Ranking: Najlepsze premiery czerwca wg portalu FilmKrytyk 0
Która z czerwcowych premier została najwyżej oceniona przez rodzimych krytyków i recenzentów? Z pomocą przychodzi portal FilmKrytyk, na którym możemy sprawdzić takie informacje. Poniżej znajdziecie ranking pięciu najlepiej ocenionych filmów minionego miesiąca.
Zanim przejdziemy do przedstawienia zestawienia, chciałem tylko dodać, że w rankingu mogły znaleźć się tytuły, które mają co najmniej trzy recenzje na portalu. W przypadku, gdy ocena poszczególnych filmów jest taka sama, decyduje ilość pozytywnych recenzji. Zaczynamy!
MIEJSCE 5: Ja teraz kłamię
Jesteśmy ćpunami emocji i helupiarzami sensacji, czyli najbardziej stylowy polski film ostatnich lat!
Najważniejsza pozostaje pesymistyczna ocena nowoczesności i refleksja Borowskiego na temat tego, jak z publicznego dyskursu znika prawda, a co więcej potrzeba prawdy.
MIEJSCE 4: Milcząca rewolucja
Kraume punkt po punkcie analizuje społeczność robotniczego Stalinstadt, aby stworzyć piekielnie skomplikowany obraz relacji ludzkich, w których nadal najważniejsza jest przeszłość/historia.
Dotyka uniwersalnych kwestii buntu, prawa do wolności i wyrażania swoich poglądów. Kolejne dni zweryfikują lojalność maturzystów wobec własnych ideałów i siebie nawzajem, a także intencje decyzji podjętej w porywie chwili.
MIEJSCE 3: Królowa Kier
To rozdanie wygrała królowa. Nawet jeżeli oszukiwała – chodzi przecież o wynik. Tragiczne show must go on.
"Królowa Kier" stawia raczej pytania niż stara się na nie odpowiedzieć. Konfrontuje nas z naszymi własnymi poglądami, schematami, czy wyobrażeniami, które nawet nieświadomie w sobie nosimy.
Mimo że el-Toukhy nie traci po drodze żadnego ze swoich reżyserskich atutów, całość zaczyna przypominać wyprany z emocji thriller – i to taki, w którym nie możemy liczyć ani na sprawiedliwość, ani na katharsis.
MIEJSCE 2: Rocketman
"Rocketman" to feeria barw, film tryskający przeróżnymi kolorami, pod którymi jednak często krył się smutek i ból.
"Rocketman" to film, który spodoba się głównie fanom Eltona Johna, jednak ludzie lubiący filmy o życiu znanych muzyków też odnajdą tutaj coś dla siebie.
Spektakularna choreografia, taniec, śpiew i odlot w kierunku musicalowego kampu, pozwalają Fletcherowi wycisnąć prawdziwą esencję kina rozrywkowego, ale zarazem nie dają sprowadzić się do szufladki ozdobnego przerywnika.
MIEJSCE 1: Świadkowie Putina
Reżyser też ostrzega byśmy nie czekali na kraty, żeby uświadomić sobie, że już jesteśmy w więzieniu. Wizjoner szczerze, po czasie, niebezpośrednio w oprowadzaniu nas po kulisach prosi, by uczyć się na ich błędach.
"Świadkowie…" są nie tylko historycznym freskiem, ale przede wszystkim osobistym rozliczeniem, dowodem własnej naiwności i krótkowzroczności, czego Manski ani przez chwilę nie ukrywa.
Źrodło: FilmKrytyk
Film o Putinie na pewno będzie małym hitem, bo mnie zaciekawiła bardzo ta pozycja i choć jeszcze nie widziałem, to w sumie nie mogę się już doczekać.
Wcześniej widziałem kilka wywiadów i dokumentów, oby ten nie był po prostu zwykłym i kolejnym!