Filmy molière

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje molière. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Połowa XVII wieku. Młody dramatopisarz Moliere i jego trupa przybywa do Paryża po okresie tułaczki po peryferiach Francji. Są pełni zapału i chęci, ale ich sztuki okazują się finansową klapą. Zadłużony po uszy Moliere, trafia w końcu do więzienia. Na szczęście swoją pomoc oferuje mu niejaki Jourdain, paryski bogacz, który ma wobec młodego, utalentowanego twórcy pewien plan.

Skąpiec

7,1
Bardzo bogaty, lecz niezwykle skąpy paryski mieszczanin Harpagon ma dwójkę dzieci - córkę Elizę i syna Kleanta. Eliza zakochuje się z wzajemnością w biednym młodym chłopcu, a ten, aby jak najczęściej się z nią widywać zatrudnia się w domu Harpagona jako zarządca. Z kolei Kleant chciałby ożenić się z ubogą Marianną, lecz jego ojciec ma całkiem inne plany co do tego.
14-letni Ludwik XIV wie, że pewnego dnia obejmie rządy we Francji. Ale wie również, że wrogowie postarają się na wszelkie możliwe sposoby zagrodzić mu drogę do tronu. To go deprymuje. Jednakże poprzez taniec, w którym się wprawia, poprzez muzykę i choreografię, które tworzy dla niego Jean-Baptiste Lully postać Ludwika nabiera blasku i powoli przeobraża się w Króla Słońce. W baletowym klasycznym tańcu Ludwik zdaje się pokonywać prawa natury i ograniczenia własnego ciała, staje się idealnym wcieleniem samego siebie: Bogiem na Ziemi. Konsekwencją wzmocnienia pozycji króla jest transformacja państwa - ze słabego, rozbitego wewnętrznie, nękanego korupcją i intrygami politycznymi, w silne, nienaruszalne, rządzone silną ręką władcy absolutnego...


W 2022 roku Laurent (Tahar Rahim) nie jest już mężczyzną, który uwodzi wszystkie kobiety. Jest mężczyzną mającym obsesję na punkcie jednej kobiety. Zostaje porzucony w dniu ślubu przez Julie (Virginie Efira)...
Wielokrotnie podejmowany temat przez filmowców – Don Juan – tym razem w niecodziennej odsłonie: jako parodia i czarna komedia w wykonaniu gigantycznych marionetek.
Molierowska komedia w reżyserii Jerzego Gruzy, z legendarną rolą Bogumiła Kobieli. Spektakl z 1969 roku. Złota Setka Teatru Telewizji. Molier (1622-1673) napisał „Le Bourgeois gentilhomme” na zamówienie króla Ludwika XIV i wystawił komedię w Chambord w 1670 r. Zgodnie z żądaniem protektora pomieścił w sztuce m.in. balet oraz „ucieszne ceremonie tureckie”. W klasycznej inscenizacji telewizyjnej wypadły one rzeczywiście „uciesznie”, dzięki ogromnej vis comica aktorów uczestniczących w tej paradzie przebierańców. Jerzy Gruza nie ukrywał, że zdecydował się na realizację „Mieszczanina szlachcicem” przede wszystkim ze względu na Bogumiła Kobielę. Pan Jourdain był ostatnią rolą tragicznie zmarłego w 1969 r. aktora. We wspomnieniu pośmiertnym reżyser zauważył: „Uczył nas bawić. Rozbijał konwencje rozrywki telewizyjnej. Drażnił kołtuna brakiem konwencji. Był szokiem dla wielu w sposobie bycia na scenie, zachowywania się czy grania, proponowania siebie. Był oczarowaniem dla milionów”.
Porzuciwszy swą ukochaną Elwirę, którą niegdyś porwał z klasztoru, Don Juan podróżuje w towarzystwie Sganarela przez andaluzyjskie bezdroża. Ścigają ich bracia Elwiry, którzy chcą pomścić hańbę siostry. Nie znając nawet dokładnie jego twarzy, nie rozpoznają go, gdy ich drogi wreszcie się krzyżują, zwłaszcza że Don Juan, w geście wielkoduszności, występuje w obronie jednego z nich, zaatakowanego przez zbójców.
Argante jest bogatym właścicielem ziemskim przekonanym, że jest ciężko chory. W rzeczywistości jego choroba jest jedynie owocem hipochondrii i nadmiernej wyobraźni.
Filmowa biografia jednego z najsłynniejszych francuskich komediopisarzy Jeana Baptiste Poquelina, bardziej znanego jako Molier.
Jean Gentil (Jean Lefebvre) prowadzi fabrykę perfum w Monako. Jest nieśmiałym człowiekiem, tyranizowanym przez panią Marthe (Annie Cordy), menadżerkę, która faktycznie zarządza biznesem. Gentil został odrzucony przez Cléo (Bernadette Stern), młodą agentkę biura podróży, w której się zakochał. Wolałby być twardym facetem niż mokrym kocem. W tej sytuacji ma sekretne marzenie. Chciałby być jednym z tych gangsterów, którzy nie boją się niczego, ani nikogo i któremu wszystko się powiedzie. Jego spotkanie z Durante (Georges Géret), eleganckim i pewnym siebie gangsterem, sprawia, że marzenie Jeana staje się nagłą rzeczywistością.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…