"Kto boi się zrobić błąd, ten nigdy nie będzie robić historii" Andr Malraux

Oscary 2010 6

W nocy z niedzieli na poniedziałek w Kodak Theatre odbyła się 82. Gala wręczania Oscarów. W tym roku wielkim wygranym została produkcja Kathryn Bigelow pt. The Hurt Locker. W pułapce wojny. Obraz ten zdobył 6 statuetek i zdetronizował Avatara (otrzymał tylko 3 nagrody). Niestety Królik po berlińsku statuetki nie otrzymał.

Oscary 2010

Zapraszamy do zapoznania się z laureatami tegorocznych Oscarów.

Oscary 2010Oscary 2010

ZAPRASZAMY DO CZATU OSCAROWEGO !!

NAJLEPSZY FILM:

Kadr z filmu The Hurt LockerKadr z filmu The Hurt Locker

The Hurt Locker. W pułapce wojny

NAJLEPSZY AKTOR:

Jeff Bridges w filmie Szalone serceJeff Bridges w filmie Szalone serce

Jeff Bridges (Szalone serce)

NAJLEPSZA AKTORKA:

Sandra Bullock w filmie The Blind SideSandra Bullock w filmie The Blind Side

Sandra Bullock (The Blind Side)

NAJLEPSZY AKTOR DRUGOPLANOWY:

Christopher Waltz w filmie Bękarty wojnyChristopher Waltz w filmie Bękarty wojny

Christoph Waltz (Bękarty wojny)

NAJLEPSZY AKTORKA DRUGOPLANOWA:

Mo'Nique w filmie PreciousMo'Nique w filmie Precious

Mo'Nique (Precious)

NAJLEPSZA REŻYSERIA:

Kathryn BigelowKathryn Bigelow

Kathryn Bigelow (The Hurt Locker. W pułapce wojny)

NAJLEPSZY SCENARIUSZ ORYGINALNY:

Kadr z filmu The Hurt Locker. W pułapce wojnyKadr z filmu The Hurt Locker. W pułapce wojny

Mark Boal (The Hurt Locker. W pułapce wojny)

NAJLEPSZY SCENARIUSZ ADAPTOWANY:

Kadr z filmu PreciousKadr z filmu Precious

Geoffrey Fletcher (Precious)

NAJLEPSZY FILM ANIMOWANY:

Kadr z filmu OdlotKadr z filmu Odlot

Odlot

NAJLEPSZY FILM NIEANGLOJĘZYCZNY:

El secreto de sus ojosEl secreto de sus ojos

El Secreto de Sus Ojos

NAJLEPSZY FILM DOKUMENTALNY:

Kadr z filmu The CoveKadr z filmu The Cove

The Cove

NAJLEPSZE ZDJĘCIA:

Kadr z filmu AvatarKadr z filmu Avatar

Mauro Fiore (Avatar)

NAJLEPSZA MUZYKA:

Kadr z filmu OdlotKadr z filmu Odlot

Michael Giacchino (Odlot)

NAJLEPSZA PIOSENKA FILMOWA:

Kadr z filmu Szalone serceKadr z filmu Szalone serce

"The Weary Kind (Theme from Crazy Heart" z filmu Szalone Serce

NAJLEPSZY MONTAŻ:

Kadr z filmu The Hurt LockerKadr z filmu The Hurt Locker

Bob Murawski i Chris Innis (The Hurt Locker. W pułapce wojny)

NAJLEPSZE EFEKTY SPECJALNE:

Kadr z filmu AvatarKadr z filmu Avatar

Joe Letteri, Stephen Rosenbaum, Richard Baneham, Andy Jones (Avatar)

NAJLEPSZE KOSTIUMY:

Kadr z filmu Młoda WiktoriaKadr z filmu Młoda Wiktoria

Sandy Powell (Młoda Wiktoria)

NAJLEPSZA SCENOGRAFIA I DEKORACJA WNĘTRZ:

Kadr z filmu AvatarKadr z filmu Avatar

Rick Carter, Robert Stromberg i Kim Sinclair (Avatar)

NAJLEPSZA CHARAKTERYZACJA:

Kadr z filmu Star TrekKadr z filmu Star Trek

Barney Burman, Mindy Hall i Joel Harlow za film Star Trek

NAJLEPSZY DŹWIĘK:

Kadr z filmu The Hurt Locker. W pułapce wojnyKadr z filmu The Hurt Locker. W pułapce wojny

Paul N.J. Ottosson (The Hurt Locker. W pułapce wojny)

NAJLEPSZY MONTAŻ DŹWIĘKU:

Kadr z filmu The Hurt Locker. W pułapce wojnyKadr z filmu The Hurt Locker. W pułapce wojny

Paul N.J. Ottosson i Ray Beckett (The Hurt Locker. W pułapce wojny)

NAJLEPSZY AKTORSKI FILM KRÓTKOMETRAŻOWY:

The New Tenants

NAJLEPSZY KRÓTKOMETRAŻOWY FILM DOKUMENTALNY:

Music by Prudence

NAJLEPSZY ANIMOWANY FILM KRÓTKOMETRAŻOWY:

Logorama

ZA CAŁOKSZTAŁT TWÓRCZOŚCI:

Lauren Bacall (aktorka), Roger Corman (reżyser) i Gordon Willis (zdjęcia)

Zostań naszym królem wirtualnego pióra.
Dołacz do redakcji FDB

Komentarze 40

Lechu 2010-03-09

Oskary 2010 : Żenada i nie będę się tu rozpisywał bo brak słów.

Dan 2010-03-09

Zgadzam sie.The Blind Sie film ok,bez zadnych tam achów ochów ale zeby zaraz dac jesj oscara! Przeciez zadnej rewelacji tam nie pokazala.

Piotr Dąbrowski 2010-03-08

Razi w oczy "Najlepszy aktorka".

Czudi 2010-03-08

Spotkałem się z opinią dotyczącą wartości, które lansuje Avatar. Autor tekstu pisze o utrwalaniu najbardziej klasycznych, rasistowskich stereotypów odnośnie białej rasy i ludów innych ras, gdy dochodzi do spotkania obu. Navi są dobrzy, ale by coś znaczyć potrzebują rycerza rasy białej, który jako jedyny jest godny księżniczki i tylko on może poprowadzić tubylców do zwycięskiej walki. Znamienne jest jak łatwo narzeczony Pocahontas ustępuje miejsca, gdy pojawia się konkurent. Później występują jeszcze elementy czołobitności;) Takie wartości to my lubimy;D
robi to jednak w sposób kompletnie naiwny, pozbawiony krzty refleksji i jakiekolwiek dystansu. Tworzy wyidealizowany świat, który nigdy nie istniał w dziejach ludzkości i nie ma co się łudzić, że kiedyś się to zmieni.
To nie jest kraj dla starych ludzi ma przesłanie, ale w nim nawet nie chodzi o samą ideę, a sposób jej prezentacji; Avatar jest zbyt dosłowny i jednowymiarowy w swej tematyce, by dla mnie zasługiwał na takie wyróżnienie.
Mimo wszystko nie uważam, że przyznanie statuetki Avatarowi byłoby błędem – do historii przejdzie, co niekoniecznie dotyczy laureata. Osobiście filmy oceniam głównie na gruncie emocji, które we mnie budzą – na sprawach technicznych się nie znam, choć zawsze mogę mieć opinię – a w "A" miałem piękny film z minimalną ilością emocji, spowodowaną głównie zbytnią idealizacją świata i bohaterów, co nie pozwoliło mi uwierzyć w historię.

Dan 2010-03-08

smich na sali,tyle moge powiedziec o Oskarach.

Proszę czekać…