Filmy retrospekcja, biseksualizm, homoseksualizm

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje retrospekcja, biseksualizm, homoseksualizm. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Iris

7,3
Prawdziwa historia znanej dobrze w Polsce pisarki i filozofki Iris Murdoch oraz jej męża Johna Bayley'a pisarza i historyka literatury. Film oparty jest na wspomnieniowych książkach Bayley'a "Iris: A Memoir" i "Elegy for Iris". Poznali się jako nauczyciele na Oxfordzie. Ona wykładała filozofię, on literaturę angielską. Przeżyli wspólnie ponad 40 lat. Kiedy Iris zachorowała na Alzheimera John Bayley zaczął pisać wspomnienia o ostatnich latach ich wspólnego życia. Początkowo ukazywały się w odcinkach w „Timesie", potem w formie książek. Film jest z obrazem ich pierwszych i ostatnich wspólnych lat. Odgrywająca rolę dojrzałej Iris Murdoch - Judi Dench powiedziała o ich małżeństwie, że byli jak dwie połówki tego samego jabłka. On gotował, robił zakupy. Ona pisała. Oboje świetnie tańczyli i grali w pokera. Uwielbiali podróżować.

Idol

7,3
Lata 70. W muzyce króluje glam rock. Jego przedstawiciele szokują strojem i zachowaniem. Film opowiada historię Briana Slade′a, jego wzloty i upadki.
W trakcie podróży statkiem po Morzu Śródziemnym sparaliżowany Amerykanin na wózku Oskar, i jego młoda, francuska żona Mimi, poznają parę Anglików: Fionę i Nigela, znudzonych sobą po siedmiu latach małżeństwa, ale nazbyt skrępowanych gorsetem konwenansów, by na chwilę dać się ponieść tłumionym namiętnościom. Przez kilka kolejnych wieczorów Oskar opowiada Nigelowi, z ekshibicjonistyczną wręcz szczerością, dzieje swojego związku z Mimi. Początkowo zgorszony, potem coraz bardziej zaintrygowany Anglik, nie potrafi sobie odmówić kolejnych wizyt w kajucie Oskara, ulegając zarazem coraz większej fascynacji jego ponętną żoną.


Do wydawnictwa Millennium przychodzi świeży adept dziennikarstwa śledczego, pracujący właśnie nad rozpracowaniem siatki przemycającej z Europy Wschodniej kobiet wykorzystywanych w seksbiznesie. Niestety, on jak i jego dziewczyna, która również interesowała się tą sprawą, zostają zamordowani. Policja podejrzewa Lisbeth Salander, której odciski palców znaleziono na broni, z której strzelano. Broni, która należała do kuratora Lisbeth, którego również znaleziono martwego. Od tej chwili Lisbeth żyje w ukryciu, próbując odszukać prawdziwego mordercę i oczyścić się z zarzutów. Pomaga jej w tym Mikael Blomkvist, dziennikarz Millennium, który również nie wierzy w winę Lisbeth. Podczas dochodzenia odkrywane są wciąż nowe fakty, w których pojawia się tajemniczy Zalachenko.
Jest rok 1984. Frank ma 18 lat. Ucieka z domu. Zatrudnia się w klubie ze striptizem. Trafia na niekończącą się imprezę z doskonałą muzyką, dużą ilością alkoholu, namiętnego tańca i seksu. W Domu chłopców poznaje przyjaciół, jak z filmów Almodovara: Angelo, który odkłada kasę na operację zmiany płci, przystojnego graficiarza i punka Deana, czy właściciela klubu Madame. Jest też Jake, dla którego Frank kompletnie traci głowę. Tymczasem do Europy dociera nieznana wcześniej, przerażająca choroba – AIDS...
Lilly Wust (Juliane Köhler) mieszka w Berlinie i jest Niemką. Zbliża się do trzydziestki, ma czwórkę dzieci - otrzymała nawet nazistowski order dla matek. Los styka Lilly z Felice Schragenheim (Maria Schrader), fascynującą, inteligentną młodą kobietą. Pomiędzy nimi zaczyna się namiętny romans, który przeradza się w prawdziwe uczucie. Dwie kobiety piszą do siebie prawie codziennie listy i wiersze. W nich zwracają się do siebie - Aimee (Lilly) i Jaguar (Felice). Felice wyznaje, że jest Żydówką, że pracuje dla nazistowskiej gazety pod fałszywym nazwiskiem i przekazuje tajne informacje grupom oporu. Lilly pozwala Felice wprowadzić się do jej mieszkania i rozwodzi się z mężem. Dwie kobiety składają sobie przysięgę miłości i małżeństwa. Starają się uciec od straszliwej rzeczywistości wojny i prześladowań, ale na próżno. Pewnego upalnego dnia, w sierpniu 1944 roku, Lilly i Felice spotykają w mieszkaniu gestapo...
Drugi film w dorobku Stephena Frearsa jest próbą ukazania historii angielskiego dramaturga Joe Ortona, który stał się legendą w latach 60. Reżyser skupia się na relacjach, które łączyły Ortona z Kennethem Halliwellem. Halliwell dla głównego bohatera był nie tylko mentorem i nauczycielem, ale także kochankiem, który w pewnym momencie staje się zazdrosny o dobrze zapowiadającą się karierę swojego ucznia.
Mężczyzna w średnim wieku postanawia odmienić swoje życie. Życie i kariera ambitnego młodego prawnika wali się w gruzy na skutek jednego błędu. Kobieta nie potrafi się pogodzić z nieczułością własnego męża. Zazdrosny biznesmen mści się na swym zdolnym pracowniku. Pełna radości życia sprzątaczka czeka na cud. Co łączy wszystkich tych ludzi? Każdy z nich szuka odpowiedzi na to samo pytanie: czym jest szczęście i jak je osiągnąć?
Golgo 13, najlepszy, płatny zabójca na świecie, zabija syna potentata naftowego Leonarda Dawsona. Pragnący zemsty bogacz, zmusza szefów FBI, CIA i amerykańskiego wojska, by użyli wszelkich, dostępnych środków i dokonali zemsty. Duke'a czeka więc najtrudniejsze zadanie w dotychczasowej karierze, na karku ma bowiem komandosów, parę psychopatycznych najemników i nadczłowieka zwanego Snake.
Bardzo angielska opowieść o wzajemnych uczuciach trojga ludzi. Jest to trójkąt bardzo szczególny. Kobieta i mężczyzna zakochani w tej samej osobie, biseksualiście. Wspólnie próbują jakoś ustalić i określić dziwaczne relacje...
Słowa kluczowe

Proszę czekać…