W pełnym słońcu 1960

Plein soleil

Tom Ripley zostaje wysłany do Europy przez milionera Greenleafa w celu odszukania i sprowadzenia z powrotem do Stanów jego rozpuszczonego syna-playboya, Philipa. Po powrocie Ripley ma otrzymać 5000$, jeśli misja zakończy się sukcesem. Philip zostaje odnaleziony, ale nie chce opuszczać swojej dziewczyny Marge i postępować… zobacz więcej

Reżyseria
Aktorzy
, ,

Zdjęcia Zobacz wszystkie 17 zdjęć

Obsada Zobacz pełną obsadę

Alain Delon
jako Philippe Greenleaf
Maurice Ronet
jako Philippe Greenleaf
Marie Laforêt
jako Marge Duval
Erno Crisa
jako Riccordi
Frank Latimore
jako O'Brien
Billy Kearns
jako Freddy Miles
Ave Ninchi
jako Pani Gianna
Viviane Chantel
jako Belgijska dama
Nerio Bernardi
jako Dyrektor agencji
Lily Romanelli
jako Gosposia
Nicolas Petrov
jako Boris

Fabuła

Tom Ripley zostaje wysłany do Europy przez milionera Greenleafa w celu odszukania i sprowadzenia z powrotem do Stanów jego rozpuszczonego syna-playboya, Philipa. Po powrocie Ripley ma otrzymać 5000$, jeśli misja zakończy się sukcesem. Philip zostaje odnaleziony, ale nie chce opuszczać swojej dziewczyny Marge i postępować zgodnie z rozkazem ojca. Czas mija, Greenleaf pojmuje, że syn nie wróci do domu i rozwiązuje umowę z Ripley'em. Zdesperowany Tom zabija Philipa, przyjmuje jego tożsamość i rozpoczyna życie bogatego playboya. Wkrótce jednak nieobecność Philipa zostaje zauważona, rozpoczynają się poszukiwania. Tom zmuszony jest zacierać kolejne ślady. opis dystrybutora

Gatunek
Kryminał, Thriller, Dramat

Szczegóły

Premiera
1960-03-10 (świat), 2005-09-10 (dvd)
Kraj produkcji
Francja, Włochy
Inne tytuły
Purple Noon
Delitto in pieno sole (Włochy)
Blazing Sun
Full Sun
Wiek
od 15 lat
Czas trwania
112 min/ France: 115 minut

Recenzje

Nie mamy jeszcze recenzji do tego filmu, bądź pierwszy i napisz recenzję

Czy wiesz, że?

Ciekawostka

Film został nakręcony w okresie od 3 sierpnia do 22 października 1959 roku. zobacz więcej

Komentarze 2

Avatar square 200x200

Czudi 2008-02-13 8

Dodatek do GW – Naprawdę film mi się spodobał, zupełnie inne podejście niż przy wersji z Damonem. Delon jest w pełni złą postacią i raczej nie ma "ludzkich" odruchów. Trzeba jednak przyznać, że oceniając film pod kątem psychologicznym, to nowsza wersja wybada chyba lepiej (chociaż…) – polecam oba, dla tego mocne 8/10.
Jest jeszcze Italia sprzed lat, upał który czuć z ekranu i drink który w finałowej scenie ma sie ochotę wypić. Więcej takich klimatów jest w "Rozwodzie po włosku" też z Wyborczej.

Urbino Czudi 2017-06-17 8

Też mi się zdawało, że nowsza wersja ogólnie wypada lepiej, dlatego ją sobie przypomniałam. Zapamiętałam, że bohater Matta Damona zmienił się całkowicie, z zahukanego i niepewnego siebie lizusa w rozgarniętego i dumnego mistrza zbrodni, ale nie. Dalej był taki jak na początku, tyle że to ukrywał, żył na koszt nowego znajomego i nie wiedział, czego się uchwycić, żeby znowu nie być tym spychanym w kąt stroicielem fortepianów, do tego zaczął zabijać bez opamiętania. Bohater Alaina Delona wszystko przemyślał i nie było w jego działaniu tyle przypadku, wykazał się większym talentem niż "utalentowany pan Ripley". Ten film bardziej trzymał mnie w napięciu, do tego cała trójka wypadła lepiej, ich relacje, a zakończenie było jednocześnie okropne i świetne.

Współtworzą