Miami Vice

6,2
5,3
Ricardo Tubbs i Sonny Crockett to policjanci infiltrujący w przebraniu mroczną, pełną szmalu otchłań narkobiznesu na Florydzie. Gorączka w Miami rośnie, gdy Sonny wdaje się w romans z Izabellą, żoną lokalnego handlarza bronią. Crockett i Tubbs powoli, acz nieustannie, zmierzają do punktu, w którym niespodziewanie dla nich samych, granice pomiędzy gliniarzem a przestępcą ulegają całkowitemu zatarciu.
Synchronizacja wizji i fonii
  • Kiedy Sonny i Isabella jedzą śniadanie w Hawanie, ona mówi mu, że jej matka była tłumaczką w Angoli. Jednakże ruch jej ust wskazuje, że mówi coś innego.
Niedopracowanie scenariusza
  • Bohaterowie filmu otrzymują zlecenie na przetransportowanie i dostarczenie z Kolumbii 1000 kg narkotyków. Do tego celu używają samolotu Adam A500. Maszyna ta ma masę własną 2427 kg oraz masę całkowitą 3175 kg (z pełnym załadunkiem, w tym z pasażerami, pilotem i paliwem). Może więc przewieźć tylko 748 kg (w tym paliwo, pasażerowie i ładunek). Bohaterowie filmu nie mogli zatem przetransportować 1000 kg narkotyków za jednym razem.
  • W kubańskim klubie nocnym Sonny i Isabella tańczą do piosenki „Quimbara” Celii Cruz. Jednak nieoficjalnie w tamtym czasie jej muzyka była zakazana, w związku z czym piosenka ta nie byłaby grana w nocnym klubie.
  • Samolotem, który w filmie ma numer rejestracyjny N1206S, jest King Air B200 produkowany przez firmę Beechcraft. W rzeczywistości numer N1206S jest przypisany do jednoosobowego samolotu S2R-600 z silnikiem gwiazdowym, produkowanego przez firmę Ayres Corporation.
Niespójności w fabule
  • Kiedy Isabella i Jesus dyskutując, co zrobić z Crockettem i Tubbsem, mówią w języku angielskim. Jednak oboje są osobami hiszpańskojęzycznymi, dlatego też nie jest jasne, dlaczego nie rozmawiają oni ze sobą w swoim ojczystym języku. Prawdopodobnie scenę nakręcono w języku angielskim z myślą o filmowej widowni.
  • W głównej strzelaninie w filmie udział biorą policyjni snajperzy. Znajdują się oni wysoko ponad miejscem, w którym toczy się strzelanina. Pomimo doskonałej widoczności i braku szans na trafienie Crocketta lub Tubbsa snajperzy strzelają tylko dwa razy, po czym przestają. Nie podejmują żadnych działań nawet wtedy, kiedy wydaje się, że strzelanina obraca się przeciwko policji.
Obce elementy w kadrze
  • Po tym jak poufny informator wskoczył pod ciężarówkę, Crockett i Tubbs jadą swoim ferrari na spotkanie z szefem. W dolnej części osłon przeciwsłonecznych samochodu widać oświetlenie zamontowane przez ekipę filmową. Oświetla ono twarz aktorów w trakcie nagrywania scen w samochodzie.
  • Kiedy Crockett i Isabella płyną na Kubę, cień kamery odbija się na przedniej szybie łodzi i na koszuli Colina Farrella.
  • Kiedy Crockett wkłada broń do bagażnika samochodu i odbiera telefon od Yero, wyraźnie widać zarys mikrofonu, przewodu i głowicy ukrytych pod koszulą Colina Farrella.
  • Kiedy radiowóz odwozi Trudy do szpitala, widać członka ekipy filmowej odbijającego się w szybie samochodu.
Różnice geograficzne
  • Crockett i Isabella będąc na Kubie, piją mojito w restauracji La Bodeguita del Medio. W jednej ze scen widać w tle ocean i autostradę. W rzeczywistości lokal ten znajduje się przy małej uliczce w dzielnicy Stara Hawana, w odległości około sześciu przecznic od najbliższych doków. Nie ma stamtąd widoku na ocean i autostradę.
  • W jednej z otwierających film scen Crockett i Tubbs wchodzą na dach klubu Mansion, znajdującego się na Washington Avenue w Miami Beach, lecz rozpościerający się w filmie widok z dachu przedstawia centrum Miami.
  • Pokazany w filmie budynek klubu Mansion, do którego wchodzi Neptun wraz ze swoimi kobietami, nie jest prawdziwym klubem Mansion. Prawdziwy lokal ma zupełnie inne wejście.
  • Crockett, będąc w klubie Mansion, odbiera telefon od wyjeżdżającego z Miami Beach Alonzo. Jedzie on drogą 195 przez centrum Miami. Kiedy Zito jest w helikopterze, mówi Sonny'emu: „Właśnie zjechał z drogi I-195 i jedzie na południe drogą I-95”. Miejsce, w którym Alonzo wykonał pierwszy telefon, jest oddalone od lokalizacji, o której mówi Zito o co najwyżej cztery mile. Alonzo jechał bardzo szybko i nie ma możliwości, żeby Sonny i jego zespół mogli w tak krótkim czasie rozmawiać z Fujimą, opuścić klub Mansion i wsiąść do helikoptera.
  • Guajira, najbardziej wysunięty na północ półwysep Kolumbii, jest pustynią, a nie dżunglą, którą pokazano w filmie w scenie przemytu narkotyków samolotem. Przedstawione w filmie widoki bardziej pasowałyby do pasma górskiego Sierra Nevada de Santa Marta, gdzie produkowana jest marihuana „Santa Marta Gold”.
Brak ciągłości
  • Podczas ostatniej strzelaniny reflektory w samochodzie Sonny'ego zostały ostrzelane. W następnej scenie działają normalnie.
  • W trakcie trwania filmu wąsy Sonny'ego zmieniają swoją długość. W pewnym momencie zmienia się nawet ich styl.
  • Kiedy Sonny po zlikwidowaniu wartownika na parkingu przyczep, wstaje z ziemi, ramiączka jego kamizelki są odpięte. Na następnym ujęciu kamizelka jest założona poprawnie, mimo, że nie widać aby Sonny poprawiał w niej zapięcia.
  • Kiedy przywódca Bractwa Aryjskiego dzwoni, aby poinformować, że ostatecznym miejscem spotkania będzie stocznia, jest nadal ciemno. Kiedy Tubbs i Crockett jadą na spotkanie, niebo jest dużo jaśniejsze. Do stoczni przybywają w ciemnościach tuż przed świtem.
  • Kiedy Sonny i Ricardo są na Haiti, aby spotkać się z Yero, idą ulicą. Sonny nie ma wówczas nałożonego żelu na włosach. Kiedy jednak wchodzi do restauracji, jest zaczesany do tyłu przy użyciu żelu.
  • Kiedy Crockett i Tubbs czyszczą broń w hangarze lotniczym, widać za nimi helikopter. Po zmianie kąta kamery i powrocie do pierwotnego ujęcia pomiędzy bohaterami a helikopterem z tyłu pojawia się biały samolot.
  • Kiedy pod koniec filmu, Sonny i Isabella odjeżdżają z miejsca strzelaniny, Isabella atakuje Sonny'ego w samochodzie. Gdy auto się obraca, dźwignia zmiany biegów jest ustawiona w pozycji „jedź”. Kiedy Sonny powstrzymuje Isabellę, dźwignia zmiany biegów jest ustawiona w pozycji „parkuj”, po czym kiedy znów jedzie, dźwignia jest ustawiona w pozycji „jedź”. Nie widać jednak, aby Sonny dotykał dźwigni zmiany biegów pomiędzy ujęciami.
  • W otwierającej film scenie w nocnym klubie na pierwszym ujęciu pokazującym Crocketta (kamera ustawiona z tyłu, za jego ramieniem), wyraźnie widać biały kołnierz jego koszuli. Na kolejnym ujęciu, nakręconym z przodu, widać czarną koszulkę.
  • Kiedy Sonny mówi Isabelli, żeby odłożyła trochę pieniędzy i wycofała się z interesu, zanim stanie jej się krzywda, kolczyki Isabelli kołyszą się dość mocno, gdy kamera pokazuje jej twarz. Kiedy kamera jest za jej plecami, kolczyki są nieruchome.
Elementy ferelne
  • Kiedy Sonny, będąc na zewnątrz przyczepy, obezwładnia wartownika z Bractwa Aryjskiego, używa karabinu, który jest gumowym rekwizytem. Broń ugina się w trakcie duszenia oraz trzęsie się, kiedy Sonny wstaje.
Pozostałe
  • W trakcie finałowej strzelaniny, Gina daje Zito "zielone światło" do zmiany pozycji i do ukrycia się za stertą wielkich kół. Po otrzymaniu sygnału Zito, zamiast obejść samochód od tyłu, przechodzi przed maską auta, w miejscu gdzie trwa wymiana ognia.
  • Kiedy Yero przegląda kartoteki Crocketta i Tubbsa, ich życiorysy są identyczne.
  • Kiedy policyjne łodzie motorowe płyną na miejsce ostatecznej rozgrywki, oświetlenie w motorówce Crocketta jest źle zamontowane. Lewe światło (portowe) powinno być czerwone, natomiast prawe (na sterburcie) powinno być zielone.
  • Czarny dodge charger ma na przedniej kratownicy znaczek SRT, oznaczający silnik V8 o pojemności 6,1 l. Na bocznych panelach nadwozia widnieje napis 3.5, co oznacza, że samochód posiada silnik V6. Zagłówki w modelu SRT mają wyszyty napis „SRT 8”. Pokazany w filmie model „SRT” nie posiada nadruku na siedzeniach ani spojlera SRT na bagażniku.
  • Kiedy Ricardo, będąc na statku, tłumaczy e-maila, wybiera angielski jako język źródłowy oraz hiszpański jako język docelowy. Po naciśnięciu przycisku zatwierdzającego ustawienia, program tłumaczy tekst z hiszpańskiego na angielski.
Więcej informacji

Proszę czekać…