Filmy imam

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje imam. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Shaft

6,1
Młody Shaft jest analitykiem komputerowym w FBI, postanawia zbadać tajemniczą śmierć swojego przyjaciela. O pomoc prosi swojego ojca (Jackson), który pokaże mu trochę starego stylu i odkryje tajemnice podziemi Harlemu.
Nagrodzony za najlepszy scenariusz w Cannes film Tarika Saleha – autora głośnych Metropii oraz Morderstwa w hotelu Hilton. Boy from Heaven to wytrawny thriller polityczny, błyskotliwa wersja House of Cards w egzotycznej scenerii. Po śmierci wielkiego imama rozpoczyna się brutalna walka o władzę – pełna korupcji, manipulacji i rozlewu krwi na najwyższych szczeblach. Syn rybaka zostaje studentem na prestiżowym kairskim uniwersytecie. Po kilku dniach na uczelni zostaje wplątany w szpiegowską intrygę. Próbuje kierować się swoimi ideałami, jednak szybko traci złudzenia. Pochodzący ze szwedzko-egipskiej rodziny Saleh kreśli swój film ostrymi odcieniami. To nie tylko fascynujące, świetnie zrealizowane political fiction, ale również oskarżycielski portret współczesnego Egiptu. Film był realizowany w całości w Turcji. W Kairze z pewnością będzie budził ogromne kontrowersje, a może nawet trafi na półkę.
Amina ciężko pracuje i samotnie wychowuje nastoletnią córkę. Gdy dowiaduje się, że ta jest w ciąży, postanawia pomóc jej w dokonaniu aborcji, która w jej kraju jest nielegalna. Lingui to zaskakująco uniwersalna opowieść o kobiecej solidarności i determinacji.


Dzika grusza

6,6
6,4
Bohater "Dzikiej gruszy", absolwent pedagogiki Sinan, przed ostatnimi egzaminami wraca do rodzinnego Çan w północno-zachodniej Turcji. Jako przybysz z większego miasta patrzy z mieszanką niechęci i pobłażania na prowincjonalną społeczność, którą opuścił przed laty. Stopniowo jednak życie w Çan angażuje go coraz bardziej, a marzenia o sukcesie - i wymarzonej karierze pisarza - okazują się trudne do urzeczywistnienia.
Podobnie jak dzieło Stanleya Kubricka, 360 to nowoczesna i stylowa panorama związków międzyludzkich, które składają się na wyrazisty, pełen napięcia i autentycznych wzruszeń obraz miłości w XXI wieku. Decyzja przystojnego biznesmena, który zdoła oprzeć się pokusie i pozostaje wierny swojej żonie, wywołuje nieoczekiwaną serię zdarzeń, mających miejsce w tak odległych od siebie zakątkach świata, jak Wiedeń, Paryż, Londyn, Bratysława, Rio i Denver. Każdy z bohaterów zaskakującego "360" przeżywa chwile miłosnych uniesień i dotkliwych dramatów, które równoważy zadziwiająca dawka ironii losu i humoru sytuacyjnego.
W getcie, które łączy w sobie ruch i religię, Dounia (Oulaya Amamra) pragnienie władzy i sukcesu. Wspierana przez Maimounę (Déborah Lukumuena), jej najlepszą przyjaciółkę, postanowiła pójść w ślady Rebeki (Jisca Kalvanda), szanowanej handlarki narkotyków. Jej spotkanie z Djigui (Kevin Mishel), młodym tancerzem zmieni całkowicie jej życie codzienne.
Pod naciskiem swojego szefa, producent muzyczny postanawia utworzyć grupę składającą się z rabina, kapłana i imama. Ale zakonnicy, których on rekrutuje, są dalecy od bycia świętymi.
Historia Maryam, Samira i Ismaila (Carlo Ljubek) - trójki młodych muzułmanów, mieszkających w Berlinie. Z biegiem wydarzeń zachwianiu ulega ich wiara i system wartości. Okoliczności zmuszają ich do szukania nowej drogi w życiu i zadania sobie pytania o to, kim są, kogo kochają i w co wierzą. Ich ścieżki krzyżują się w meczecie mądrego imama Vedata. Tytuł filmu jest odniesieniem do pierwszego z filarów islamu - Szahada to muzułmańskie wyznanie wiary, symbol decyzji jednostki o obraniu danej drogi. Bohaterowie filmu, każdy na swój sposób, pokonują indywidualne ograniczenia, by odnaleźć swą ścieżkę w życiu i nauczyć się żyć zgodnie z własnym systemem wartości.
Komediodramat o rodzinie i sensie spędzania życia na prowincji. W mieście Bitlis rytm dnia wyznaczają wezwania do modlitwy, urzędowe ogłoszenia o zbiegłej krowie oraz okrzyki chłopców, pełniących funkcję żywych gazet (w czym przebija ich jedynie weteran wojenny, powtarzający w kółko nowiny sprzed trzydziestu lat). W tym pejzażu swoje miejsce próbuje odnaleźć trzech braci. Şehsuvar jest imamem, opętanym ideą zidentyfikowania bezimiennej dziewczyny, której udzielił pogrzebu. Sırrı to sfrustrowany pracownik tytoniowego zakładu, który próbuje wyjaśnić tajemnicę zamkniętej witryny, znakomitego miejsca pod nowy interes. Najmłodszy z braci, Harun, przenosi ze Stambułu do Bitlisu swój sklepik z pirackimi płytami, jego inicjatywa nie spotyka się jednak z zainteresowaniem mieszkańców.
Bab El-Oued, dzielnica Algierii, rok 1989, kilka miesięcy po zamieszkach. Boualem nocami pracuje w piekarni. Pewnego razu kradnie głośnik, który jest zamontowany na dachu, przez który głoszone jest słowo Imama. To zdarzenie jest pretekstem, by Islamiści przejęli kontrolę nad dzielnicą.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…