Filmy sens życia

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje sens życia. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

W niedalekiej przyszłości wszechwładna korporacja powierza szalonemu geniuszowi komputerowemu zadanie udowodnienia przełomowego twierdzenia matematycznego.
Wzruszający, ale i nie pozbawiony humoru kolejny bollywoodzki film o miłości i jej przeszkodach. Dla odmiany akcja dzieje się nie w Indiach, ale w Stanach Zjednoczonych. Naina (Preity Zinta) jest młodą dziewczyną, która straciła umiejętność cieszenia się życiem. Wraz ze swoją hinduską rodziną mieszka na jednym z nowojorskich osiedli. W jej otoczeniu pojawia się przystojny, nieco bezczelny Aman (Shahrukh Khan), który na wszelkie sposoby stara się jej tę radość życia przywrócić. Jego optymizm zaraża, choć początkowo nie przekonuje Nainy. Nikt nie wie, że ten młody mężczyzna jest w rzeczywistości chory na serce i żyje tak, jakby każdy dzień był jego ostatnim. Jednocześnie wyzbył się egoizmu i chce tylko obdarzać innych szczęściem - nawet za cenę własnego.

W drodze

5,6
Młody pisarz Sal Paradise (Sam Riley) w towarzystwie przyjaciela i nieobliczalnego włóczęgi, Deana Moriarty'ego (Garrett Hedlund), oraz jego wyzwolonej dziewczyny Marylou (Kristen Stewart), rusza w szaleńczą wyprawę po Ameryce. Podróżują razem autostopem i jeżdżą kradzionymi samochodami, szukając przygód, narkotyków, alkoholu i wolnej miłości. Ich wędrówka jest spełnieniem marzenia całej generacji, wyzwaniem rzuconym obłudnej obyczajowości i nudzie.


Na liniowcu płynącym z Meksyku do Niemiec spotykają się reprezentanci społeczeństwa lat 30. Wzajemne uprzedzenia biorą górę w kontaktach między pasażerami. Czy rejs i nowe znajomości odmienią ich spojrzenie na świat?

Dzika grusza

6,6
6,4
Bohater "Dzikiej gruszy", absolwent pedagogiki Sinan, przed ostatnimi egzaminami wraca do rodzinnego Çan w północno-zachodniej Turcji. Jako przybysz z większego miasta patrzy z mieszanką niechęci i pobłażania na prowincjonalną społeczność, którą opuścił przed laty. Stopniowo jednak życie w Çan angażuje go coraz bardziej, a marzenia o sukcesie - i wymarzonej karierze pisarza - okazują się trudne do urzeczywistnienia.
Józef przyjeżdża do sanatorium dr. Gotarda. Leczył się tu zmarły ojciec przybysza, Jakub. Podczas pobytu w placówce Józef przenosi się w surrealistyczny wymiar przeszłości i ponownie trafia do świata dzieciństwa. Widzi rodzinny dom, sklep bławatny Jakuba oraz swoją dawną ukochaną Biankę. Niegdyś opuściła ona Józefa i odeszła z innym.
Głównymi bohaterami filmu jest dwoje młodych ludzi, którzy znają się od lat, bardzo się sobie podobają, jednak nie dopuszczają do siebie myśli, że mogliby być razem. Pewnego dnia los podejmie decyzję za nich.
$9.99 to barwna mozaika ludzkich losów, w której alegoria nie umniejsza psychologicznej wiarygodności, a realizm koegzystuje z surrealizmem. Tatia Rosenthal zaprasza nas do świata klnących aniołów, sfrustrowanych urzędników, kilkucentymetrowych abnegatów, wampirycznych modelek, dzieciaków niegotowych na dorosłość i dorosłych niegotowych na dzieci. Za tytułową kwotę można kupić podręcznik, który wyłuszczy sens życia każdemu. Ale czy to coś zmieni? Czy wówczas bohaterowie przestaną mijać się ze szczęściem?
Jan i Marek są przyjaciółmi z czasów studiów. Od czasu kiedy skończyli fizykę, ich drogi zaczęły się rozchodzić. Jan wybrał pracę meteorologa i zamieszkał z żoną na wsi. Tymczasem Marek pozostał w Warszawie, gdzie robi błyskotliwą karierę naukowca. Pewnego dnia przyjechał, by skłonić Jana do powrotu do pracy naukowej w stolicy. Spotkanie dwóch przyjaciół staje się starciem dwóch postaw, charakterów, wyobrażeń o sensie życia.
Artur (Roman Wilhelmi) w wieku 45 lat wyprowadza się z domu. Zostawia porządną pracę w instytucie, rodzinę i przyjaciół. Takie zachowanie wprowadza nie lada zamieszanie w gronie jego bliskich, którzy starają się pomóc. Chociaż Artur zadbał o kwestie finansowe swoje i rodziny, nikomu się nie naprzykrzał i nie wchodził w drogę, jego otoczenie uważało, że potrzebuje opieki. Zaczęto go nachodzić. Osobnik mieszkający w dworcowym hotelu i stołujący się w dworcowych barach, potrzebujący oddechu i samotności stanowi temat wart drążenia zarówno dla psychiatry dr Barcza (Janusz Zaorski) jak i Marka (Jan Englert) dziennikarza o podupadającej pozycji, który dzięki materiałowi o Arturze chce powrócić na szczyt.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…