Morderstwo w Orient Expressie 2017

Murder on the Orient Express

Ekranizacja klasycznej powieści kryminalnej Agathy Christie, wyreżyserowana przez pięciokrotnie nominowanego do Oscara Kennetha Branagha, z nim samym w roli słynnego detektywa Herculesa Poirot, rozwiązującego zagadkę morderstwa, którego ofiarą w legendarnym pociągu pada szanowany amerykański biznesmen.

Reżyseria
Scenariusz
Aktorzy
, ,

Zwiastuny Zobacz wszystkie 10 zwiastunów

Zdjęcia Zobacz wszystkie 51 zdjęć

Obsada Zobacz pełną obsadę

Johnny Depp
jako Edward Ratchett
Kenneth Branagh
jako Herkules Poirot
Daisy Ridley
jako Mary Debenham
Penélope Cruz
jako Pilar Estravados
Michelle Pfeiffer
jako Caroline Hubbard
Josh Gad
jako Hector McQueen
Judi Dench
jako Księżniczka Dragomiroff
Lucy Boynton
jako Hrabina Andrenyi
Willem Dafoe
jako Gerhard Hardman
Olivia Colman
jako Hildegarde Schmidt
Miranda Raison
jako Sonia Armstrong
Tom Bateman
jako Bouc

Fabuła

Ekranizacja klasycznej powieści kryminalnej Agathy Christie, wyreżyserowana przez pięciokrotnie nominowanego do Oscara Kennetha Branagha, z nim samym w roli słynnego detektywa Herculesa Poirot, rozwiązującego zagadkę morderstwa, którego ofiarą w legendarnym pociągu pada szanowany amerykański biznesmen. opis dystrybutora

Gatunek
Dramat, Kryminał
Słowa kluczowe
zemsta, morderstwo, pielęgniarka, zaskakujące zakończenie zobacz więcej

Zobacz także

Szczegóły

Premiera
2017-11-24 (kino), 2017-11-03 (świat), 2018-05-02 (dvd)
Dystrybutor
Imperial - CinePix
Wytwórnia
Genre Films
The Mark Gordon Company
Scott Free Productions zobacz więcej
Kraj produkcji
USA, Malta
Inne tytuły
Morderstwo w Orient Expresie
Czas trwania
114 minut
Budżet
55 000 000 USD

Wiadomości zobacz wszystkie 9 wiadomości

Recenzje

Niestety nie można oceniać dzieła po okładce, bo często wnętrze jest zgoła różne od zaprezentowanej formy. Produkcja siada w momencie odczytu treści. 4
  • 2017-12-01
  • napisana przez
  • zobacz wszystkie moje recenzje

Morderstwo w Orient Expressie to jedna z najgłośniejszych premier tego roku. Mimo, że detektyw Poirot już pojawiał się wcześniej na ekranie, to wykorzystanie najnowszej technologii i absolutnie topowa obsada to wabik dla kinomanów. W obsadzie między innymi: Johnny Depp, Penélope Cruz, Willem Dafoe oraz Michelle Pfeiffer.

Rok 1930. Pewnej nocy dochodzi do brutalnego morderstwa. Problem w tym, że popełnić tę zbrodnię mógł dosłownie każdy z jadących. Trzynaścioro pasażerów uwięzionych zostaje w pociągu, który staje się pułapką. Nikt nie wie co ich czeka. Jeden człowiek musi wskazać mordercę, jest nim oczywiście Hercules Poirot.

Ekranizacja, tak znanego i głośnego kryminału Agathy Christie, już na starcie wiąże się ze sporą dozą ryzyka. Kenneth Branagh podkreślał w wywiadach, że jest wielkim fanem pisarki i jej kryminałów. Chciał zrobić przyjemność wszystkim entuzjastom detektywistycznej intrygi pana Poirot. Nie da się odmówić twórcom przygotowania wizualnego całego przedsięwzięcia. Kostiumy są obłędne i oddają majestat tamtych czasów, są skutecznym detalem. Muzyka jest dobrana w bardzo podobny sposób do tej z Sherlocka Holmesa. Klimatyczna, z polotem w chwili przyspieszenia akcji. Jest to skuteczny zabieg, ponieważ akcja, nawet zaprzeszła w swojej prostocie jest ożywiona i serwowana na bazie nowej receptury. Panoramy, z uwzględnieniem pięknego modelu pociągu Orient Express są wspaniałe. Krainy, które poznajemy w rytmie kolejnych scen są idealnym uzupełnieniem barwnej palety. Niestety nie można oceniać dzieła po okładce, bo często wnętrze jest zgoła różne od zaprezentowanej formy. Tak jest i tym razem. Produkcja siada w momencie odczytu treści. Poprawność realizacyjna nie pociągnie całej lokomotywy oczekiwań. Morderstwo w Orient Expressie to niebywały przepych na ekranie i nic poza tym. Brakuje tu spoiwa wśród tak dużej grupy gwiazd. Postaci są uwiecznione zaledwie ołówkiem, coś na zasadzie szkicu. Nie doszukałem się ognia w całej zagadce. Poirot, mimo tego, że jest dobrze zagrany przez Kennetha, to jego kolejne myśli nie budzą empatii u widza. Wszystko jest takie bezosobowe, przyjmowane na zasadzie słodkiej opowiastki. Nie ma w tym krztyny kryminału. Z ekranu bije barwna historia i zasłona w postaci kolorowych bohaterów. Nawet to, co w wywiadach Branagh obwieścił swoim konikiem, czyli pociąg i sceny w nim przedstawione, są po prostu przeciętne. Dość powiedzieć, że ustawienie kamer w tych partiach jest okropne. Wszystko jest tam takie toporne, a to przecież ekskluzywny pociąg. Prezentacja wnętrza ogranicza się do kilku wstawek z serwetkami i winem.

Po filmie pozostaje dziwne uczucie pustki. Seans sam w sobie był przyjemny, bo dostarczył odrobiny frajdy, przecież to Poirot. Problemem jest brak rekompensaty od twórców. Wspomniany Sherlock Holmes mimo, że nie jest kinem refleksyjnym, żadne to arcydzieło, ale frajdy mnóstwo. Konwencja bawi, a po pokazie wychodzimy czując w sobie odrobinę tego ekscentrycznego detektywa. Poirot też ma potencjał. Może nie jest tak nihilistyczny, ani nie ma pomocnika, który błyszczy pokorą i powagą, przy tym równoważąc jego wariactwa, ale za to jest świetnie opisany i często manierycznie daje większe pole do popisu. Czasem jakość wyraża się w opanowaniu i spokoju. Nie brak entuzjastów tej myśli.

Obiecywałem sobie wiele, bo uwielbiam soczysty kryminał. Poirot jest, sam w sobie, idealnym punktem do realizacji świetnego widowiska. Nie trzeba nawet sięgać po ekskluzywne dodatki, bo historia sama się obroni. Tak świetne zakończenie i sam motyw śledztwa to musi się udać za każdym razem. Morderstwo w Orient Expressie, w reżyserii Kennetha Branagha to film jedynie przeciętny, bo nie wykorzystał tego co płynie głównym nurtem. Produkcja skupiła się na szukaniu dopływów i zatraciła się w detalach.

0 z 2 osoby uznało tę recenzję za pomocną.
Czy ta recenzja była pomocna? Tak Nie

Czy wiesz, że?

Ciekawostka

Johnny Depp, Austin Trevor (1931-1934), Francis L. Sullivan (1937), Heini Göbel (1955), Martin Gabel (1962), Albert Finney (1974), Peter Ustinov (1978-1988), Vidas Petkevicius (1981), David Suchet (1989-2013), Anatoliy Ravikovich (1990), Alfred Molina (2001), Konstantin Raykin (2002) i Mansai Nomura (2015) to odtwórcy Herkulesa Poirota. Kenneth Branagh jest trzynastym aktorem wcielającym się w postać detektywa Agathy Christie. zobacz więcej

Wpadka

Początkowa scena rozgrywa się w Jerozolimie w 1934 roku, a dokładniej obok Ściany Zachodniej (znanej również jako Ściana Płaczu). W tej scenie pojawiają się co najmniej dwa poważne błędy rzeczowe: 1. Przed murami nie było podwórka, dopóki Izrael nie przejął tego miejsca w 1967 roku. - Herkules Poirot przedstawia tajemnicę, którą musiał rozwiązać, co miało miejsce w kościele. W swoich słowach skierowanych do publiczności, która przybyła zobaczyć go przed Ścianą Płaczu, wspomina, że kościół to Kościół Grobu Pańskiego, który, jak sam twierdzi, jest "tuż obok". Kościół Grobu Pańskiego rzeczywiście znajduje się na Starym Mieście w Jerozolimie, ale w innej jego części: w Dzielnicy chrześcijańskiej. Powyżej miejsca, w którym stoi, znajduje się w rzeczywistości inne święte miejsce: Kopuła na Skale, ale to islamska świątynia - nie kościół. zobacz więcej

Powiązane filmy Zobacz wszystkie 3 powiązane

Komentarze 6

Kristo 2017-11-18

Kiedy zobaczyłem pierwsze zdjęcie z Kennethem Branagh jako Herculesem Poirot myślałem, że to jest komedia typu parodia "Zabity na śmierć" Roberta Moore :)

karojuu 2018-04-13 5

Główną zaletą tego filmu jest intryga, a on sam dobrze wpasowuje się w klimat produkcji puszczanych niedzielnym popołudniem. Dosyć nijaka gra aktorska

Asmodeusz 2018-02-12 6

co do gwiazd w obsadzie to aż bije blaskiem po oczach sam film jest niezły jest w tym coś takiego,że niby już wiesz co i jak a za chwilę okazuje się,że to jednak nie to

simonperch 2018-02-11 5

Czekałem na ten film. Niestety okazał się być tylko przeciętnym.

Khaosth 2017-12-07 7

Pech – jak pokazali denata, przypomniałem sobie rozwiązanie. Zjawiskowe zdjęcia, dobra obsada, spokojne tempo, ale muzyka wprowadza zbyt łagodny klimat.

Współtworzą