Filmy Wietnam

Przedstawiamy listę najlepszych i najpopularniejszych filmów z kraju Wietnam. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Kochanek 6.9

Indochiny, koniec lat 20. Szesnastoletnia francuska wraca do szkoły prowadzonej przez siostry zakonne. Na pokładzie barki, którą podróżuje po Mekongu, zostaje zauważona przez młodego chińskiego biznesmena. W tym czasie propozycja podwiezienia samochodem, którą składa młody chińczyk, jest już niedopuszczalnym złamaniem konwenansów. Miłość, która rodzi się pomiędzy tą parą jest nie do pomyślenia. Różni ich wszystko: wiek, pochodzenie, majątek.

Kong: Wyspa Czaszki 6.7

Grupa naukowców trafia na wyspę, którą zamieszkują mityczne stwory. Od tej pory muszą stawić czoła złu.

Furia

Hai Phuong ma za sobą kryminalną przeszłość, która oddaliła ją od rodziny i o której kobieta chce teraz zapomnieć. Praca egzekutorki długów na prowincji jest ciężka, ale trzyma ją z dala od większych kłopotów i pozwala cieszyć się córeczką Mai. Ta zostanie jednak uprowadzona w biały dzień… Zrozpaczona matka bez chwili namysłu rzuca się w pogoń za porywaczami, co zawiedzie ją do Ho Chi Minh. Szybko okaże się, że wróg jest potężny, a porwanych dzieci – znacznie więcej. Adrenalina tłumi jednak strach, a wściekłość sprawia, że kopniaki mają zabójczą siłę. Hai Phuong raz jeszcze zanurzy się w labiryncie przestępczego świata, ale tym razem, aby odkupić swoje dawne grzechy.


Mama Tina

Urodzona w Dublinie Christina Noble od najmłodszych lat doświadczała kolejnych krzywd od losu. Lawina nieszczęść, jaka na nią spadła - przymieranie głodem, pobyt w sierocińcu, gwałt i odebranie siłą dziecka, nie złamała jej, lecz dodała sił. Wiedziona powracającym przez lata snem o wietnamskich dzieciach uciekających przed wojennym napalmem, postanowiła wyruszyć do Azji, by tam odkryć swoje przeznaczenie.

Rykszarz 7.0

Młody osiemnastoletni człowiek pracuje jako rykszarz. Jego rodzice nie żyją. Mieszka razem ze swoim dziadkiem i dwiema siostrami w biednej dzielnicy miasta. Aby spłacić rykszę, nasz bohater jest zmuszony do popełnienia kilku wykroczeń i bardzo szybko wkracza w świat zbrodni.

Schyłek lata

23-letnia Lien (Tran Nu Yen Khe) pracuje jako kelnerka w kawiarni, której właścicielką jest jej starsza siostra Suong (Nguyen Nhu Quynh). Lien mieszka ze swoim starszym bratem Hai (Ngo Quang Hai), który jest aktorem. W rocznicę śmierci matki czworo rodzeństwa, Lien, Hai, Suong i średnia siostra Khanh (Le Khanh), spotyka się w kawiarni, żeby uczcić jej pamięć. Spędzają tam cały dzień i spotkanie to ujawnia wielką zażyłość pomiędzy trzema siostrami. Mówią sobie o wszystkim, szukają u siebie nawzajem rady i pociechy. A jednak każda z nich ma swój sekret. Mąż Suong - Quoc (Chu Hung) jest fotografem w Towarzystwie Botanicznym w Hanoi. Podróżuje po całym kraju. Jego ciągłe wyjazdy zagrażają małżeństwu. Soung i Quoc też mają swój sekret. Mąż Khanh - Kien (Tran Manh Cuong) jest pisarzem. Pracuje w domu. Któregoś dnia wyjeżdża na dwa dni do Sajgonu i podróż ta okazuje się zupełnie inna niż planował. Lien natomiast pozostaje w stanie romantycznego zawirowania. Chce znaleźć męża, który byłby taki jej brat Hai, z którym Lien łączy trochę dwuznaczny związek. Miesiąc, jaki upływa od spotkania w kawiarni, przynosi rodzeństwu trochę rozczarowań, trochę pokus i nieporozumień, trochę wyznań, podejrzeń i rozstań. Każde z nich jednak odkrywa, co kryło się pod rodzinną dyskrecją, taktem, grzecznością.

Poganiacz bawołów

Akcja filmu rozgrywa się w latach 40. w Wietnamie będącym wtedy wówczas kolonią francuską. Piętnastoletni Kim mieszka ze starymi rodzicami w delcie Mekongu, która w porze deszczowej jest całkowicie zatapiana przez nurt wielkiej rzeki. Dwa bawoły stanowiące cały majątek rodziny muszą być na ten czas odprowadzone na położone wyżej pastwiska. Chłopak po raz pierwszy opuszcza dom i przyłącza się do wiodących awanturnicze życie zawodowych poganiaczy. W niebezpiecznym świecie dorosłych odnajduje z czasem przyjaźń, miłość i poczucie wolności.

Trzy pory roku

Amerykanin szuka swojej córki, którą spłodził podczas wojny w miasteczku Ho Chi Minh. Spotyka Woody'ego, chłopca, który jest ulicznym sprzedawcą. Kiedy jego walizka z towarem znika, myśli, że zabrał ją strażnik. Chłopiec zaczyna poszukiwania. Rykszarz Hai, podwozi Lan - hotelową dziewczynę na telefon. Od tego momentu regularnie na nią czeka, a po pewnym czasie zakochuje się w niej. Kien An, młoda kobieta zatrudnia się na plantacji lotosów chorego na trąd człowieka. Jej śpiew wydobywa pracodawcę z depresji. Prosi ją, by spisała wymyśloną przez niego historię. Ścieżki bohaterów niejednokrotnie się przetną.

Zapach zielonej papai 7.3

Mała dziewczynka Mui zmuszona jest od najwcześniejszych lat zarabiać na życie pracą jako służąca. Swoim subtelnym wdziękiem Mui oczarowuje kolejno wszystkich swoich znajomych i pracodawców. Najpierw zachwyca się nią gospodyni, która nie może przeboleć przedwczesnej śmierci córeczki – rówieśnicy Mui. Już jako dorosła kobieta Mui rozkochuje w sobie pianistkę i kompozytora, u którego również pracuje jako służąca. W filmie można odnaleźć charakterystyczne dla kina azjatyckiego wdzięk, symbolikę, prostotę i magię subtelnych niedomówień.

Muoi

Yoon-hee to młoda i zdolna pisarka. Niestety od jakiegoś czasu nie może znaleźć żadnego tematu, nadającego się do opisania. Zmienia się to w momencie, gdy zwaśniona z nią Seo-yeon podsuwa dziewczynie pomysł. Legenda o tajemniczym portrecie Muoi, wydaje się być idealnym wątkiem książki. Zaciekawiona historią wyrusza do Wietnamu, by tam, zagłębić się w owej opowieści.

Słowa kluczowe