Filmy śmierć bliskiego krewnego, turcja

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje śmierć bliskiego krewnego, turcja. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Louis Salinger (Clive Owen), agent Interpolu, prowadzi śledztwo, które ma na celu aresztowanie nielegalnych handlarzy bronią. Odkrywa, że stoją za tym władze jednego z największych banków świata. Działając na własną rękę, Salinger postanawia doprowadzić przestępców przed oblicze sprawiedliwości. Jednak nie będzie to takie proste, gdyż chciwi zarządcy banku tak łatwo nie składają broni.
Charles Xavier (James McAvoy) posiada niezwykłą moc telepatii. Zostaje poproszony przez CIA o pomoc w złapaniu innych ludzi obdarzonych nadprzyrodzonymi mocami, którzy zagrażają bezpieczeństwu narodowemu USA. Młody profesor zaczyna rekrutować innych mutantów, którzy mu pomogą w walce z niebezpiecznymi osobnikami.

Kuffs

6,7
Policjant szukający zemsty na mordercach swego brata, który padł ofiarą mafijnych porachunków w San Francisco.


Henry Pulling - stateczny i uczciwy pracownik banku - na pogrzebie matki poznaje swoją ciotkę - Augustę. Wcześniej nie wiedział o jej istnieniu. Augusta - kobieta łatwowierna, lekkomyślna i ekscentryczna - wciąga mężczyznę w swoje barwne życie. Namawia go na szaloną podróż do Stambułu, aby zdobyć środki na wykupienie z rąk okrutnych porywaczy mężczyznę, który był kiedyś jej wielką miłością.
Pewien grecki rzemieślnik dostaje zlecenie, by wykonać srebrny odlew kielicha, którego użył Chrystus. Na jego brzegu ma wyrzeźbić twarz Jezusa i jego apostołów. By jak najlepiej wykonać powierzone mu zadanie udał się w podróż do Jerozolimy i Rzymu. Tymczasem w mieście pojawia się człowiek, który twierdzi, że jest nowym Mesjaszem. By przekonać do siebie ludzi posługuje się jednak tanimi chwytami retorycznymi.

120

Film przedstawia prawdziwą historię tureckiej wioski Van, która podczas I Wojny Światowej staje w obliczu zagrożenia. By pomóc krajowi, wysyła 120 chłopców w wieku od 12 do 17 lat, by poprzez góry zanieśli swojemu wojsku niezbędną amunicję, której brakuje na froncie. W trakcie podróży zostali oni zaatakowani przez nieprzyjaciela, a w drodze powrotnej musieli zmierzyć się z zamiecią śnieżną. Do domu powrócili tylko nieliczni...
Mehmet jest nowym zdobywcą Stambułu. Pracuje w wodociągach, ma młodą narzeczoną. Podczas burdy po meczu zaprzyjaźnia się z Berzanem, ulicznym sprzedawcą i kurdyjskim aktywistą. Pewnego razu podczas kontroli autobusu policja odnajduje obok Mehmeta porzuconą torbę z bronią. Przesłuchanie staje się brutalne i długie, gdyż zatrzymany wygląda podejrzanie kurdyjsko (ma ciemne włosy i ostre rysy twarzy). To zdarzenie niesie za sobą przykre konsekwencje: krąg znajomych Mehmeta stopniowo się przerzedza, w pracy pojawiają się problemy, spotyka się z szykanami ze strony sąsiadów, jego dziewczyna się załamuje. Jedyną osobą, która w pełni go rozumie jest Berzan, jednak i on nieustannie ściera się z policją. Gdy wydarza się tragedia, Mehmet wyrusza w długą podróż na Wschód (do ojczyzny Kurdów) i przechodzi tam powolną, lecz nieodwracalną metamorfozę. Dramatyczna przypowieść o tożsamości, przyjaźni, lojalności.
Pierwsza część filmowej trylogii Demirkubuza Opowieści o ciemności powstała z inspiracji Obcym Alberta Camusa. Historię młodego urzędnika ze Stambułu, który nie wierzy w nic, nikogo nie kocha i idzie przez życie z niewzruszoną obojętnością, można by uznać za mini wykład z filozofii egzystencjalnej. Poznajemy Musę w momencie śmierci matki, jednak ani to zdarzenie, ani późniejsze sytuacje erotyczno-kryminalne, w które bohater zostaje wplątany, nie pozostawiają najmniejszego śladu w jego psychice. Musa jest zdeklarowanym samotnikiem, który tylko z konieczności wchodzi w relacje z innymi ludźmi. Nie pasuje do nikogo. Zapewne nie przez przypadek turecki reżyser umiejscowił swojego bohatera w wyjątkowo odrażającym środowisku, funkcjonującym w niszczących zależnościach władzy, w którym przemoc nieustannie przeplata się, łączy i kojarzy z seksem. Młody mężczyzna podróżuje po tym świecie pozbawiony jakichkolwiek złudzeń. Jedynym uczuciem na jakie go stać jest dojmujące, irracjonalne poczucie winy za sam fakt własnego istnienia. Demirkubuz opowiada historię Musy z właściwym bohaterowi swojego filmu beznamiętnym dystansem.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…