Filmy odessa

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje odessa. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Szybkie samochody, pościgi, solidna dawka adrenaliny, seks, ostra broń oraz piękne kobiety, czyli wszystko czego pragną prawdziwi mężczyźni, podane w dziele Luca Bessona (Uprowadzona, Transporter, Piąty element) i Oliviera Megatona (Hitman). W nowym Transporterze Frank Martin – w tej roli Jason Statham (Przekręt, Porachunki, Transporter), otrzymuje zlecenie od Roberta Kneppera (Skazany na śmierć) – ma dostarczyć bez zbędnych pytań nietypową przesyłkę, którą jest córka ukraińskiego urzędnika. Trasa z Marsylii do Odessy stanie się pasmem pościgów i zwrotów akcji.
Niebezpieczny, gotowy na wszystko, przebiegły handlarz broni w swojej profesji osiągnął wyżyny. Pasmo jego „sukcesów” przerywa jednak spotkanie z wrogiem, którego nigdy nie oczekiwał – z własnym sumieniem. Nie jest jednak łatwo pożegnać się z życiem pełnym pięknych kobiet, luksusu i adrenaliny, zwłaszcza kiedy nikt nie chce żebyś odchodził, nawet twoi wrogowie.
Młody Amerykanin żydowskiego pochodzenia przybywa na Ukrainę w poszukiwaniu kobiety, która w czasie wojny ocaliła jego dziadka. W pogmatwanych lecz zabawnych poszukiwaniach pomagają mu wyjątkowo niekompetentny tłumacz i starzec nawiedzany przez wojenne wspomnienia.


Déjà vu

7,1
Mafijna familia wynajmuje płatnego mordercę, by ten odnalazł i zabił ich zdrajcę. John Polack udaje się więc do Odessy, by tam wykonać zlecenie. Jednak już od samego początku napotyka liczne kłopoty, które w większym lub mniejszym stopniu komplikują powodzenie zadania.
Film muzyczny dla dzieci i młodzieży o niezwykłych przygodach chłopca i jego bliźniaka – elektronicznego robota. Radzieccy naukowcy tworzą genialnego robota, który ma im pomóc rozwiązywać problemy matematyczne, do tego jest znakomitym humanistą piszącym wspaniałe eseje oraz niezwykle pięknie śpiewa. Ale traktowany przez nich jak zwykła maszyna postanawia uciec, aby przekonać się, co to znaczy „być człowiekiem”. Wkrótce spotyka Siergieja – chłopca, którego jest repliką. Bystry chłopak szybko przenosi wszystkie swoje obowiązki do elektronicznego odpowiednika. Elektronik w błyskawicznym tempie i z niespotykaną dokładnością wykonuje wszystkie zlecone przez rodziców Siergieja obowiązki, włącznie z chodzeniem do szkoły…
Lesya jest młodą więźniarką, niedawno osadzoną w odeskim zakładzie karnym. Już w ośrodku rodzi jej się dziecko. Małego Kolę będzie mogła widywać tylko w wyznaczonych godzinach. Chłopiec pozostanie na oddziale dziecięcym do trzeciego roku życia, potem, jeśli nie weźmie go pod opiekę ktoś z rodziny, trafi do sierocińca. Los Lesyi dzielą wszystkie matki odsiadujące wyrok. Kontrapunktem dla nich jest postać Iriny – strażniczki, zakładowej nauczycielki i psycholożki, cenzorki listów i jak się okazuje, współczującej obserwatorki życia skazanych kobiet. W tym wyczyszczonym z wszelkiego sentymentalizmu, a przecież budzącym niezwykle silne emocje filmie Péter Kerekes zbiera doświadczenia ponad stu rzeczywistych więźniarek. Dramatyzuje ich historie, zachowując jednak dokumentalną konwencję. Z codziennych sytuacji, obserwacji, rozmów, scen reżyser buduje zwięzłą, mocną narrację – przedstawia portret kobiet pod presją, analizuje ich los, jednocześnie zadając pytanie o rolę mężczyzn.
Jest rok 1946: Stalin ogłasza amnestię dla wszystkich emigrantów, którzy zdecydują się na powrót do Związku Radzieckiego. Utalentowany lekarz Aleksiej Gołowin (Oleg Menshikov, Spaleni słońcem) decyduje się na powrót. Towarzyszy mu francuska żona Marie (Sandrine Bonnaire, Pan Hire) i ich synek Sierioża. Już powitanie w Odessie budzi niepokój – jedynie Gołowinowie nie zostają aresztowani i wywiezieni do łagrów. On dostaje pracę w jednej z kijowskich fabryk, ona z rosnącym przerażeniem poznaje radziecką rzeczywistość – mieszkania-komunałki, donoszący na siebie wzajemnie sąsiedzi, zero prywatności. Jedynie młodziutki sąsiad Sasza (Sergei Bodrov Jr., Brat) podziela jej niepokój. Marie staje przed wyborem: albo opuścić wraz z Saszą znienawidzony kraj, pozostawiając męża i dziecko, albo zostać w Kijowie, czekając na coraz bardziej niepewną przyszłość.
Film na motywach książki rosyjskiego pisarza Swirskiego, przedstawia niesamowite przygody bezdomnego chłopca o przydomku Rudy. Wędrując z brodatym aktorem po Rosji, mały bohater wpada w ręce złodziei w Odessie, a następnie zjawia się w Petersburgu, gdzie jest świadkiem tragicznej śmierci jedynego przyjaciela...
Bohaterami filmu są emigranci z Odessy. Żyją oni przede wszystkim przeszłością, stale krążąc myślami wokół miejsc i wydarzeń związanych ze swoim mitycznym miastem. Po spotkaniu z małą społecznością żydowską żyjącą w dzisiejszej Odessie trafiamy do Brighton - Małej Odessy w Ameryce i Ashdod w Izraelu. „Marokańczycy nie lubią Rosjan, Rosjanie nie lubią Etiopczyków a Etiopczycy Gruzinów” - tak, w skrócie, wyglądają relacje pomiędzy żydowskimi emigrantami w Ashdod. Dla uciekinierów z byłego ZSRR, USA i Izrael były zapowiedzią raju na ziemi. Wielu z nich potrafi się jednak odnaleźć tylko w nawiązaniu do przeszłości.
W faszystowskich Włoszech w 1935 roku malarz, z wykształcenia lekarz, zostaje wysłany do odległego regionu w pobliżu Eboli. W czasie pobytu na prowincji dowiaduje się, że należy doceniać piękno i mądrość chłopów a także jak przezwyciężać izolację...
Słowa kluczowe

Proszę czekać…