'a i daje się celowo uprowadzić, by dotrzeć do kryjówki Tuta. Jednak po drodze zostaje rozpoznany i obezwładniony. W ukrytej bazie Tut poddaje Batmana i dawną królową Nefertiti dziwacznej egipskiej torturze - kamieniom spadającym na czoło. W tym czasie Robin i Alfred, odkrywając miejsce pobytu Tuta, ruszają z pomocą. Tymczasem Tut, przekonany, że jego ofiary oszalały, rozkazuje im tańczyć do rytmu szalonej "Bat-muzyki".
Podczas ceremonii otwarcia nowego mostu Amerigo dochodzi do pozornego zamachu na komisarza Gordona. To sprytna zagrywka złowrogiego Bookworma, który w ten sposób wciąga Batmana i Robina do działania. Tymczasem jego wspólniczka, Lydia Limpet, podkłada bombę w Batmobilu. Dzięki systemowi wykrywania zagrożeń Batman w porę zauważa niebezpieczeństwo i unieszkodliwia ładunek, wyrzucając go zdalnie w powietrze tuż przed eksplozją. Wskazówka znaleziona na miejscu naprowadza Dynamiczny Duet na kolejny trop - most może być celem ataku. Dochodzi do starcia z przestępcami, ale Bookworm i jego ludzie uciekają, zostawiając Lydię za sobą. Bohaterowie, podejrzewając podstęp, obezwładniają ją gazem i zabierają do Batjaskini, gdzie poddają ją testowi wykrywacza kłamstw. Jednak to, co mówi Lydia, może być częścią większej pułapki...
Bookworm znów daje o sobie znać, a wskazówką do jego nowego planu okazuje się tajemnicze zdanie wypowiedziane przez Lydię. Batman szybko łączy fakty i razem z komisarzem O'Harą rusza do wieży zegarowej Big Benjamin, by ocalić Robina. Tymczasem Bookworm wkrada się do rezydencji Wayne'ów i kradnie cenny starodruk, a potem zaskakuje mieszkańców Gotham gigantyczną książką kucharską rozłożoną pośrodku skrzyżowania. Batman i Robin zaglądają do środka, ale wpadają w pułapkę - zostają uwięzieni, a wnętrze książki zaczyna wypełniać się gorącą parą! Bookworm wykorzystuje ten moment, by ukraść Batmobil i rusza do biblioteki Morganbilt, planując kradzież bezcennych dzieł. Batman i Robin stają do walki ze złoczyńcami, zanim ci zrealizują swój plan.