Filmy tabu

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje tabu. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Ted był w swym życiu szczęśliwy tylko raz, czternaście lat wcześniej, gdy najpiękniejsza dziewczyna ze szkoły, blondynka o imieniu Mary (Cameron Diaz), zaproponowała, by towarzyszył jej na balu maturalnym. W umówionym dniu wyelegantowany Ted zjawił się w domu Mary i wszystko odbyłoby się zgodnie z planem, gdyby nie to, że nieszczęsny Ted skutecznie przyciął sobie „klejnoty rodzinne” w rozporku swych wyjściowych spodni. Interweniowała policja, straż pożarna i pogotowie ratunkowe, na zawsze przekreślając marzenia Teda o szczęśliwym życiu u boku pięknej Mary. Podczas gdy Ted trafił na kilka tygodni do szpitala, Mary natychmiast po zakończeniu roku szkolnego przeniosła się wraz z rodziną na Florydę. Wszelkie próby jej odnalezienia zawiodły… Za radą przyjaciela Ted wynajmuje niebudzącego specjalnego zaufania prywatnego detektywa Pata Healy (Matt Dillon). Healy bez trudu odnajduje Mary, która nic nie straciła ze swego niezwykłego uroku i natychmiast zakochuje się w niej. Swemu klientowi zdaje raporty przedstawiające ją jako… monstrualnie otyłą matkę kilkorga nieślubnych dzieci, którą kalectwo na trwałe przykuło do wózka inwalidzkiego. Sam przy tym przenosi się na Florydę i robi wszystko, by oczarować Mary. Ted przypadkowo poznaje prawdę i postanawia wkroczyć do akcji…

Touch Me Not

6,8
5,8
Touch Me Not to oda do ludzkiego ciała i związanych z nim pragnień, ale przede wszystkim ― wezwanie do akceptacji odmienności. Adina Pintilie testuje w swoim filmie terapeutyczny potencjał dotyku, obnażenia ciała i emocji, a towarzyszy jej w tym trójka bohaterów. Wszyscy mierzą się przed kamerą z tym, co ich blokuje, ogranicza, przeraża. Obserwując relacje między nimi, Pintilie stawia pytania o to, jak rozumiemy „intymność”, „piękno”, „związki” czy „pożądanie”. W czasach, w których ciało może stać się polem ideologicznej bitwy, nagość okazuje się manifestacją wolności.
W Nowym Jorku dochodzi do serii makabrycznych zabójstw, których ofiarami padają homoseksualiści. Kapitan Edelson (Paul Sorvino), zdeterminowany chęcią rozwiązania zagadki, postanawia zastosować policyjną prowokację, by złapać zabójcę na gorącym uczynku - do nietypowego zadania wyznacza młodego oficera Steve'a Burnsa (Al Pacino), którego nowe wcielenie zmienia nie do poznania.


Utalentowany malarz i rytownik, Hendrik Goltzius, usiłuje przekonać margrabię Alzacji do sfinansowania drukarni, dzięki której mógłby wydać erotyczną, obrazkową wersję Starego Testamentu. Trudno o lepszy motyw przewodni dla filmu Petera Greenawaya – wielkiego buntownika i awangardzisty, eksperymentatora, ciągle przełamującego i wyznaczającego nowe definicje filmowej narracji.
Anne (Léa Drucker), znana prawniczka, żyje w zgodzie ze swoim mężem Pierrem (Olivier Rabourdin) i ich 6- i 7-letnimi córkami. Pewnego dnia wprowadza się do nich 17-letni Théo (Samuel Kircher), syn Pierre'a z poprzedniego małżeństwa. Niedługo potem oznajmia ojcu, że ma romans z Anną. Ona zaprzecza.

Bestia

6,0
Film powstał na motywach opowiadania Prospera Merimeego „Lokis” oraz „Piękna i bestia” Jeana Cocteau. Młoda Amerykanka, narzeczona markiza – staje się obiektem pożądania bestii o potężnej seksualności. Opowieść łącząca humor tradycyjnej francuskiej farsy z surrealistyczną wyobraźnią poetycką.
Matka dwójki adoptowanych dzieci dowiaduje się o możliwym romansie męża z jednym z ich dzieci, a jej poczucie obowiązku przybiera makabryczny obrót.
Film przedstawia historię dwojga muzyków, Negar i Ashkana, którzy po wyjściu z więzienia próbują założyć rockowy zespół. Popełnili „zbrodnię” grania zachodniej muzyki w dogmatycznym, islamskim społeczeństwie (sytuacja Negar jest gorsza, gdyż kobietom nie wolno grać ani śpiewać jakiejkolwiek muzyki). Szukają również sposobu na zdobycie paszportów i wiz dla siebie i dla przyszłych członków zespołu, aby wyemigrować do kraju, gdzie istnieje wolność artystycznej ekspresji.
W meczu rugby dochodzi do katastrofy, gdy Kazuki powoduje poważną kontuzję swojego przyjaciela, Takeshiego. Pogrążony w poczuciu winy opuszcza drużynę i osiada w odległym liceum Kamakura jako nauczyciel wychowania fizycznego. Podczas letnich wakacji Kazuki nawiązuje romans z jedną ze swoich uczennic, Mayu. Później zdaje sobie sprawę, że jego pociąg do niej wynika z jej samotności…
Aman Tripathi i Kartik Singh od dłuższego czasu spotykają się ze sobą. Kiedy kuzynka Amana wychodzi za mąż, chłopak zabiera ze sobą Kartika do rodzinnego miasta. Przyłapani przez ojca chłopaka na pocałunku, mężczyźni starają się przekonać tradycyjną rodzinę Amana, że homoseksualizm jest czymś normalnym. Shankar Tripathi jest jednak nieugięty i nie zamierza oddać swojego syna w ręce Kartika.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…