Filmy tomasz mann

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje tomasz mann. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Bohater, Gustaw Aschenbach jest kompozytorem (w noweli pisarzem), którego utwory ujawniają wytworne samoopanowanie, znamienne piętno mistrzostwa. Wiedziony tajemniczą siłą porzuca uporządkowany i perfekcyjnie zbudowany świat, by wyruszyć w podróż. Wędrówka Aschenbacha ma znaczenie inicjacyjne, jest metafizyczną wyprawą w głąb sacrum, ku śmierci. Rola inicjacji jest zawsze ta sama - symbole wędrowania, próby inicjacyjne mają zbudować naszą wewnętrzną ontologię, dostarczyć wiedzy o świecie i sobie samym. Kompozytor przybywa do Wenecji, która jest miastem i nie jest jednocześnie, lądem stałym i morzem. To miejsce doskonałe dla rytuałów inicjacyjnych - medialne i niejednoznaczne. Każdy taki rytuał zakłada obecność opiekunów - mediatorów. Tadzio, boski chłopiec będzie towarzyszem ostatniej drogi Aschenbacha. Namiętność do miasta i mitycznego przewodnika, Psychopomposa wyznacza trudy ostatniej wędrówki. Tadzio skupia w sobie apollińską harmonię i dionizyjską zmysłowość. Prowokuje do dyskusji o pięknie. Wiedza, jaką uzyska bohater filmu podczas ostatniej wędrówki mówi, iż piękno nie musi być owocem naszej pracy, piękno może się rodzić spontanicznie, bez naszego udziału. Ma rację Alicja Helman, gdy mówi, że wokół antynomii piękna zorganizowany jest konflikt i noweli i filmu. Wiedza, którą uzyska w drodze inicjacyjnej Aschenbach to tragedia mistrza, który sądził inaczej. Aschenbach z pomocą boskiego dziecka podjął drogę ku pełni, a świat z respektem przyjął wiadomość o jego śmierci.
Buddenbrokowie to porywająca adaptacja nagrodzonej Noblem powieści Tomasza Manna z 1901 roku. Książka opisuje losy trzech pokoleń kupieckiej rodziny z północnych Niemiec. Akcja powieści dzieje się w czasie, gdy niemieckie społeczeństwo ulega gwałtownym przemianom, a wraz z nim także wartości rodzinne. Osobiste dążenia, które dotychczas należało poświęcić na ołtarzu dobra rodzinnego interesu grożą obecnie rozbiciem słynącej dotychczas z gorliwości, ciężkiej pracy, wiary i wzajemnego szacunku dynastii. Choć Thomas (Mark Waschke) jest gotów przejąć ster po swoim ojcu, konsulu Jeanie (Armin Mueller-Stahl) i poprowadzić rodzinną firmę przez burzliwy okres modernizacji i narastającej konkurencji, jego brat Christian (August Diehl) próbuje odciąć się od wszelkiej odpowiedzialności. Przestaje z podejrzanymi ludźmi i bierze ślub z wodewilową artystką, buntując się przeciw wszystkiemu, co reprezentował ich ojciec. To na ich siostrę, Tony (Jessica Schwarz), spada więc obowiązek poświęcenia miłości na rzecz wzmocnienia więzów rodzinnych i społecznych. Jednak gdy konkurent Buddenbrooków, Hagenström wykazuje się lepszym wyczuciem gwałtownie ewoluującego rynku, nawet jej wpływy zaczynają słabnąć..
Lata dwudzieste. Niemiecka rodzina Fuhrmann spędza wakacje we Włoszech. W tym czasie kraj jest pełen tajemnic. Fuhrmannowie muszą zdać sobie sprawę z nadchodzącego i rosnącego faszyzmu. Ich dzieci fascynuje magik odwiedzający miasto. Wkrótce nic nie jest jak zwykle. Czasy się zmieniają.


Org

Scenariusz filmu oparto na starożytnej hinduskiej legendzie. Jest to wizualny eksperyment zawierający ponad 26 000 cięć montażowych i około 700 ścieżek dźwiękowych.
Jest to opowieść o 50-letniej Marii Tummler (Louise Marleau), która wierzy, że potrafi odzyskać młodość, odkrywając miłość. Zostaje nagle opętana pasją do młodego Amerykanina Kena Keatona (Christopher Scarbeck), odwiedzającego jej syna. Ani Jeanne (Véronique Silver), jej przyjaciółka, ani Anna (Fabienne Babe), jej córka, nie mają prawa o tym wiedzieć. Córka widzi wzruszenie w oku matki i jest zachwycona jej fizyczną transformacją. Maria jest gotowa żyć tym cudem zmartwychwstania aż do samego końca, nawet gdy, niektóre oznaki dziwnego zmęczenia fizycznego zaczynają ją nękać.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…