Wszyscy moi mężczyźni 2017/I

Home Again

Po rozstaniu z mężem, Alice (Witherspoon) wraz z córkami opuszcza Nowy Jork. W Los Angeles wraca do rodzinnego domu, znajduje pracę oraz szkołę dla dzieci. I tylko sprawy sercowe odkłada gdzieś na bok. Wszystko zmienia się, gdy w dniu urodzin poznaje trzech uroczych facetów, którzy - podobnie jako ona - przybyli do LA w pogoni… zobacz więcej

Reżyseria
Scenariusz
Aktorzy
, ,

Zwiastuny Zobacz wszystkie 4 zwiastuny

Zdjęcia Zobacz wszystkie 18 zdjęć

Obsada Zobacz pełną obsadę

Reese Witherspoon
jako Alice Kinney
Michael Sheen
jako Austen
Lake Bell
jako Zoey
Nat Wolff
jako Teddy
Candice Bergen
jako Lillian Stewart
Pico Alexander
jako Harry
Lola Flanery
jako Isabel
Jon Rudnitsky
jako George
Reid Scott
jako Justin Miller
Josh Stamberg
jako Ryan
P.J. Byrne
jako Paul

Fabuła

Po rozstaniu z mężem, Alice (Witherspoon) wraz z córkami opuszcza Nowy Jork. W Los Angeles wraca do rodzinnego domu, znajduje pracę oraz szkołę dla dzieci. I tylko sprawy sercowe odkłada gdzieś na bok. Wszystko zmienia się, gdy w dniu urodzin poznaje trzech uroczych facetów, którzy - podobnie jako ona - przybyli do LA w pogoni za marzeniami. Cała trójka pozostaje bez dachu nad głową i Alice, wbrew rozsądkowi, pozwala im zamieszkać u siebie. Tak rozpoczyna się pasmo damsko-męskich komplikacji, które z czasem przekształcają się w coś o wiele więcej. To jednak nie koniec wrażeń. Prawdziwe emocje zaczną się, gdy do drzwi Alice zapuka jej dawny mąż... Czy dla miłości warto rozpoczynać wszystko od nowa? opis dystrybutora

Gatunek
Komedia, Dramat, Romans

Szczegóły

Premiera
2017-10-06 (kino), 2017-09-08 (świat)
Dystrybutor
Kino Świat
Wytwórnia
Black Bicycle Entertainment
Kraj produkcji
USA
Czas trwania
97 minut
Budżet
12 000 000 USD

Wiadomości zobacz wszystkie 3 wiadomości

Recenzje

Produkcja ku pokrzepieniu serc. Inspiracją warsztat mistrza. Jest miło i przyjemnie, bez sensacji. 4
  • 2017-11-24
  • napisana przez
  • zobacz wszystkie moje recenzje

Tytuł filmu Wszyscy moi mężczyźni jest błędny. Upycha (już na starcie) produkcję studia Black Bicycle Entertainment, w reżyserii Hallie Meyers-Shyer do worka z napisem „dla kobiet", „kino kobiece", „romansidło". Oryginalny (Home again) jest poziom wyżej i nie ogranicza widzów do szufladkowania. Ekranem zawładnie Reese Witherspoon, a mężczyźni będą stanowić tło do rozważań o życiu, po życiu w burzliwym i wypalonym związku.

Alice opuszcza Nowy Jork. Separacja z mężem prowadzi ją do Los Angeles. Razem z dwiema córeczkami wprowadza się do rodzinnego domu. W dniu urodzin poznaje trzech uzdolnionych, szarmanckich mężczyzn. Impreza przenosi się do domu bohaterki, a chłopcy za namową matki Alice zostają u niej na dłużej. Damsko-męskie relacje przyniosą sporo niespodzianek, kiedy do drzwi zapuka mąż.

Próba odnalezienia jakiejś głębi kończy się fiaskiem. Obraz jako symbol analizy dostarcza nam tych samych bodźców przez cały seans. Zatrzymując go i wpatrując się w poszczególne kadry, widzimy bogatą paletę barw i połączeń. Każde zdjęcie jest tak pomyślane, aby wypełnić pokazywaną przestrzeń. Uciekamy od ponurego i ryzykownego oświetlenia, na rzecz ciepełka. Mimo goryczy bohaterki i ciężaru gatunkowego kilku scen, na sercu jest nam dobrze. Kibicujemy Alice. O jej dobro nie musimy się martwić, bo postacie występujące w filmie, i ogólnie cały świat sprzyja. Produkcja ma trochę wspólnego z Woodym Allenem. Tym z ostatnich lat i tylko w kilku aspektach. Reżyseria jest absolutnie różna. Sposób współpracy i kierowania aktorem jest po stronie Allena, bez dwóch zdań. Tutaj myślę raczej o nawiązaniu do tekstów mistrza. Pan Woody zwykł chować na kartkach papieru ukryte przesłanie i w rytmie swojego poczucia humoru dość nostalgicznie kończyć opowieść, nawet wahadłowym Hitchcockiem. Zmieniony rytm i scenariusz naprowadzają nas na wizję autora. Mnie praca Hallie Meyers-Shyer nad dobrem scenariusza przypomina wspomniany warsztat legendy. Ten film, w gruncie rzeczy broni się właśnie pomysłem na dialog i ożywieniem dość nijakich, w zamyśle postaci. Na dodatek zebrała się dobra grupa, docenionych i wschodzących gwiazd Hollywood. Reese uroczo płynie w konwencji ciepłej produkcji, a towarzysze służą jako ożywione i uczłowieczone znaki. Błyszczą chłopcy (aktorzy: Michael Sheen, Pico Alexander, Nat Wolff), których przygarnęła matka Alice. Każdy z nich wykorzystał swoje pięć minut. Jest zabawnie, lekko i radośnie. Taka formuła niestety nie pozwala na głębsze przemyślenia, bo każdy poważniejszy wątek jest delikatnie osadzony, łagodzony zawczasu i gdzieś tam upychany w kontrze scenariusza. Czym się kierować w życiu? Bohaterka zdaje się pytać, co dwie sceny o to samo. Przy pomocy płytkich, typowo amerykańskich zagrywek dochodzi do konfrontacji ze swoją naturą. Końcowe sceny i dynamiczny montaż, wprowadzają nas w klimat, rodem z filmu „60 sekund", aby na finał wrócić do Allena i zostawić nas w amerykańskim śnie.

Poruszanie wymowy politycznej w tym filmie może okazać się nadinterpretacją, tym bardziej że mowa zaledwie o przesłankach. Rola mężczyzn w życiu bohaterki jest bardzo istotna, ale mam wrażenie, że morał jest dość jednoznaczny. Kobieta musi być silna i stąpać twardo po ziemi mimo licznych miłostek i uniesień faceci to problem i na dłuższą metę nie można liczyć na stabilną, dojrzałą relację. Ten jest taki, tamten siaki, a kobiecy dom (w tym przypadku mama i dwie córki) może spokojnie istnieć i jak to podsumowała mała pociecha „nawet jest spokojniej". Do pierwotnego feminizmu daleko.

Historia utrzymana w lekkim nurcie przyprawiła mnie o szybsze bicie serca dokładnie raz. Świat idealnie poskładany, a wielkie przeszkody zamieniają się w kałuże obok nas, które swobodnie ominiesz, a uzbrojona/y w gumiaki (silna wola i niezależność) wdepniesz i absolutnie nic się nie stanie. Produkcja ku pokrzepieniu serc. Inspiracją warsztat mistrza. Jest miło i przyjemnie, bez sensacji.

Czy ta recenzja była pomocna? Tak Nie

Czy wiesz, że?

Ciekawostka

Rose Byrne miała zagrać w tym filmie. zobacz więcej

Pressbook

Opis filmu — Gwiazda rewelacyjnego serialu Wielkie kłamstewka oraz laureatka Oscara – Reese Witherspoon w pełnej humoru i wzruszeń komedii romantycznej o singielce, dla której trójkąt miłosny to zdecydowanie za mało! Obok uwielbianej przez widzów aktorki, w obsadzie produkcji znaleźli się m.in.: Michael Sheen, Lake Bell, Nat Wolff oraz posiadający polskie korzenie Pico... zobacz więcej

Komentarze 0

Avatar square 200x200

Współtworzą