Filmy Egipt

Przeszukaj katalog

Przedstawiamy listę najlepszych i najpopularniejszych filmów z kraju Egipt. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Ola, której życie stanęło na głowie, zaczyna wszystko od nowa i stawia czoło wyzwaniom związanym z wychowaniem dwójki dzieci i związaniu końca z końcem.

W Kairze

6,3
Juliette Grant (Patricia Clarkson) przylatuje do Kairu, by spotkać się ze swym mężem Markiem, pracownikiem ONZ. Niestety ten zostaje zatrzymany w Strefie Gazy. Pod nieobecność męża towarzystwa Juliette dotrzymuje Tareq (Alexander Siddig), przyjaciel z pracy Marka, rodowity Egipcjanin. Podczas wspólnych spacerów po Kairze, poznawania i oswajania się z muzułmańską kulturą, pomiędzy tym dwojgiem tak różnych ludzi zaczyna rodzić się subtelna więź.
35-letni Khalid pracuje nad filmem, który ma oddać ducha czasu, uchwycić puls rodzinnego Kairu, gdy stary świat sypie się i kruszy. Na myśl o więzi z miastem nie opuszcza go elegijny ton, przeczucie końca przenika wszystkie działania. Khalid musi opuścić swoje mieszkanie w śródmieściu, bliscy powoli odchodzą, a tęsknota za niespełnioną miłością wciąż spędza mu sen z powiek. Podczas gdy montażysta załamuje ręce, reżyser dyskutuje z przyjaciółmi o bliznach, jakie miasto może po sobie zostawić, i przegląda nagrany materiał, poszukując elementu łączącego w całość obrazy, wspomnienia i impresyjne epizody.


"Yomeddine" oznacza w języku arabskim "Dzień Sądu". Fragmentem, który najbardziej nawiązuje do tego pojęcia, jest scena wschodu słońca pod mostem, gdzie Rayes mówi Beshayowi, że "na Yomeddine, wszyscy będziemy równi". Wyleczony z trądu kopt Rayes i przygarnięty przez niego sierota Beshay po raz pierwszy opuszczają granicę kolonii trędowatych i ze skromnym dobytkiem przytroczonym do grzbietu osła wyruszają w podróż przez Egipt, by odnaleźć to, co zostało z ich korzeni, z ich rodzin. Konfrontują świat ze wszystkimi jego smutkami, trudnościami i chwilami łaski, w poszukiwaniu rodziny, swojego miejsca na świecie, odrobiny człowieczeństwa.
Opowieść o więzi między dwiema kobietami i odkupieniu za popełniony przed laty występek rozgrywa się w stosunkowo niedawnych, burzliwych czasach, kiedy mieszkańcy Sudanu Południowego walczyli o regionalną autonomię od rządzącej arabskiej Północy. Po tragicznej śmierci męża młoda Julia i jej synek Daniel lądują na ulicy, aż zostają przygarnięci przez Monę, dobrze sytuowaną byłą piosenkarkę. Służąca i półsierota zostają stopniowo zaakceptowani jako członkowie rodziny, a Mona i Julia stają się nierozłącznymi powiernicami. Nawet szokujące wydarzenie z odległej przeszłości, o którym wie tylko jedna z nich, wydaje się całkowicie zapomniane.
Akcja filmu toczy się w małej libańskiej wiosce, w której mieszkają ludzie wyznający różne religie i zwyczaje. Niebawem wybucha wojna domowa w kraju, a trzy młode kobiety postanawiają wziąć sprawy w swoje ręce i załagodzić rodzące się konflikty między muzułmanami a chrześcijanami.
Jordania dzisiaj. Matka i gospodyni domowa, 30-letnia Nawal (Mouna Hawa), musi stawić czoła nagłej śmierci męża. Zgodnie z prawem spadkowym jego rodzinie przysługuje większość jej majątku, w tym także dom, który sama opłaciła tylko dlatego, że nie ma syna. Zdesperowana udaje, że jest w ciąży, aby uratować córkę i dom przed krewnym wykorzystującym patriarchalne prawo dziedziczenia.
Młoda marokańska reżyserka Asmae El Moudir chce odkryć, dlaczego na jej jedynym zdjęciu z dzieciństwa najpewniej wcale nie jest ona. Postanawia zbadać przeszłość i jej tajemnice, tworząc ręcznie robioną replikę dzielnicy Casablanki, w której dorastała. Zaczyna analizować historie opowiadane przez matkę, ojca i babcię na temat ich domu i kraju, powoli odkrywając kolejne warstwy oszustw i umyślnego zapomnienia, które ukształtowały jej życie. Trudno jest stawić czoła prawdzie, ale w tym czasem surrealistycznym filmie non-fiction El Moudir zaczyna wyciągać na powierzchnię to, co realne.
Trzech rabusiów grobów pomimo ostrzeżeń, otwiera ukryta kryptę. Kilka dni później miejsce to, odnajduje pewna ekipa fotografów. Po sprzeczce z rabusiami rozpoczynają zdjęcia w krypcie. W wyniku użycia do zdjęć świateł reflektorów, mumia leżąca w sarkofagu ożywa. Wskrzesiwszy swoich byłych niewolników, rozpoczyna pościg za tymi którzy naruszyli jej spokój.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…