Filmy korea północna

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje korea północna. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Seth Rogen i James Franco w kontrowersyjnej komedii o dwóch dziennikarzach, którzy zyskują szansę na wywiad z Kim Dzong Unem, a następnie zostają zwerbowani przez CIA.
Akcja filmu jest osadzona w niedalekiej przyszłości, w postapokaliptycznym Los Angeles. Fabuła skupi się na trzech postaciach: aktorze filmów akcji, który cierpi na amnezję (The Rock), byłej gwieździe porno, która jest w trakcie zmieniania swojego życia (Sarah Michelle Gellar) i ekscentrycznych bliźniakach (Seann William Scott). Ich przeznaczenia skrzyżują się ze sobą i spowodują zamieszanie, które odczuje cała ludzkość.
Tajna misja Bonda pali na panewce - choć akurat w tym wypadku wybuchów jest niemało - a sam agent wpada w ręce wrogów. Po kilku miesiącach tortur i przesłuchań zostaje zwolniony w ramach wymiany więźniów. Dowódcy z MI6 przekonani, że pod wpływem tortur zdradził swych towarzyszy, pozbawiają go licencji na zabijanie. Bond, gotów jest na wszystko, by odzyskać dobre imię, zemścić się i powrócić do czynnej służby. Na swej drodze spotyka piękną Jinx (Berry) i tajemniczą Mirandę Frost (Rosamund Pike), które odegrają kluczowe role w jego misji. Ślad prowadzi do multimilionera Gustawa Gravesa (Toby Stephens) - niebezpiecznego szaleńca, którego tajna, diaboliczna broń ma rzucić świat na kolana.


Szpieg

6,7
W połowie lat dziewięćdziesiątych tajny agent z Korei Południowej zostaje uwięziony w wyniku zawirowań politycznych wykreowanych przez klasy rządzące Korei Północnej i Południowej.
Według przedstawicieli reżimu Korei Północnej wszystkie sceny, wydarzenia i przedstawione miejsca mają obrazować wręcz idealną rodzinę żyjącą w najlepszym na świecie kraju. Witalijowi Manskiemu jednak z powodzeniem udało się pokazać zupełnie coś innego, a mianowicie skomplikowany mechanizm, za pomocą którego mieszkańcy Korei Północnej są poddawani po prostu indoktrynacji – i to już od najmłodszych lat.
Dokument ujawnia niewiarygodne historie opowiadane przez ludzi, którzy przeżyli tajne północnokoreańskie więzienia. Ich opowieści przeplatają się z archiwalnymi filmami propagandowymi z Korei Północnej, scenami ukazującymi codzienne życie narodu, którego każdy ruch jest śledzony, a każda niezależna myśl może mieć poważne konsekwencje. Doświadczenie autorki filmu w sztuce tańca wpłynęło na stylistykę filmu. Powstał poruszający obraz współczesnych tortur i poszukiwania swobody. Nie jest to jednak tylko film piętnujący działania rządu koreańskiego. To oryginalne spojrzenie na granice ludzkiej wytrzymałości. Bada, ile człowiek jest w stanie wytrzymać cierpienia, zachowując nadzieję na lepszą przyszłość. Tytuł filmu to nazwa wyhodowanej na 46. urodziny Kim Dzong Ila czerwonej begonii, symbolizującej mądrość, miłość, sprawiedliwość i pokój.
Ponad 200 tysięcy mężczyzn, kobiet i dzieci jest dziś zamkniętych w północno-koreańskich obozach koncentracyjnych. Ich udziałem są tortury, głód, zabójstwa. Niewielu jest w stanie przetrwać w obozach dłużej, ale populacja utrzymuje się na stałym poziomie: ciągle napływają kolejne osoby uznane za „wrogów klasowych”. Nielicznym udało się uciec z obozu do nowego życia w świetnie prosperującej Korei Południowej. Kilkoro z nich postanawia stworzyć musical o swoich doświadczeniach z obozu Yodok. Praca nad kontrowersyjnym widowiskiem i jego wystawienie staje się nie tylko doświadczeniem terapeutycznym dla uczestników eksperymentu, ale i wezwaniem do protestu przeciwko istnieniu obozów śmierci we współczesnym świecie.
Mężczyzna, który przyjechał do Helsinek w poszukiwaniu pracy, pada ofiarą bandyckiego napadu, na skutek którego traci pamięć i ze strzępków zapamiętanych informacji stara się zrekonstruować swój świat. Rozpoczyna życie od początku, zakochując się i odkrywając najważniejsze wartości.
Kim (François-Marie Nivon) przeleciał ponad 15 000 km z Korei Północnej, by przyjechać do Francji i ogłosić swoją miłość do Marie (Bénédicte Allard). Choć znajduje się zaledwie kilka kilometrów od jej domu na przedmieściach Paryża, zapuszcza się w opustoszałe ulice i gubi się. Noc zapada. Robi się coraz bardziej zimno.
Proferor psychologii z Korei Północnej, bez ogródek, obnaża bezwzględną machinę propagandową stosowaną masowo w krajach tak zwanej zachodniej demokracji. W mistrzowski sposób całe społeczeństwa ogłupiane są tak skutecznie i zniewalane niepostrzeżenie do tego stopnia, że nie zdają sobie zupełnie sprawy, iż - niczym zombie - biorą udział w zbrodniach przeciwko ludzkości. Na tym tle Korea Północna jawi się jako ostatnia ostoja ludzkości...
Słowa kluczowe

Proszę czekać…