Filmy hidżab

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje hidżab. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Rozstanie

7,5
Film opowiada historię Nadera (Peyman Moaadi) i Simin (Leila Hatami), zamożnej pary, która decyduje się na rozstanie. Chcą opuścić Iran wraz z ich córką, Termeh (Sarina Farhadi). Mają już załatwione wszystkie formalności, jednak Nader wciąż ma wątpliwości co do wyjazdu. Musiałby bowiem zostawić chorego na Alzheimera ojca (Ali-Asghar Shahbazi)...
Wadjda ma 10 lat i mieszka w Rijadzie. W szkole uchodzi za buntowniczkę, ponieważ chodzi w porysowanych długopisem trampkach i próbuje bawić się z chłopcami. Jej największym marzeniem jest rower. Niestety, w Arabii Saudyjskiej kobiety nie mogą prowadzić samochodów, zaś dziewczynkom nie wypada jeździć na rowerze - ma to jakoby zagrażać ich cnotliwości. Aby zdobyć pieniądze na upragniony rower i przekonać dorosłych o swojej pobożności, Wadjda postanawia wziąć udział w konkursie recytacji Koranu.
W każdym państwie, gdzie prawo najcięższe występki sankcjonuje karą śmierci, potrzebni są ludzie, którzy ten wyrok wykonają. To właśnie im, mierzącym się z trudnymi do wyobrażenia dylematami, swój film poświęcił Mohammad Rasoulof. Film ma strukturę nowelową i składa się z czterech opowieści. Bohaterem pierwszej jest 40-letni Heshmat. Stateczny mężczyzna, który większość czasu stara się spędzać w gronie najbliższych. W drugiej obserwujemy Pouyę, dla którego obowiązkowa służba wojskowa jest jedyną szansą na otrzymanie paszportu i opuszczenie wraz z dziewczyną Iranu. Żołnierzem jest też bohater trzeciej historii. Javad dostał właśnie trzydniową przepustkę, by spędzić ten czas z narzeczoną i jej rodziną, świętując urodziny ukochanej kobiety. W ostatniej z kolei przekonujemy się, jak przybycie Daryi, młodej kuzynki z Niemiec, gwałtownie może zmienić niespieszne życie Bahrama i Zaman – spokojnej pary w średnim wieku. Bohaterów każdej z opowieści Rasoulofa łączy tajemnica oraz dramatyczna decyzja, którą muszą podjąć. Wpłynie ona nie tylko na dalsze życie protagonistów, ale również mocno odbije się na otaczających ich ludziach.


W Kairze

6,3
Juliette Grant (Patricia Clarkson) przylatuje do Kairu, by spotkać się ze swym mężem Markiem, pracownikiem ONZ. Niestety ten zostaje zatrzymany w Strefie Gazy. Pod nieobecność męża towarzystwa Juliette dotrzymuje Tareq (Alexander Siddig), przyjaciel z pracy Marka, rodowity Egipcjanin. Podczas wspólnych spacerów po Kairze, poznawania i oswajania się z muzułmańską kulturą, pomiędzy tym dwojgiem tak różnych ludzi zaczyna rodzić się subtelna więź.
Fatima (Soria Zeroual) mieszka sama z dwiema córkami: Souad (Kenza Noah Aïche), piętnastoletnią buntowniczką i Nesrine (Zita Hanrot), osiemnastolatką, która zaczyna właśnie studiować medycynę. Fatima mówi źle po francusku, co wywołuje ciągłą frustrację w jej codziennych kontaktach z córkami. Jest dumna i radosna z osiągnięć Nesrine, ale też pełna obaw. Aby zapewnić córkom jak najlepszą przyszłość, Fatima pracuje jako sprzątaczka, biorąc też nadgodziny. Pewnego dnia spada ze schodów. Będąc na zwolnieniu lekarskim, Fatima zaczyna spisywać w języku arabskim to, czego nie mogła powiedzieć po francusku swoim córkom.

Lalka

6,5
Algier 1997. Trwa wojna domowa w Algierii. Islamscy fundamentaliści terroryzują kraj. Opresje dotykają też kobiet. Terroryści chcą przejąć kontrolę nad kobiecymi ciałami, nad tym, jak się mają ubierać i kiedy pokazywać się publicznie. W takiej atmosferze żyje młoda studentka Nedjma. Jej pasją jest moda. Chciałaby zostać profesjonalną projektantką mody, organizować pokazy. Chce żyć normalnym życiem młodej kobiety. Studiować, wymykać się w nocy, by wytańczyć smutki z przyjaciółką i czerpać z życia pełnymi garściami. Kiedy atmosfera wokół sytuacji politycznej gęstnieje i duch konserwatyzmu staje się coraz bardziej namacalny, Nedjma nie przyjmuje tego do wiadomości. Postanawia otwarcie walczyć o swoją niezależność i godność.
Iran, rok 1986. Dziennikarz Freidoune Sahebjam musi zatrzymać się, w zapomnianej przez boga i ludzi, górskiej wiosce. Wszyscy mieszkańcy wydają się dziwnie życzliwi, poza jedną osobą, Zahrą. Kobieta zaprasza go do swojego domu i zaczyna snuć przerażającą historię o ukamieniowaniu jej siostrzenicy, które miało miejsce zeszłego dnia.
Po trzydziestu latach wojny i rządów Talibów Afgańczyków połączył jeden program – Idol. Tam jest to jednak więcej niż pokazanie swego talentu w telewizji... W Afganistanie ryzykujesz swoje życie, aby móc zaśpiewać.
16-letnia Nina (Zéa Duprez) marzy o przygodzie. W międzyczasie spędza lato między swoją wioską na południu Francji a parkiem rozrywki, w którym pracuje. Tuż przed spotkaniem z Moradem (Billal Agab) Nina widzi meteoryt rozpalający niebo i wpadający w górę. To omen nowego życia.
Aynur (Almila Bagriacik) jest piękną i pełną życia córką tureckich imigrantów mieszkających w Niemczech. W wieku szesnastu lat dziewczyna zostaje zmuszona, wbrew swojej woli, do wyjścia za mąż za brutalnego mężczyznę. W końcu zachodzi w ciąże i zdaje sobie sprawę, że nie chce, aby tak wyglądało jej życie. Ucieka do Berlina. Rodzi tam syna, znajduje pracę i nową miłość. Niestety rodzina nie chce jej pozwolić na dokonywania własnych wyborów i cieszenie się wolnością...
Słowa kluczowe

Proszę czekać…