Filmy chasyd

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje chasyd. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Pi

7,6
Genialny matematyk, Max Cohen (Sean Gullette), znajduje się o krok od rozszyfrowania tajnego kodu, dającego władzę nad materialnym i duchowym światem. Wkrótce orientuje się, że jest śledzony przez agentów potężnego koncernu giełdowego i ultraortodoksyjną sektę religijną. Musi wybierać między zdrowym rozsądkiem a szaleństwem, świętością a bluźnierstwem, wiedzą a ignorancją, a przede wszystkim zdecydować, czy jest w stanie udźwignąć śmiertelny ciężar swojego odkrycia… Przez ostatnie dziesięć lat konstruowań ogromny komputer – Euklidesa, którego rozbudowane układy zajęły prawie całe jego skromne mieszkanie. Przy użyciu Euklidesa prowadził obliczenia, które miały go doprowadzić do odszyfrowania numerycznego wzoru sterującego prawidłowościami wzrostu i spadku notowań na giełdzie. Tę wiedzę pragną od niego wydobyć biznesmeni z Wall Street.
Emilly znajduje na przydomowej wyprzedaży starą skrzynkę, na której wyryto dziwne symbole. Jak się wkrótce okazuje uwięziony jest w niej dybuk, który wraz z otwarciem pudełka wnika w ciało dziewczynki. Gdy demon coraz bardziej przejmuje kontrolę nad Emilly, jej ojciec Clyde udaje się po pomoc do mogących go wypędzić żydów.

Samsara

7,7
Po 20 latach od nakręcenia kultowej Baraki Ron Fricke powraca na ekrany kin fenomenalnym obrazem Samsara. To poetycki film bez słów, zapierająca dech podróż przez 25 krajów i kultur z porywającą muzyką, nominowanej do Oscara za oprawę muzyczną do Gladiatora, Lisy Gerrard z Dead Can Dance w tle. Film kręcono przez 5 lat, wyłącznie na taśmie 70 mm, co wpłynęło na jego wyjątkową wartość estetyczną. Sam tytuł wywodzi się z sanskryckiego określenia nieustannego przepływu i powtarzającego się cyklu narodzin, życia, śmierci i odrodzenia. Samsara zabiera nas w miejsca piękne i dotąd nieznane, pokazując przy tym potęgę natury, wpływ cywilizacji na przyrodę i życie człowieka, diametralnie odmienne życie ludzi w różnych zakątkach świata i skłania do refleksji nad kierunkiem, w którym podąża współczesna cywilizacja. PRZYGOTUJ SIĘ NA NIESPOTYKANĄ UCZTĘ DLA ZMYSŁÓW.


Chasydzi fascynują trudną do zrozumienia umiejętnością pogodzenia ortodoksyjnej tradycji z wymogami życia w nowoczesnym społeczeństwie izraelskim. Wypełnić pustkę zabiera widza w najintymniejszą przestrzeń chasydzkiej rodziny. Osiemnastoletnia Shira po śmierci starszej siostry musi od nowa szukać swojego miejsca w społeczności. Jej osobiste szczęście zależy całkowicie od umiejętności odnalezienia się w relacjach z najbliższymi, które tylko pozornie są ściśle sformalizowane przez religię i tradycję.

Unorthodox

7,2
8,8
Ortodoksyjna Żydówka ucieka z Brooklynu do Berlina przed zaaranżowanym małżeństwem i trafia pod skrzydła grupy muzyków. Jednak przeszłość depcze jej po piętach.

Menashe

5,9
Menashe Lustig jest nieszczęśliwy. Jego żona zmarła, a zasady społeczne nie pozwalają samotnemu mężczyźnie wychowywać dziecka. Syn pozostaje więc pod opieką zamożnego despotycznego wuja, co skazuje Menashego na samotność i konieczność poszukiwania nowej towarzyszki. I desperackie próby udowodnienia światu, że jest w stanie zajmować się dzieckiem, a jednocześnie pozostać wiernym tradycji.
Montreal. Meira (Hadas Yaron) jest młodą chasydzką żoną i matką, Félix (Martin Dubreuil) – niewierzącym w Boga samotnikiem, który przeżywa żałobę po śmierci ojca. Para mieszka obok siebie, ale przez długi czas nie wie o swoim istnieniu. Pewnego dnia spotykają się przypadkiem w lokalnej piekarni. Niewinna przyjaźń szybko przeradza się w głębsze uczucie. Meira uświadamia sobie, jak wiele przyjemności omija ją w życiu. Czy będzie jednak w stanie poświęcić wszystko, żeby być z mężczyzną, którego kocha?

Austeria

6,9
Rok 1914. Pierwszy dzień i pierwsza noc I wojny światowej. Przy drodze do małego galicyjskiego miasteczka stoi karczma, tytułowa Austeria, prowadzona przez starego, mądrego Żyda Taga. Znajdują w niej schronienie pierwsi uciekinierzy zagrożeni kozackim pogromem. Są wśród nich bogaci, wyemancypowani Żydzi z miasteczka. Są chasydzi - mistycy i fanatycy religii, nie zdający sobie sprawy z tego, co się wokół dzieje. Na tle tej barwnej zbiorowości rysuje się wyrazista postać Taga, filozofa i wolnomyśliciela, mającego świadomość nadciągającej katastrofy. Pełen trzeźwego sceptycyzmu otacza wszakże ciepłem i serdecznością wszystkich, których jego Austeria przygarnęła na tę noc. Przeczuwa, że z nadejściem dnia nadejdzie także zagłada.
W tzw. diamentowej dzielnicy w Nowym Jorku zostaje dokonane brutalne morderstwo. Jego ofiarą pada młody chasyd. Dochodzenie w tej sprawie prowadzi Emily Eden, znana wśród nowojorskich policjantów z nieszablonowych i często nieprzepisowych zasad prowadzenia śledztwa i zbytniej gorliwości w używaniu broni. Dowody nasuwają Emily przypuszczenie, że zbrodnia została dokonana przez kogoś ze środowiska ofiary. By rozwiązać zagadkę, Emily zamieszkuje w gminie chasydzkiej.
Zmagająca się z traumą i molestowaniem trójka chasydów postanawia opuścić skrajnie ortodoksyjną wspólnotę. Muszą liczyć się z ostracyzmem, strachem i zagrożeniem.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…