Przedstawiamy listę najlepszych i najpopularniejszych filmów z kraju Kuba.
Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali
w tych filmach.
Po śmierci matki młody Jesus musi radzić sobie sam. Mieszka w biednej dzielnicy w Hawanie, pracuje jako fryzjer i dorabia w nocnym klubie. Zafascynowany występami drag queen marzy o tym, aby stanąć na scenie. Podczas pierwszego w życiu występu dostaje od publiczności nie tylko brawa, ale też potężny cios z pięści prosto w twarz. To jego ojciec, były bokser, który niespodziewanie powrócił po wielu latach z więzienia. Wprowadza się teraz do syna, narzuca swoje zasady i zabrania mu występować.
Yuli to syn afrykańskiego boga Oguna, bojownika. Yuli to też pseudonim Carlosa Acosty - Kubańczyka, pierwszego czarnoskórego tancerza baletowego, który wcielał się w postaci napisane dla białych i występował na deskach Houston Ballet i The Royal Ballet.
Tito i Ray, dwaj młodzi kubańscy muzycy i przyjaciele od dzieciństwa od lat mają to samo pragnienie: osiągnąć sławę, a potem wyjechać z Havany. Ray żyje z Caridad i dwójką dzieci. Chociaż wciąż się kochają, wygląda na to, że ich związek zmierza ku końcowi. Drugi z muzyków, Tito, mieszka z babcią, stateczną damą i wielką znawczynią muzyki. W czasie próby do pierwszego dużego koncertu, muzycy dowiadują się, że dwójka hiszpańskich producentów muzycznych, Marta i Lorenzo, jest na Kubie i szuka nowych talentów. Tito i Ray zdają sobie sprawę, że jest to ich życiowa szansa. Postanawiają zrobić wszystko, aby zdobyć upragniony kontrakt i uciec do wolnego świata…
Akcja rozpoczyna się na lotnisku, potentat trzciny cukrowej Raymond Burr przykuty do wózka inwalidzkiego wysiada z samolotu wraz ze swoją młodą żoną (Sara Shane). Zamiast udać się do swojej górskiej posiadłości wybierają się na obiad do klubu na Hawanie, gdzie umilający czas klientom pianista jazzowy (John Cassavettes) zwraca uwagę Burra i zostaje przez niego zaproszony do stolika. Przyjmuje on zaproszenie, by zatrzymać się w wiejskiej posiadłości i zagrać na dorocznej fieście. Atmosfera zaczyna się zagęszczać w tym trójkącie podczas wieczorów spędzanych nad sączeniem drinków, a w tym czasie Burr oddaje się słuchaniu taśm z muzyką etniczną.
Film opowiada historię Barbaro, taksówkarza z Hawany, który pewnego dnia spotyka sławnego muzyka Pio Leyvę z zespołu Buena Vista Social Club. Barbaro podziwiał Leyvę przez całe życie. Sam jest niespełnionym muzykiem i chętnie zrezygnowałby ze swojej pracy. Próbuje więc namówić artystę, aby pomógł mu założyć zespół, w którym znaleźliby się najlepsi młodzi kubańscy muzycy.
Historia dzieje się na Dzikim Zachodzie, w Teksasie, w roku 1850. Morris Gerald jest biednym irlandzkim kowbojem, który zakochuje się w Louise Poindexter, dziewczynie z bogatej rodziny plantatorów teksańskich. Rodzina sprzeciwia się temu związkowi, więc młodzi spotykają się potajemnie. Wkrótce Morris wpadnie w tarapaty, kiedy przypadkowo odkryje, że jeden z szanowanych, miejscowych obywateli jest przywódcą głośnej bandy. Po tym, jak brat Louise zniknie, nad prerią zacznie się pojawiać tajemniczy jeździec…
Film jest próbą rozrachunku z jedną z południowoamerykańskich dyktatur: Rafaela Trujillo z Dominikany. Opowiada o losach Jesusa de Galindeza, uprowadzonego z USA, torturowanego i zgładzonego w dominikańskim więzieniu.
[opis dystrybutora]
Film piętnujący ciężar kubańskiej biurokracji, zatrudnienia, migracji i segregacji. Problemy przedstawione są z punktu widzenia kubańskich dzieci, a sama historia czerpie inspirację z szekspirowskich „Romea i Julii”. Na przyjaźń pomiędzy Malú – dziewczynką z wyższej klasy wychowywanej przez samotną matkę, a Jorgito – ubogim chłopcem z dosyć prostackiej i pospolitej rodziny, niechętnym okiem patrzą obie familie. Matka Jorgito jest ubogą socjalistką, dumną z pozycji społecznej, jaką zajmuje jej rodzina, od matki Malú dzieli ją przepaść, nie tylko społeczna. Obie kobiety, pomimo, iż wiedzą o dziwnej sympatii swoich pociech, to jednak nie zdają sobie sprawy, jak bezgraniczna jest to więź. Kiedy dzieci odkrywają, że matka Malú chce opuścić Kubę, wyruszają w podróż na drugi koniec wyspy, aby odszukać ojca dziewczynki. Chcą go nakłonić, aby podpisał papiery umożliwiające wyjazd z Kuby.
Debiut fabularny znanego kubańskiego dokumentalisty, opowiadający o burzliwym i gorączkowym życiu Benny’ego More’a, uznawanego za najwybitniejszego piosenkarza kubańskiego wszechczasów, zwanego „Królem Mambo”, „Barbarzyńcą Rytmu”. Benny był mistrzem wielu gatunków muzyki kubańskiej - son montuno, guaracha, mambo i bolero. Reżyser pokazuje go jako zwykłego człowieka - kobieciarza, pijaka, sybarytę, w którym koegzystuje dobro i zło. Jednocześnie przedstawia go jako człowieka o ogromnej, genialnej wręcz uczuciowości, która wyrażała się w jego muzyce.
Intelektualista opuszcza Kubę, rezygnuje z idei rewolucji i zacofanego kraju, po to by znaleźć nowe życie w nowoczesnym świecie. Życie, które okaże się w dużej mierze sprzeczne z jego osobowością. Samotny i zaangażowany politycznie, boryka się z podeszłym wiekiem, pożądaniem seksualnym, a także odkrytym faktem, że w żadnym społeczeństwie nie może być indywidualistą.