Filmy kapłanka, mitologia

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje kapłanka, mitologia. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Kilka arystokratycznych rodzin walczy o kontrolę nad krainą o nazwie Westeros.

Wiedźmin

5,0
Przygody Geralta z Rivii, wiedźmina zajmującego się zabijaniem potworów.

Wiedźmin

3,6
Ekranizacja opowiadań Andrzeja Sapkowskiego, których bohaterem jest Geralt z Rivii, polujący na potwory wojownik znany jako wiedźmin.


Jedna z wielu filmowych ekranizacji słynnej opery włoskiego kompozytora Giuseppe Verdi. Tytułowa Aida (Sophia Loren), córka króla etiopskiego, zostaje więźniem Egipcjan i niewolnicą Amneris (Lois Maxwell), córki faraona. Zakochuje się w niej egipski wódz Radames, który po zwycięskiej kampanii przeciw Etiopii ma poślubić córkę faraona.
Jedna z pierwszych filmowych ekranizacji słynnej opery włoskiego kompozytora Giuseppe Verdi. Tytułowa Aida , córka króla etiopskiego, zostaje więźniem Egipcjan i niewolnicą Amneris, córki faraona. Zakochuje się w niej egipski wódz Radames, który po zwycięskiej kampanii przeciw Etiopii ma poślubić córkę faraona.
Polska prapremiera sztuki Goethego odbyła się w 1961 roku w warszawskim Teatrze Współczesnym. Doczekała się też wersji telewizyjnej (premiera 8 lutego 1965 roku). Nowe możliwości techniczne sprawiły, że inscenizacja Erwina Axera jeszcze zyskała na wartości. Pełnym blaskiem jaśnieje też kreacja Zofii Mrozowskiej jako Ifigenii, z pewnością jedna z najlepszych w bogatym dorobku tej aktorki. W mitologii greckiej Ifigenia pozostaje w cieniu swego sławniejszego rodzeństwa – Elektry i Orestesa. Jej losy są wszakże nie mniej dramatyczne, choć pozbawione piętna zbrodni. Przeciwnie, to dzięki Ifigenii naznaczony klątwą bogów ród Atrydów doczekał się moralnego odrodzenia. W klasycznie zbudowanej sztuce Johanna Wolfganga Goethego mniej znana z córek Agamemnona urasta do rangi jednej z najpiękniejszych pod względem etycznym postaci mitologii. Pomimo że sztuka Goethego dotyka spraw makabrycznych i mrocznych, tchnie z niej niezwykły optymizm. Wedle autora „Fausta” człowiek nie może uciec od swego przeznaczenia. Z drugiej wszakże strony dzięki uczciwości, sprawiedliwości i umiłowaniu prawdy jest w stanie odnieść zwycięstwo nad gwałtem i nienawiścią. W dramacie Goethego przemoc, podstęp, zawiść i duma uznają wyższość niezdolnej do kłamstwa i podłości bezbronnej Ifigenii.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…