Filmy na podstawie powieści, homoseksualizm, strach

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje na podstawie powieści, homoseksualizm, strach. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Pod koniec lat 50., nad brzegiem jeziora zaklinowanego między Francją a Szwajcarią, ludzie spotykają się, zderzają i kochają się nawzajem. Victor Chmara (Hippolyte Girardot) ukrywa się pod tą fałszywą tożsamością. Dowiemy się jak jego życie zmieni się w ciągu jednego dnia latem 1958 roku.
W tym filmie tytuł brzmi niewinnie. W rzeczywistości to obraz porządnych, zdawałoby się, młodych małżeństw z niewielkiego miasteczka. Ich życie to na pozór sielanka - wspólne spotkania, place zabaw, pływanie z dziećmi. Idealne dzieci, idealni rodzice. Dzieci mają w przyszłości osiągać szczyty kariery, a znudzeni małomiasteczkowym życiem i nieustanną grą pozorów rodzice poszukują ucieczki i zapomnienia w ukradkowych romansach i internetowej pornografii.

Posejdon

6,2
Środek Oceanu Północnoatlantyckiego. Pasażerowie luksusowego statku wycieczkowego Posejdon przygotowują się do nadejścia Nowego Roku. Na sylwestrowym balu pod pokładem olbrzymiego liniowca spotkali się między innymi zawodowy hazardzista, Dylan Johns (Josh Lucas), wychowująca samotnie syna Maggie (Jacinda Barrett), emerytowany strażak i były burmistrz Nowego Jorku (Kurt Russell), jego córka Jennifer (Emmy Rossum) i jej narzeczony Christian (Mike Vogel). Szampańska zabawa zostaje brutalnie przerwana z chwilą, kiedy w okręt uderza olbrzymia, 30-metrowa fala wywracając statek do góry dnem. Tysiące pasażerów zostaje uwięzionych pod pokładem z wolna pogrążającego się w oceanie kolosa. Za namową kapitana (Andre Braugher) prawie wszyscy pasażerowie decydują się pozostać w szczelnie zamkniętej głównej sali statku czekając na ratunek. Zaledwie kilka osób decyduje się na niebezpieczną wyprawę przez na wpół zatopiony i wypełniony zwłokami okręt w poszukiwaniu alternatywnej drogi ucieczki. Rozpoczyna się trzymająca w napięciu gra z czasem, w której stawką jest ludzkie życie.


Sidonie Laborde (Léa Seydoux) pracuje jako służąca i z poświęceniem służy kapryśnej królowej Marii Antoninie (Diane Kruger). Zamieszki w Paryżu zwiastują wybuch rewolucji.
Rain i Sky to dwójka przyjaciół, która wspiera się w chwilach dobrych i złych. Rain, przekonany o swoim życiowym pechu, poznaje przypadkiem Payu - niezwykle przystojnego i uzdolnionego chłopaka, który z pasją angażuje się w uliczne wyścigi motocykli. Mimo iż na początku pomiędzy mężczyznami pojawia się mnóstwo zgrzytów, z czasem zdają sobie sprawę, jak bardzo pociąga ich w sobie wzajemny upór. Sky zmaga się z demonami z przeszłości. Po tym jak boleśnie złamano mu serce, nie angażuje się w nic więcej niż jednonocne przygody bojąc się, że ponownie się zakocha i zostanie porzucony. W taki też sposób poznaje Prapaia. Po wspólnie spędzonej nocy mężczyzna nie jest w stanie o nim zapomnieć i zrobi wszystko, by zwrócić na siebie jego uwagę. I choć bolesne wspomnienia ciągle dają o sobie znać, skorupka, w której ukrył się Sky, powoli zaczyna pękać.
Tomasz jest chirurgiem, kobieciarzem i osobą traktującą życie bardzo lekko. Wolny czas spędza na spotykaniu się z kobietami, a w szczególności z Sabiną - malarką. Nie ma rodziny, a o stałym związku nawet nie myśli. Do czasu gdy poznaje naiwną i prostą Teresę. Pobierają się, ale ich życie nie jest łatwe. Nie zasługują jednak na to, co ich spotyka.
Paryż, 1922 rok. Ciężko chory Marcel Proust (Marcello Mazzarella), którego dni są policzone, kończy swe monumentalne dzieło "W poszukiwaniu straconego czasu". Na łożu śmierci przegląda zdjęcia. Pamięta swoje życie. Ale postacie rzeczywiste mieszają się z postaciami z fikcji. A fikcja stopniowo zyskuje pierwszeństwo przed rzeczywistością. Oto odwiedza Gilbertę (Emmanuelle Béart), swoją miłość z dzieciństwa, teraz żonę Saint-Loupa (Pascal Greggory). Marcel słucha wynurzeń Gilberty, ale jednocześnie powracają do niego inne wspomnienia. Z zakamarków pamięci wynurzają się kolejne osoby: baron de Charlus (John Malkovich), księżna Oriane (Edith Scob), pani Verdurin (Marie-France Pisier) i Odette (Catherine Deneuve).

Pianistka

7,0
Erika Kohout (Isabelle Huppert) to czterdziestoletnia nauczycielka gry na fortepianie w konserwatorium w Wiedniu. Jest bardzo poważana ze względu na swój niezwykły talent i silną dyscyplinę, ale poznano ją również jako ostrą i wymagającą nauczycielkę. Choć jest kobietą w średnim wieku, wciąż mieszka razem z matką (Annie Girardot), z którą jest silnie związana i po której odziedziczyła surową naturę. Nie ma męża, ani kochanka, ale swoje potrzeby emocjonalno-seksualne umie zaspokajać i to w niestandardowy sposób. Regularnie bywa w kinach porno i peepshowach, gdzie uwalnia się spod wpływu matki. Jej seksualizm jest mieszanką chorobliwego voyeuryzmu (podglądactwa) i praktyk masturbacyjnych o podłożu masochistycznym. Erotyczny świat Eryki i jej codzienne życie nauczycielki biegną różnymi drogami. Jednak pewnego dnia, jeden z jej studentów – Walter (Benoit Magimel) postanawia ją uwieść...
Niepełnosprawna młoda kobieta jest dręczona przez dwie kuzynki, które grają w gry seksualne. Ona nie jest w stanie uciec od nich.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…