Filmy trauma, choroba psychiczna, psychologia

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje trauma, choroba psychiczna, psychologia. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Kości

7,4
David Boreanaz (Anioł Ciemności, Buffy postrach wampirów) występuje jako agent specjalny FBI, Seeley Booth, który razem z antropolog medycyny sądowej, Dr Temperance „Bones” Brennan (Emily Deschanel), rozwiązuje jedne z najbardziej zdumiewających i dziwacznych zagadek kryminalnych. Booth polega na wskazówkach, których udzielają mu żywi - świadkowie i podejrzani - Brennan zaś zbiera dowody od umarłych, używając swoich niesamowitych zdolności do odczytywania wskazówek pozostawionych w kościach ofiar. Te tak odmienne techniki w rozwiązywaniu morderstw wywołują częste spory, tworząc niezaprzeczalną chemię między dwójką specjalistów okraszoną odpowiednią dawką czarnego humoru.

PitBull

7,7
Serial ukazuje codzienne życie policjantów z warszawskiego Wydziału Zabójstw. Codziennie muszą dokonywać bardzo trudnych, życiowych wyborów. Niestety wiele spraw przenoszą z pracy do domu, co bardzo niekorzystnie wpływa na ich stosunki domowe. Niektórzy nie wytrzymują presji i popadają w alkoholizm lub narkotyki.
Serial przedstawia pracę techników kryminalistycznych w Las Vegas. Grupa pod dowództwem Gila Grissoma codziennie mierzy się z nowymi sprawami, wśród których najczęściej pojawiają się morderstwa, kradzieże, porwania itd. Dzięki temu serialowi można dowiedzieć się wszystkiego na temat prowadzonego śledztwa, pobierania i znajdowania dowodów na miejscu przestępstwa.


Marnie

7,2
Tippi Hedren gra Marnie, nałogową złodziejkę i oszustkę, która rozpocząwszy pracę dla Marka Rutlanda (Sean Connery) próbuje go okraść. Zaintrygowany jej postawą Mark spontanicznie decyduje się poślubić tę zagubioną, piękną kobietę, próbując jednocześnie odkryć przyczyny jej obsesyjnych zachowań. Kiedy nieszczęśliwy wypadek doprowadza jego żonę do skraju wytrzymałości, Mark zmusza Marnie, by stawiła czoła swojej przeszłości i prześladującym ją lękom. Nieunikniona konfrontacja okaże się wstrząsająca...
Rok 1977. Roman Polański, który po sukcesie filmów Chinatown i Dziecko Rosemary ma u stóp cały filmowy świat, zostaje aresztowany w Los Angeles. Oskarża się go o uprawianie seksu z 13-letnią dziewczynką. Reżyser staje się ofiarą bezprecedensowego w dziejach Hollywood medialnego spektaklu. Brukowce oskarżają go o organizowanie satanistycznych orgii. Sędzia przed ogłoszeniem wyroku zwierza się znajomemu, że "da popalić temu polskiemu sukinsynowi". Polański ucieka ze Stanów w dniu ogłoszenia wyroku, łamiąc zasady zwolnienia warunkowego. Nie wraca tam już nigdy. Marina Zenovich poświęciła pięć lat życia na rozjaśnienie mroków tamtego procesu. Powstał film wyciągający na światło dzienne nieznane wcześniej fakty. Pojawiają się w nim ludzie, którzy nigdy dotąd nie wypowiadali się w tej sprawie. Dość szybko okazało się, że proces był skandaliczną mieszanką uprzedzeń, niepohamowanych ambicji i chęci zaspokojenia społecznej żądzy odwetu na przybyszu znikąd, który w kilka lat podbił Fabrykę Snów. Część amerykańskich mediów postrzegała Polańskiego jako "dziwacznego karła mówiącego ze śmiesznym akcentem". Podczas gdy dla europejskich dziennikarzy był wielkim artystą, który padł ofiarą purytańskiej moralności i hipokryzji, dla ich kolegów zza oceanu stał się obcym, któremu należało dać nauczkę. Reżyserka, umiejętnie wplatając w narrację fragmenty filmów Polańskiego, udowadnia, że ci, którzy go sądzili, brali fikcję za rzeczywistość.
To miało być zwyczajne popołudnie. Słoneczny dzień, przydrożny bar. Kilka przypadkowych osób je obiad, pije kawę, czeka na przyjaciół. Nastoletnia Annie cieszy się na wspólny posiłek z ojcem i najlepszym kumplem Howardem. Ciemnoskóry Charlie usiłuje dojść do siebie po wyroku, jakim okazały się odebrane przed chwilą wyniki badań lekarskich. Młoda barmanka myśli o synku, którego samotnie wychowuje. Lekarz uprzejmie przepuszcza w drzwiach wchodzącego mężczyznę. Nie wszyscy stąd wyjdą. Tym, którzy przeżyją, strzały szaleńca zabiorą najbliższych, spokój i sens dalszego życia. Pozostawią poczucie winy i traumę, z która każdy musi poradzić sobie po swojemu.
Młoda psycholog Sonny Blake (Rose McGowan) po śmierci ojca-alkoholika powraca do rodzinnego domu. Rozpoczyna pracę w lokalnej rozgłośni radiowej i próbuje odnaleźć się w swoim dawnym środowisku. Jednak jest ktoś, kto jej to uniemożliwia. Młody chłopak, miejscowy roznosiciel gazet, okazuje się przebiegłym socjopatą, który stopniowa zaczyna zamieniać życie pani doktor w piekło. Wydzwanianie do radia i recytowanie przerażających wierszyków to dopiero początek upiornej zabawy w kotka i myszkę. Aby ocalić życie, Sonny będzie musiała przewartościować swoje podejście do kwestii dobra i zła…
Słowa kluczowe

Proszę czekać…