Filmy honoriusz balzak

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje honoriusz balzak. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Starzejący się malarz Edouard Frenhofer kończy obraz przedstawiający XVII-wieczną kurtyzanę zwaną "Piękną złośnicą", do którego pozować ma młodziutka, piękna muza. Do tej pory dla malarza natchnieniem była jego żona Liza, ale jej urok wraz z wiekiem przestał oddziaływać twórczo na artystę. Młoda modelka o imieniu Marianne wyzwala w malarzu nowe siły. Cztery dni pozowania są jednocześnie niebem i piekłem dla obojga. Psychiczny związek artysty i modelki niepokoi bardzo żonę malarza i chłopaka Marianne.
Monumentalne, ośmioczęściowe dzieło, które jest swobodną adaptacją powieści Balzaca „Historia trzynastu”. Kronika prób prowadzonych przez dwie trupy teatralne, przygotowujące się do wystawienia tragedii greckich Ajschylosa, „Prometeusza w okowach” i „Siedmiu przeciw Tebom”. Perypetie bohaterów, zarówno postaci scenicznych, jak i zaprzątnietnych codziennością aktorów, stanowią odbicie zagadkowej historii tajnego bractwa w Paryżu,
Rok 1798. Trwają napoleońskie próby podbicia Egiptu. Podczas jednej z bitew nadciąga burza piaskowa, w wyniku której kapitan francuskiej armii Augustin Robert i artysta Jean-Michel zostają oddzieleni od regimentu. Drugi z nich nie potrafi przystosować się do życia na pustyni i popełnia samobójstwo. Samotny Augustin w starożytnych ruinach spotyka leoparda. Zwierzę zdobywa pożywienie, którym dzieli się z żołnierzem.


Lucien de Rubempré (Benjamin Voisin) to młody poeta idealista urodzony bez fortuny w Angoulème na początku XIX wieku. Jego związek z zamężną kobietą miejscowej szlachty to możliwość wyjazdu do Paryża w celu zaspokojenia swoich ambicji. W tym gorączkowym i okrutnym mieście odkryje, że literackie, intelektualne i artystyczne życie Paryża jest tylko fasadą rozległego cynicznego systemu gospodarczego, w którym „wszystko się kupuje i sprzedaje, literatura jak prasa, polityka jak uczucia, reputacje jak dusze”.
Nolff (Roger Karl), twardy bretoński rybak, jest szczęśliwy: jego żona właśnie urodziła syna Michela (Jaque Catelain). Jego jedynym pragnieniem jest uczynienie go rybakiem takim jak on. Ale kiedy staje się dorosłym, Michel jest hulaką, który spędza czas w tawernach ze swoim złym przyjacielem Guenn la Taupe (Charles Boyer). Kiedy matka Michela umiera, wyrodny syn kradnie pieniądze, które były przeznaczone dla jego siostry. Nolff dowiaduje się o tym i zmusza syna, aby sam w łodzi wypłynął na morze. Morze będzie jego sędzią.
Pułkownik Chabert (Gérard Depardieu) został ciężko ranny w francusko-rosyjskiej wojnie napoleońskiej pod Eylau, do tego stopnia, że lekarz sądowy podpisał akt zgonu. Kiedy odzyskuje zdrowie i pamięć, wraca do Paryża, gdzie jego żona „wdowa” (Fanny Ardant), wyszła za mąż za hrabiego Ferrauda (André Dussollier) i finansuje jego dojście do władzy za pomocą pieniędzy Chaberta. Chabert zatrudnia prawnika Derville'a (Fabrice Luchini), aby pomógł mu odzyskać pieniądze i honor. Ale czy to naprawdę Chabert?
Felix Grandet (Olivier Gourmet) króluje w swoim skromnym domu w Saumur, gdzie jego żona i córka Eugenie (Joséphine Japy) prowadzą egzystencję bez zakłóceń. Niezwykle chciwy, nie przychylnie patrzy na piękne imprezy, które spieszą prosić o rękę jego córki. Nic nie powinno zaszkodzić kolosalnej fortunie, którą ukrywa przed wszystkimi. Nagłe przybycie siostrzeńca Charlesa Grandeta (César Domboy), osieroconego i zrujnowanego paryskiego dandysa, wywraca życie młodej dziewczyny do góry nogami. Miłość i hojność Eugenie wobec kuzyna pogrąży ojca Grandeta w bezgranicznej wściekłości. W konfrontacji z córką będzie bardziej niż kiedykolwiek gotów poświęcić wszystko na ołtarzu zysku, nawet własną rodzinę...
W czasie misji przywracania na tron króla Hiszpanii, Ferdynanda VII, francuski generał Armand de Montriveau przybywa na hiszpańską wyspę. Przez pięć długich lat przeszukiwał wszystkie żeńskie klasztory Europy i Nowego Świata w poszukiwaniu kobiety, którą niegdyś rozpaczliwie kochał i która zniknęła bez śladu. W końcu odnajduje zaginioną miłość. Prosi o rozmowę z zakonnicą, siostrą Teresą…
W 1799 roku, pod Dyrektoriatem, młody markiz de Montauran (Jean Marais) wylądował w Vendée, by poprowadzić Chouanów, którzy zbroją się na powrót króla i których pierwsze dwa bunty zostały opanowane przez żołnierzy Republiki. Namiętna rojalistka Madame de Gua (Madeleine Robinson) pomaga mu, a on zakochuje się w pięknej Marie-Nathalie de Verneuil (Madeleine Lebeau), która wysłana przez policję Josepha Fouché jest odpowiedzialna za zwabienie go w pułapkę, aby go schwytać.
Antoinette de Langeais (Edwige Feuillère) urodzona w 1791, zmarła w 1823 roku. Jej życie opisuje w powieści Honoré de Balzac. Poślubiła w wieku osiemnastu lat, bez posagu, bogatego księcia de Langeais (Jacques Varennes). Mieszkają osobno. W Paryżu, w 1820 roku, księżna u królowej spotyka Armanda de Montriveau (Pierre Richard-Willm), łamacza niewieścich serc. To jest igranie z ogniem, bo Montriveau płonie miłością do Antoinette. Nie mogąc przyjąć tej miłości, księżna idzie do klasztoru w Kadyksie. Ciężko chora umiera w habicie karmelitanek. Armand odnajduje ją już martwą, jej ciało zabiera i powierza morzu.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…