Dwie nowojorskie pary: Alan (Christoph Waltz nagrodzony Oscarem za kreację w Bękartach wojny Quentina Tarantino) i Nancy (Kate Winslet, laureatka Oscara za rolę w Lektorze) oraz Michael (nominowany do Oscara za musical Chicago John C. Reilly) i Penelope (Jodie Foster, zdobywczyni Oscarów za wirtuozerskie kreacje w … zobacz więcej
Dwie nowojorskie pary: Alan (Christoph Waltz nagrodzony Oscarem za kreację w Bękartach wojny Quentina Tarantino) i Nancy (Kate Winslet, laureatka Oscara za rolę w Lektorze) oraz Michael (nominowany do Oscara za musical Chicago John C. Reilly) i Penelope (Jodie Foster, zdobywczyni Oscarów za wirtuozerskie kreacje w Oskarżonych i Milczeniu owiec). Zdawałoby się, że wszystko je łączy. Nienaganne maniery, wysoki standard życia i satysfakcja z uczących się w najlepszych szkołach dzieci. Wszyscy czworo mogą uważać się za elitę amerykańskiej socjety. Kiedy ich dzieci wszczynają bójkę, na pozór niewinne spotkanie rodziców, zorganizowane celem wyjaśnienia sprawy, przerodzi się w lawinę potyczek i wzajemnych złośliwości. W tym piekielnie zabawnym pojedynku stawką będzie dobre imię i status każdego z uczestników. Nic zatem dziwnego, że wytrawni przeciwnicy dopuszczą się ciosów poniżej pasa. Wkrótce wyjdą na jaw głęboko skrywane tajemnice, a gdy więzy małżeńskie ulegną zaskakującemu rozluźnieniu, okaże się, że w nowoczesnym związku wszystkie chwyty są dozwolone... opis dystrybutora
„Rzeź” Romana Polańskiego to sprawne tłumaczenie języka teatru na język filmu, a przede wszystkim znakomita diagnoza naszych czasów. przeczytaj recenzję
Nerwy, uśmiech, obojętność - Polański stworzył uniwersalną komedię o ludzkich wadach przeczytaj recenzję
Rzeź otworzyła premierowy wieczór Festiwalu Filmowego w Nowym Jorku we wrześniu 2011 roku. zobacz więcej
Pozycja kawałków drewna ułożonych przy kominku nagle zmienia się. zobacz więcej
Możliwe spoilery O produkcji - Początki — Laureat Oscara, Roman Polański, wyreżyserował Rzeź, filmową adaptację sztuki Yasminy Rezy, zatytułowanej "Bóg mordu". W jego filmie wystąpili Kate Winslet, Jodie Foster, John C. Reilly oraz Christoph Waltz. Ta gorzka, ale i zabawna opowieść o czwórce rodziców, którzy spotykają się, żeby przedyskutować temat bójki pomiędzy ich dziećmi, ukazuje groteskowe poglądy i... zobacz więcej
Dawno nie widziałem tak ciekawego filmu. Motyw małego pomieszczenia z kilkoma osobami, które dialogiem mają pociągnąć film zawsze mi się podobał.
7/10 – Oglądanie najnowszego filmu Polańskiego to czysta przyjemność. Obserwowanie jak z pozoru niewinna i błaha rozmowa zmienia się w tytułową rzeź, teatr świata, w którym wywlekane są problemy nie tylko obu małżeństw, ale także kondycji współczesnego świata. Budowanie napięcia przez powolne ruchy kamery, zwrócenie uwagi na rekwizyty, małe elementy powodujące całkowite zmiany akcji to tylko niektóre ze smaczków filmu. Oparta na dialogu "Rzeź" to także wielki popis gry aktorskiej, balansującej między komicznym wyrazem a pokazaniem pazurków przez bohaterów.
Ta strona powstała dzięki ludziom takim jak Ty. Każdy zarejestrowany użytkownik ma możliwość uzupełniania informacji
o filmie.
Poniżej przedstawiamy listę autorów dla tego filmu:
Pozostałe
Proszę czekać…
Rzeź widza – Roman Polański niejednokrotnie udowadniał,że doskonale potrafi poprowadzić historię zamkniętą w czterech ścianach, że wie jak budować relację bohaterów i stopniować napięcie. Większość jego filmów, które dane mi było zobaczyć to historie niebanalne, przykuwające uwagę i niosące za sobą chwile refleksji.
Niestety nie można tego powiedzieć o jego najnowszym filmie "Rzeź". Reklamowany jako najzabawniejsza i najbardziej szokująca historia roku, nie rozbawił mnie ani przez moment a tym bardziej nie zszokował.
Sytuacja wokół której toczy się akcja jest według mnie sztucznie skonstruowana, niemająca swojego odzwierciedlenia w rzeczywistym świecie. Co prawda plusem jest znakomita gra całej czwórki aktorów, jednakże nawet tak świetne aktorstwo nie potrafi wznieść się ponad banalność scenariusza.
Razi brak konkretnej pointy- ze spotkania dwóch par kompletnie nic nie wynika. Miało być zdemaskowanie fałszu i pokazanie prawdy o mentalności klasy średniej a wyszła podrzędna farsa z niesmacznymi (miejscami) scenami i patetycznymi dialogami.
Według mnie Roman Polański rozmienia się na drobne, tworząc kolejny film, który niczego nie wnosi do jego dorobku.