LoveTrue 2016

Reżyseria
Aktorzy
, ,

Na platformach streamingowych

Zdjęcia Zobacz wszystkie 4 zdjęcia

Obsada Zobacz pełną obsadę

Abraham Boyd
jako On sam
Angel Boyd
jako On sam
Harmony Boyd
jako Ona sama
Israel Boyd
jako On sam
John Boyd
jako On sam
Liberty Boyd
jako Ona sama
Michael Boyd
jako On sam
Mrs. Boyd
jako Ona sama
John Valient Boyd
jako On sam
Thalia Mosaia Boyd
jako Ona sama
Victory Boyd
jako On sam
Chineze Enekwechi
jako Matka Victory'ego

Fabuła

Dodaj pierwszy opis

Gatunek
Dokumentalny

Szczegóły

Kraj produkcji
USA
Czas trwania
82 minut

Recenzje

LoveTrue wskazuje prawdę jawną i bolesną, daleką od wyobrażenia związku przez pryzmat bajkowego „żyli długo i szczęśliwie”. 7
  • 2017-06-07
  • napisana przez
  • zobacz wszystkie moje recenzje

Trzy stany, trzy różne historie demitologizujące miłość jako źródło ukojenia i stabilizacji. Alma Har'el gardzi utartymi schematami love story, ukazując w swoim najnowszym dokumencie ludzi zranionych i niespełnionych. Tym bardziej cyniczny wydaje się być Hymn o miłości św. Pawła zacytowany przez jednego z bohaterów zaraz na początku filmu. Dokumentalistka nie odstępuje postaci ani na krok, śledzi ich losy na przestrzeni stosunkowo długiego okresu czasowego – wszystko po to, aby synekdocha ich relacji z bliskimi była jak najbardziej wiarygodna.

Nie sposób odmówić Almie Har'el umiejętności, dzięki którym wydobywa z postaci w dokumencie nawet najbardziej wstydliwe sekrety. Świetnie radzi sobie z utrzymaniem obiektywnego dystansu do omawianego zjawiska, pozwalając zinterpretować je i osądzić odbiorcom, a nie kamerze. Striptizerka z Alaski, zraniony surfer z Hawajów czy religijna rodzina z Nowego Jorku, której ojciec nie radzi sobie z obowiązującą poligamią – każda z tych historii niesie za sobą olbrzymie pokłady goryczy. LoveTrue wskazuje prawdę jawną i bolesną, daleką od wyobrażenia związku przez pryzmat bajkowego „żyli długo i szczęśliwie”.

U Almy Har'ela miłość nie ogranicza się wyłącznie do relacji w związku – ukazane zostaje fanatyczne oddanie się Bogu oraz domowe ognisko (zarówno w interakcji ojciec-dziecko, jak i brat-siostra). Dokumentalistka delikatnie nakreśla tło społeczne, wskazując na występujący na Hawajach rasizm czy mizoginistyczne podejście klientów night clubów do striptizerek. Poszczególne postacie stają się dla twórczyni filmu jedynie pniem, z którego wyrastają kolejne koniugacje efektów ubocznych miłości.

O sile LoveTrue decydują również inscenizacyjne fragmenty dokumentu. Reżyserka, za namową producenta, samego Shia LaBeofa, zdradza umowną granicę między prawdą realną a światem objawionym filmu. Bohaterzy LoveTrue świadomie wypowiadają się o udziale w produkcji, komentują sposób, w jaki zostaną ukazani, dywagując nad społeczną opinią na ich temat. Z drugiej strony w LoveTrue Alma Har'el zdecydowała się wykorzystać sceny-metafory, obrazujące odczucia i wspomnienia postaci – ich umieszczenie ma na celu uargumentować i usprawiedliwić późniejsze czyny. To psychologiczne wnikanie w działania bohaterów jest niepotrzebne – ich czyny i wypowiedzi mówią same za siebie.

Różna percepcja i doświadczenia – ten sam pesymistyczny morał. LoveTrue nie jest może dziełem odkrywczym, świetnie radzi sobie natomiast z obserwacją ludzi. Wyjaśnienia nie były potrzebne, spojrzenia czy sytuacje, w których Alma Har'el umieszcza swoich bohaterów mówią więcej niż schematy wypowiedzi. Dokumentalistka unika też własnego komentarza, autorską manierę ukazując jedynie w artystycznych sekwencjach filmu. LoveTrue uderza w trywialne love story, nie pozostawiając na nim suchej nitki.

0 z 1 osoba uznało tę recenzję za pomocną.
Czy ta recenzja była pomocna? Tak Nie

Komentarze 0

Avatar square 200x200

Współtworzą