Filmy różnica klasowa, relacja międzyrasowa, rasizm

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje różnica klasowa, relacja międzyrasowa, rasizm. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Belle

6,8
W tym poruszającym filmie, opartym o prawdziwą historię Dido Elizabeth Belle, Gugu Mbatha-Raw gra ciemnoskórą córkę admirała brytyjskiej marynarki wojennej, którą wychowuje bogaty stryjeczny dziadek (Tom Wilkinson) wraz z żoną (Emily Watson). Chociaż rasizm nie pozwala jej w pełni korzystać z uprzywilejowanej pozycji, miłość Belle do młodego idealisty wywołuje zmianę, która może wywrzeć wpływ na kolejne pokolenia.

Piętno

6,6
Oparty na podstawie nagrodzonej Nagrodą Pulitzera powieści Philipa Rotha, thriller erotyczny „PIĘTNO” jest historią Colemana Silka (Anthony Hopkins), szanowanego profesora, wplątanego w skandalizujący romans, który staje przed koniecznością wyboru, pomiędzy namiętnością i pożądaniem a ujawnieniem skrywanego od lat sekretu. [opis dystrybutora]
Film dotyka problemu rasizmu. Zamożna biała kobieta (Katharine Houghton) zaręcza się z Murzynem (Sidney Poitier) i informuje o tym rodziców. Ci do tej pory uważali się i byli uważani za ludzi o liberalnych poglądach, ale...


Rok 1943. Historia grupy Algierczyków wcielonych do armii francuskiej podczas II wojny światowej. Saïd, Abdelkader, Messaoud i Yassir są przedstawicielami różnych klas społecznych, których połączyła gotowość do walki z nazistami w obronie ojczyzny. Jednak ze względu na swe pochodzenie są traktowani jak żołnierze drugiej kategorii, których można w rozmaity sposób dyskryminować, na przykład obcinając racje żywnościowe. Nie jest też brana pod uwagę możliwość awansowania ich. Złota Palma w Cannes 2006 za główną rolę męską. Nominacja do Oscara 2007 za najlepszy film nieanglojęzyczny.
Czarnoskóry amerykański żołnierz zostaje zdegradowany za bratanie się z białą dziewczyną we Francji.
Akcja rozgrywa się w 1942 roku, 12 miesięcy po tragedii w Pearl Harbor, w National Studios, fikcyjnym hollywoodzkim studio filmowym. Mignon Dupre, czarna szefowa studio, której udaje się ujść za białą i Ester Jeeter, Afro Amerykanka, która podkłada głos pod białą hollywoodzką gwiazdę w scenach, w których ta ostatnia śpiewa, zostają zmuszone żeby zmierzyć się ze społeczeństwem podtrzymującym fałszywe wyobrażenia jako status quo. Ten uznany dramat jednej z czołowych afroamerykańskich reżyserek śledzi dylematy Mignon i zmagania Ester, a także rolę i funkcję Hollywood czasów wojny; trzy iluzje, które pozostają w konflikcie z rzeczywistością.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…