Z większą niż zwykle powagą pokazał, jak bardzo bogaci ludzie potrafią być żałosnymi, oszukującymi siebie nieszczęśnikami — z powagą tak dużą, że przydałoby się więcej wnoszącego trochę ulgi komizmu.
przeczytaj recenzję
"I Wanna Dance with Somebody" broni się przede wszystkim aktorstwem i muzyką, fajnie też, że za sprawą rozmów z piosenkarki Davisem możemy podpatrzeć, skąd wzięły się te wszystkie wielkie hity.
przeczytaj recenzję
To skromny, piękny film. Korzystający ze schematów, ale przekuwający je w coś szczerego. Prosty, ale nie banalny. Nie publicystyczny, a empatyczny.
przeczytaj recenzję
W "Yang" Amerykanin koreańskiego pochodzenia, Kogonada, tworzy mozaikę z odłamków naszych rozbitych tożsamości. Ale w gruncie film z Colinem Farrellem niesie widzom pocieszenie w trudnych chwilach.
przeczytaj recenzję
"Wielka dama tańczy sama" — nuci przebój Anny Jantar w jednej ze scen Andrzej Seweryn. Jego wielki talent, królewski urok, artystyczna czułość, zasługują na lepszego scenariuszowego partnera.
przeczytaj recenzję
Film Joego Wrighta jest namacalnie blisko życia; reżyserowi udało się nakręcić film traktujący o męskiej niepewności. Peter Dinklage sięga w "Cyrano" aktorskich wyżyn, choć śpiewanie mu nie idzie.
przeczytaj recenzję
Łączy estetykę kina noir z konwencją psychologicznego filmu kryminalnego. Guillermo del Toro po raz kolejny czaruje widowiskową stylistyką i dostarcza klasyczny film o czarnych charakterach.
przeczytaj recenzję
Nie był to projekt w żadnym razie łatwy, bo i niełatwa jest jednoznaczna ocena Gierka, zwłaszcza dokonywana z wygodnego domowego fotela. Niestety, Węgrzynowi zamiast refleksji wyszedł pochwalny pean.
przeczytaj recenzję
To w mojej opinii jeden z mądrzejszych filmów ostatniej dekady, który na pewno znajdzie swoje miejsce w historii światowej kinematografii.
przeczytaj recenzję
Coen w warstwie wizualnej odwołuje się do żelaznej klasyki kina. Jego konsekwencja i dyscyplina ratują film jako autorski eksperyment.
przeczytaj recenzję